Jump to content

Hur snabbt skriver du?

Hew
 Share

Recommended Posts

Ett litet program som visar hur snabbt ni skriver, finns svenska ord och meningar att köra på. Jag brukar köra svenska meningar (2minuter). www.typera.tk

Mitt rekord är 379 bokstäver/minut eller 74ord/minut.

408 kpm ~ 81 wpm

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Your score: 313 keys per minute ~ 62 words per minute

Language/mode: se

Ranking: That was fast - you can still improve, though.

Comparison: 32% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 68% have a lower or equal result.

You typed: Det är klart att negern inte skulle glömma den kattten utan så snart som möjligt beskärma sig inför sin husbonde i hopp - i hopp om - i hopp om - Benbe tystnade. De tala i början mycket o leka som barn på den ogröna stranden: - Det finns ingen vacker flicka på jorden utom du, säger Erland till Singoalla, och hon svarar glad: - Ack, tycker du det? Väggarna voro klädda med bokskå, sirade av bildverk, de i kalvskinn bundna böckerna stodo ed kedja och lås fästa i väggen. Jag lovar dig, Singoalla, att icke kämpa med assim eller ens säga honom ett ont ord, om han icke retar mig. Assim vill gärna följa meina spår Borckarna var naturligtvis inte vidare språksamma i ämnet. De höllo längre v

Mistakes: kattten(katten), o(och), ogröna(gröna), bokskå,(bokskåp,), bildverk,(bildverk;), ed(med), assim(Assim), meina(mina), spår(spår.), längre(länge)

Well done!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game over

Your score: 109 keys per minute ~ 21 words per minute

Ranking: Not bad!

Comparison: 94% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 6% have a lower or equal result.

You typed: Det vinkar där uppe kullens topp; är det granen, som rör sig mörka grenar? Pojken och jag lyckades stoppa in den i korgen men jag vill lova att vi blödde samman som ett par änglar fosterbröder Barn på rullskidor och sparkhjul, jordiska änglar så till sägandes, körde över trot

Mistakes: där(däruppe), uppe(på), sig(sina), korgen(korgen,), änglar(antika), fosterbröder(fosterbröder.), rullskidor(rullskridskor)

Well done!

Jag kan inte titta på skärmen och skriva samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Your score: 326 keys per minute ~ 65 words per minute

Ranking: That was fast - you can still improve, though.

Comparison: 29% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 71% have a lower or equal result.

You typed: Det vill säga om det blev några fler dagar. En vinterkväll nrämare våren hände, att, sedan läraren och lärjungen studerat tillsammans den gamle lade sina händer på den unges axlar, och hans ögon lyste av hänförelsens eld. Hans kunde se hur något tryckte mot tältduken, precis som om en isbjörns ram tryckte mot tältduken. Men det gör detsamma. Nej, tänk inte på det. Slutligen sa han: Det stämmer. Du sade, att du drömt om mig; jag har drömt, att jag skulle finna dig här. Vem är Assim? För det första: Vid allt fiske gäller det att öva TYSTNADENS svåra konst väl vetande att varje överflödigt ord eller buller kan fullständigt förstöra din fiskelycka - Dunkande takten med de

Mistakes: nrämare(närmare), tillsammans(tillsammans,), Vid(vid)

Well done!

Bättre än okka :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Your score: 204 keys per minute ~ 40 words per minute

Ranking: Not bad!

Comparison: 68% of registered TyperA users using this language have typed a better result; 32% have a lower or equal result.

You typed: Men det är just en sådan fara, som vid hans ålder och kan göras mindre farlig genom en vän, vän, Man satt vid soppan, Men fru Elfrida gladde sig åt sonens väsen, som nu var mildare än annars; dock tyckte hon sig stundom märka svårmod och frågade, om något tryckte hans sinne. Är du där, Singoalla? Han vinkade åt dem: de stannade och frågade vänligt om han ville förja med. Vet du vad han gjorde med bytet? Man satt vid soppan. Att det var

Mistakes: vid(väntar), vän,(äldre), vän,(vän.), soppan,(soppan.), förja(följa)

Well done!

Men jag får väll skylla på att alla lampor här är sönder så mitt tangentbord inte är upplyst, att vissa ord var lite ovanliga och att man var tvungen att läsa på skärmen samtidigt. Annars går det snabbare, kan jag säga. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor