Jump to content

Ps3, xbox 360, nintendo revolution

Finnemang
 Share

Vad är bäst ?  

227 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Läste jämförelsen och för mig ser det ut som om xbox och ps3 kommer att vara ungefär lia bra, fast 360lådan kommer lite tidigare.. vad är det som är bättre med ps3an? kan nån förklara?

vote-> null vote, vet inte vilken som blir bäst

edit* oops :huh:

360 använder dubbellagers-DVD:er, som rymmer 8-9 GB. Det används redan idag. PS3 använder det nya formatet Blu-Ray, som rymmer 25GB, men kan ha upp till 8 lager (200GB). Sen är PS3 lite vassare på det mesta och ha gratis online medan xbox Live kostar ca 600/år.

Så PS3 är bättre prestandamässigt medan Xbox 360 kostar mindre. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 648
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

PS3:an menar du väl? Enda stora skillnaden är PS3:ans processor som är riktigt bra.

Finns fler fördelar om du läser mer ;)

även fast man inte är behov utav riktigt allt, tex att man kan ha 7 handkontroller på en gång :huh:

*fixat stavfelet*

Redigerad av Peskele
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

360 använder dubbellagers-DVD:er, som rymmer 8-9 GB. Det används redan idag. PS3 använder det nya formatet Blu-Ray, som rymmer 25GB, men kan ha upp till 8 lager (200GB). Sen är PS3 lite vassare på det mesta och ha gratis online medan xbox Live kostar ca 600/år.

Så PS3 är bättre prestandamässigt medan Xbox 360 kostar mindre. ;)

Jaha.. så nu är det alltså ombytta roller?

ganksa skönt.. slipper man höra alla ps fans som klagar på "åh vad xboxen lever om" "åh den är så stor och klumpig" "åh vilka äckliga handkontroller" som ju är jääätte bra argument för varför xboxen är sämre.. nu har ps en bättre konsoll, så nu kan alla sluta grina :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förvisso ganska neutral i frågan, då jag vanligtvis köper alla konsoler. Men jag hoppas Xbox360 är lika lätt att chippa som Xbox, så man kan kringå det där fjantiga live.

Men min vote faller på PS3, för det som visats verkar hittils krossa de andra konsolerna.

360 är sammansvetsad så det inte ska gå att chippa den. Och om någon liten bit går sönder så har M$ lovat att ersätta den :o

Men spelen är det viktiga

Och om 360 bara kan ha DVD:er som rymmer 8-9 GB får det ju inte plats lika mycket som Blu-Ray (25-200GB). Och om alla spel ska ha HDTV-stöd kommer det ta ännu mer plats. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

360 är sammansvetsad så det inte ska gå att chippa den. Och om någon liten bit går sönder så har M$ lovat att ersätta den :o

Och om 360 bara kan ha DVD:er som rymmer 8-9 GB får det ju inte plats lika mycket som Blu-Ray (25-200GB). Och om alla spel ska ha HDTV-stöd kommer det ta ännu mer plats. :o

Rofl, blir ingen Xbox360 för mig då:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor