Ceone Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 360 har ju ingen HD-DVD-spelare i början när den säljs, så 360 kommer använda DVD-skivor (8-9GB) till spelen. PS3 har ju Blu-Ray som i början har 25 GB men kan ha upp till 8 lager=200GB. Det sägs att M$ ska försöka kompensera detta med att man måste installera spelen på hårddisken. Då kommer den lilla hårddisken som följer med 360 inte räcka. PS3 har ju ingen alls hahaha fast den kostar 6 lappar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 PS3 har ju ingen alls hahaha fast den kostar 6 lappar Lol, så du fortsätter tro på en engelsk pryl-tidning men inte Gamespot. Jaja, faktum kvarstår att 360 kommer använda DVD som spelformat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) Lol, så du fortsätter tro på en engelsk pryl-tidning men inte Gamespot. Jaja, faktum kvarstår att 360 kommer använda DVD som spelformat. Du har ju inte kommit med bevis än men däremot kom en med bevis på gamereactors forum och länkade till gamespot där stod det att de skulle kosta 5000 Redigerad 26 juli, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Gamespot Så, det kallar jag källa, bevis eller vad du nu vill kalla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Gamespot Så, det kallar jag källa, bevis eller vad du nu vill kalla det. Gamespot har inte svenska priser. De är amerikanska. Då ska priset först multipliceras me ungefär 7 (7kr=1dollar), och sedan med 1,25(25% moms i sverige), och DÅ får man rätt pris på konsollerna. PS3 lär kosta minst 5000kr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) Gamespot har inte svenska priser. De är amerikanska. Då ska priset först multipliceras me ungefär 7 (7kr=1dollar), och sedan med 1,25(25% moms i sverige), och DÅ får man rätt pris på konsollerna. PS3 lär kosta minst 5000kr! Suck, gå in på valuta.se och kolla. Där ser du att 399$ är 3145.35 kr. Ta sen det gånger 1,25 (momsen) så får du 3931,6875 kr. Ca 4000 kr alltså. Gick inte du på gymnasiet eller liknande, Darkjak? edit- om man räknar som du och bara tar 1$=7 kr får man 3491,25 kr... Redigerad 26 juli, 2005 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Sony hade ju skulder på 1.4 miljarer. VArje ps3:a som dom skulle sälja skulle dom förlora pengar på (lika dant för m$) Var ska sony få dom pengarna ifrån? Microsoft ska få det genom Xbox Gold men Sony? Huh? Jag undrar....hur dom ska få ekonomin att gåihop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 De säljer spel så klart. Singstar, som är gjord av Sony, har sålt i 2 miljoner ex. Så bara det har dom tjänat runt en miljard på om man räknar med att den kostar 500. Och sen ska man kunna köpa film över Online, och Sony är ett jättestort filmbolag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Sony hade ju skulder på 1.4 miljarer. VArje ps3:a som dom skulle sälja skulle dom förlora pengar på (lika dant för m$) Var ska sony få dom pengarna ifrån? Microsoft ska få det genom Xbox Gold men Sony? Huh? Jag undrar....hur dom ska få ekonomin att gåihop Sen får dom en femtilapp på varje tredjepartsutvecklade spel... Så om det säljs få spel till konsolen kommer Sony kollapsa! PSP kostar också mycket mer att producera än vad det kostar i butik. Med tanke på att just mjukvaran säljer så dåligt till PSP så lär också den bli en förlustaffär! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 PS2 gick också förlust första året men gick sen plus med nåt löjlig mycket (80-90 miljarder, tror jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 PS2 gick också förlust första året men gick sen plus med nåt löjlig mycket (80-90 miljarder, tror jag) På grund av mjukvaran! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 På grund av mjukvaran! Ja, och själva konsollen, såklart. Nästa generation kommer varken M$ eller Sony (Nintendo vet vi inte än) tjäna något på konsollerna, utan bara på spel och andra saker, som Live för 360 och filmförsäljning på PS3 Btw första inlägget på GTAsajten med min nya dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Finns det nån lista där man har jämfört prestandan på dom tre konsolerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Finns det nån lista där man har jämfört prestandan på dom tre konsolerna? Lite gammal: http://ps3.ign.com/articles/614/614783p1.html Sen finns det en här: http://m3.idg.se/konsolfakta/ Fast om detta kommer bli dom slutgiltiga specifikationerna är oklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Lite gammal: http://ps3.ign.com/articles/614/614783p1.html Sen finns det en här: http://m3.idg.se/konsolfakta/ Fast om detta kommer bli dom slutgiltiga specifikationerna är oklart. Och den härhär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Jag ksa köpa alla 3 och sen bygga en låda med alla tre åvanpå varandra och då an ju min egna lilla konsol ta alla spel som kommer ! sony och microsoft och dom kommer ju att vara headhunters efter mig f*n va min konsol kommer att äga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 (redigerad) Läste jämförelsen och för mig ser det ut som om xbox och ps3 kommer att vara ungefär lia bra, fast 360lådan kommer lite tidigare.. vad är det som är bättre med ps3an? kan nån förklara? vote-> null vote, vet inte vilken som blir bäst edit* oops Redigerad 29 juli, 2005 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Läste jämförelsen och för mig ser det ut som om xbox och ps3 kommer att vara ungefär lia bra, fast 360lådan kommer lite tidigare.. vad är det som är bättre med ps2an? kan nån förklara? vote-> null vote, vet inte vilken som blir bäst Nja... PS2an hänger nog inte med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 (redigerad) Så skönt att se dessa resultat igen. PS3 äter. Redigerad 29 juli, 2005 av Ronin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Läste jämförelsen och för mig ser det ut som om xbox och ps3 kommer att vara ungefär lia bra, fast 360lådan kommer lite tidigare.. vad är det som är bättre med ps2an? kan nån förklara? vote-> null vote, vet inte vilken som blir bäst PS3:an menar du väl? Enda stora skillnaden är PS3:ans processor som är riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts