Cortez Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 BTW till alla, det heter begå självmord inte ta självmord. Jag är allmänbildad, jag kunde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Jag tror döden är själva höjdpunkten i livet. Livet är bara en lång resväg, döden är målet! Otroligt cyniskt. finns mer än det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Men jag tror iaf inte man hamnar i himmelen eller nåt helvete när man dör, inte på nåt religöst. Religion är mytomani så det bara skriker om det. Muhammed, Birgitta, Whateva led bergis av hallucinationer och var paranoida... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Jag har inte läst allt... (orka ? ) Men när man dör så Tror jag att man Sover i all evighet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Tänk om jorden är himmlen och allt utanför är helvetet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Isf har människan vart där, på rymdresor och liknande!!!!!!!!!!11 w00tzorz!!!!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Otroligt cyniskt. Ja, jag är ganska cynisk. Ja anser också att människan är en parasit. finns mer än det Mer än vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) EDIT: Religöst skitsnack! Redigerad 12 september, 2007 av saffecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) Raelisk Återskapar personen då den dör? Alla gamla intryck, minnen? Edit: Läste på lite. Det var kloner som man skulle överföra minnena till. Redigerad 28 juni, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Jag tror man kommer dit man vill efter döden,paradiset,himlen eller kanske helvetet Upp till var och en. Så när du är död så flyger du iväg till en stor sal med andar,så skriver du på en lapp vart du vill så kommer du dit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Bra topic... Frågade en kompis för ganska länge sen: Jag: Du, Vart tror du händer när man dör? Han: Det blir svart! LOL. Jag menar vi tänker ju nu. Då när man dör måste man ju sluta tänka. Eller börja om... Ursåfy jag hatar att tänka på döden. Det finns ingen som kan besvara vår fråga. Vad händer.... Aaaargh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Jag har en så stor dödsångest att jag har nått upp till den nivån attjag inte bryr mig VAR jag hammnar, bara jag hammnar någonstans... Föreställ er det värsta, (helvetet?) varför skulle det vara så illa!? Man kan ju inte precis dö igen!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 (redigerad) EDIT: Mer religöst skitsnack! Redigerad 12 september, 2007 av saffecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Liquid_Ice Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Jag har en så stor dödsångest att jag har nått upp till den nivån attjag inte bryr mig VAR jag hammnar, bara jag hammnar någonstans... Föreställ er det värsta, (helvetet?) varför skulle det vara så illa!? Man kan ju inte precis dö igen!? .du blir torterad i evigheters evigheter...låter det mysigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Allt det här är väldigt intressant läsning! Brukar själv aldrig tänka så mycket på döden...men den här tråden fick mig att börja bolla tanklar fram och tillbaka...återkommer när jag fått klara tankar om ämnet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 (redigerad) Det var nåt program jag såg om folk som hade nära döden upplevelser. Deras hjärta hade stannat allt slutat funka i kroppen sen hade allt funkat igen bara plötsligt. Dom sa att man åkte i en lång ljustunnel sen vakna dom upp igen(och allt kändes 100% verkligt). Flera personer har sagt det. Och en sa att gud inte fanns det är ljuset som är gud Redigerad 29 juni, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 .du blir torterad i evigheters evigheter...låter det mysigt? Njä, men efter ett tag så känner du ju ingenting! Huden blir tjockare om du utsätter den för påfrestningar hela tiden! Om du tex. skär dig på benet om och om igen så till slut så blir det bara en tjock hund utan nån vidare känsel där! Så hamnar man i helvetet, tänk så mycket man kan jävlas med djävulen! hehe, jag hade ryckt han i svansen. Att hamna där måste ju vara den ulltimata friheten(?). Om det nu finns en himmel, kan du ju säkert bli utvisad därifrån om du inte uppför dig. Men i helvetet, var ska du då ta vägen!? Man måste ju kunna göra vad som helst!? Finns ju inget den onde kan göra för att hindra dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 ...är det bara jag som ser himmel och (speciellt) helvete som mer eller mindre en omöjlighet, iom att alla människor är skapta lika, värda lika osv. Om det nu skulle vara så att det är "gruppindelat" efter döden, dvs goda belönas och tvärtom, så är det för det första väldigt orättvist eftersom vissa inte har "belönats" på jorden med en tro på gud och ett "sinne för rättfärdighet" eller vad jag nu ska kalla det och kanske är lite allmänt taskiga av natur. Jag sammanfattar =): vissa tror på att det finns ett himmel och ett helvete, tror man på Gud och är allmänt "snäll" livet igenom så hamnar man i hemmelen, tror man däremot INTE på Gud så blir det helvetet. Detta är ju verkligen dubbelmoral, för dom som nu tror såhär, iom att alla människor är värda lika mycket, så är det för det första väldigt fel att dela in människorna i evigt plågande eller evig eufori (tihi). För det andra så är valet människor ställs för här på jorden väldigt orättvist, eftersom man har aldrig facit i hand, INGEN vet vad som händer efter döden. ...nu har jag säkert förklarat väldigt luddigt, men ni förstår säkert i helhet vad jag menar...mer eller mindre. Hehe. -------------- Min tro på det liv efter döden är precis som Topp3's. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Det var nåt program jag såg om folk som hade nära döden upplevelser. Deras hjärta hade stannat allt slutat funka i kroppen sen hade allt funkat igen bara plötsligt. Dom sa att man åkte i en lång ljustunnel sen vakna dom upp igen(och allt kändes 100% verkligt). Flera personer har sagt det. Och en sa att gud inte fanns det är ljuset som är gud Jo men det är på grund av elektriska impulser i hjärnan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 Ja anser också att människan är en parasit. Det har du fan rätt i.. vi tar för oss av jorden utan att ge tillbaka känns det som. visste ni att uranet i jorden har halverats (kanske inte har så mycket med saken att göra men det kan vara "kul" att veta) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts