RadiuZ Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Läste jämförelsen och för mig ser det ut som om xbox och ps3 kommer att vara ungefär lia bra, fast 360lådan kommer lite tidigare.. vad är det som är bättre med ps3an? kan nån förklara? vote-> null vote, vet inte vilken som blir bäst edit* oops 360 använder dubbellagers-DVD:er, som rymmer 8-9 GB. Det används redan idag. PS3 använder det nya formatet Blu-Ray, som rymmer 25GB, men kan ha upp till 8 lager (200GB). Sen är PS3 lite vassare på det mesta och ha gratis online medan xbox Live kostar ca 600/år. Så PS3 är bättre prestandamässigt medan Xbox 360 kostar mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Men det är ju spelen som är viktigast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 (redigerad) PS3:an menar du väl? Enda stora skillnaden är PS3:ans processor som är riktigt bra. Finns fler fördelar om du läser mer även fast man inte är behov utav riktigt allt, tex att man kan ha 7 handkontroller på en gång *fixat stavfelet* Redigerad 29 juli, 2005 av Peskele Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Finns fler fördelar om du läser mer även fast man inte är behov utav riktigt allt, tex att man kan ha 7 konsoller på en gång Konsoller? Handkontroller menar du? Xbox har också mer föredelar. Kommer tidigare, billigare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okändsoldat Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Jag får köpa allt som har och göra med konsol spel för halva priset, men jag tror inte hon kommer att sälja Xbox 360 där, men iaf ps3 och nintendot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Konsoller? Handkontroller menar du? Xbox har också mer föredelar. Kommer tidigare, billigare... Oh lol fel av mig menade handkontroller Om du letar efter en billig konsoll ska du satsa på NR, men om du vill ha en härlig konsoll med härliga spel välj Xbox eller Ps3 ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Oh lol fel av mig menade handkontroller Om du letar efter en billig konsoll ska du satsa på NR, men om du vill ha en härlig konsoll med härliga spel välj Xbox eller Ps3 ^^ Öhhh... Hur vet du om Revs spel kommer bli härliga eller ej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Öhhh... Hur vet du om Revs spel kommer bli härliga eller ej? Och har det släppts något fast pris om NR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Och har det släppts något fast pris om NR? Nintendo har kallat det ett "tillgängligt pris". Enligt mig blir det typ under 3000 spänn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Öhhh... Hur vet du om Revs spel kommer bli härliga eller ej? Det vet jag inte, det är bara en chansning... pga utav alla kloner av samma gamla spel och utav att konsollen inte kommer ha en medium prestanda medan de andra två kommer att ha en hög. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Egentligen kan man ju inte rösta eftersom man inte provat dom men rösten faller på PS3 eftersom jag har PS2 (och gillar detta mycket) den tekniska biten är värre på PS3. Därför blir det nog också PS3 jag köper om jag köper något. Vote: PS3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Jag är förvisso ganska neutral i frågan, då jag vanligtvis köper alla konsoler. Men jag hoppas Xbox360 är lika lätt att chippa som Xbox, så man kan kringå det där fjantiga live. Men min vote faller på PS3, för det som visats verkar hittils krossa de andra konsolerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 360 använder dubbellagers-DVD:er, som rymmer 8-9 GB. Det används redan idag. PS3 använder det nya formatet Blu-Ray, som rymmer 25GB, men kan ha upp till 8 lager (200GB). Sen är PS3 lite vassare på det mesta och ha gratis online medan xbox Live kostar ca 600/år. Så PS3 är bättre prestandamässigt medan Xbox 360 kostar mindre. Jaha.. så nu är det alltså ombytta roller? ganksa skönt.. slipper man höra alla ps fans som klagar på "åh vad xboxen lever om" "åh den är så stor och klumpig" "åh vilka äckliga handkontroller" som ju är jääätte bra argument för varför xboxen är sämre.. nu har ps en bättre konsoll, så nu kan alla sluta grina Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Jag är förvisso ganska neutral i frågan, då jag vanligtvis köper alla konsoler. Men jag hoppas Xbox360 är lika lätt att chippa som Xbox, så man kan kringå det där fjantiga live. Men min vote faller på PS3, för det som visats verkar hittils krossa de andra konsolerna. 360 är sammansvetsad så det inte ska gå att chippa den. Och om någon liten bit går sönder så har M$ lovat att ersätta den Men spelen är det viktiga Och om 360 bara kan ha DVD:er som rymmer 8-9 GB får det ju inte plats lika mycket som Blu-Ray (25-200GB). Och om alla spel ska ha HDTV-stöd kommer det ta ännu mer plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 360 är sammansvetsad så det inte ska gå att chippa den. Och om någon liten bit går sönder så har M$ lovat att ersätta den Och om 360 bara kan ha DVD:er som rymmer 8-9 GB får det ju inte plats lika mycket som Blu-Ray (25-200GB). Och om alla spel ska ha HDTV-stöd kommer det ta ännu mer plats. Rofl, blir ingen Xbox360 för mig då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 (redigerad) Enligt ett annat forum (Gametrailers) ska detta vara Screenshotar av test DEMOn från Revolution Spel! Redigerad 30 juli, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Enligt ett annat forum (Gametrailers) ska detta vara Screenshotar av test DEMOn från Revolution Spel! Hmmm... Dom där verkar ju lika najsiga som PS3-spel. Om den grafiska "överlägsenheten" hos PS3 jämtemot Revolution är så himla liten, så köper jag en Rev! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Hmmm... Dom där verkar ju lika najsiga som PS3-spel. Om den grafiska "överlägsenheten" hos PS3 jämtemot Revolution är så himla liten, så köper jag en Rev! Ja, Enligt måga källor så ska Rev.s Grafikkort vara liknadnde det i Xbox2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Hmmm... Dom där verkar ju lika najsiga som PS3-spel. Om den grafiska "överlägsenheten" hos PS3 jämtemot Revolution är så himla liten, så köper jag en Rev! Jäkligt smart att quota bilderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 Men.. http://www.ctrlaltdel-online.com/?t=archives&date=2005-02-05 !!! Jag ska inte köpa något, har tröttnat på konsoler totalt. Om jag nu skulle få för mig att inhandla något, så blir det PS3 eftersom PS2:an gett mig mången härlig stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts