pottzork Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Min syrra skrev en uppsats på 12 sidor om döden. vad som händer efter å allt de där. hon fick tydligen MVG ++ När man dör kommer man väll till himmilen. som ser likadan ut som jorden. å man kan väll få allt man önskar sig. eller ja hoppas på de .p Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Om man slår upp "optimistisk" i en ordbok hittar man nog en bild på dig. Jag fattar inte riktigt vad som menas("destå mer jag hatar en person personligen, så destå mer älskar jag mänskligheten i sig".), men vid den här tidpunkten brukar jag inte vara så pigg på att tänka för mycket. Kommer nog förstå det imorrn. Haha, njaa, jag är nog lite väl medveten om världen som den är för att kalla mig själv optimistisk, men jag har helt klart en optimistisk syn på mänskligheten =) ...som sagt, mina tankar går före munnen, och det är inte ett direktcitat, så det är nog en bidragande anledning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) En kul liten teori som säkert många har tänkt på, jag läste den på www.whoa.nu. Är jag död i min förra värld? alt 1: säg att du går hem från skola/jobb och när du ska gå över en väg så ser du en bil som kommer väldigt fort och du bara hinner bara blinka men som tur är så har bilen missat dig... alt 2: säg att du går hem från skola/jobb och när du ska gå över en väg så ser du en bil som kommer väldigt fort och du bara hinner bara blinka sen är ditt huvud smetat på framrutan av bilen.. så säg att alt 2 är det som hände.. men du lever kvar i alt 1... och låter allt gå på som vanligt... så säg att vi byter värld varie gång vi dör.. först dör jag i alt 2s värld men fortsätter att leva i alt 1.. ...den funkar dock inte i logiken, för vet vet man att man dött nar man byter värld då? För om inte så kanske ens kompis dör i alt.1, sen när man sjalv dör och kommer tll alt.2 utan att man vet att man dött, sa lever ens kompis där. ...och vad händer då när man tar självmord? Editation. Min dubbelpost är inte mitt fel, det har med klippning av trådar att göra... Redigerad 28 juni, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Editation. Min dubbelpost är inte mitt fel, det har med klippning av trådar att göra... *Skrattar ondsint* --- Himmelen finns inte, helvetet finns inte. När vi dör upphör vi att existera, det är mitt inlägg. Och jag ser inte det så pessimistiskt som vissa andra här kanske gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Tänk om vi lever i "himlen" nu..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Tänk om vi lever i "himlen" nu..? Aldrig i livet. Himlen ska vara nått bra. Och all skit som finns här i världen just nu skulle det inte vara särskilt trovärdigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) *Skrattar ondsint* --- Himmelen finns inte, helvetet finns inte. När vi dör upphör vi att existera, det är mitt inlägg. Och jag ser inte det så pessimistiskt som vissa andra här kanske gör. ...det känns som om det där var en pik åt mig! =) Jag påstår inte riktigt att det är negativt, bara att döden ANSES negativ iom att själva grejen är så sorlig. Äh, nu måste jag verkligen lägga av... ...sovgott allihopa. Godnatt! Redigerad 28 juni, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 ...det känns som om det där var en pik åt mig! =) Jag påstår inte riktigt att det är negativt, bara att döden ANSES negativ iom att själva grejen är så sorlig. Äh, nu måste jag verkligen lägga av... ...sovgott allihopa. Godnatt! Bo fucking ho! Sömn är för en lägre ras. Nänä, sov du bara. Ni "småttingar" klarar inte av the long run. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 ...det känns som om det där var en pik åt mig! =) Nej, det tror jag inte. Min hjärna har inte hunnit bearbeta det du skrivit än, så det var bara vad jag tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Nänä, sov du bara. Ni "småttingar" klarar inte av the long run. Hah, jag är fortfarande vaken xP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 När vi dör kommer vi sova... utan att drömma.. Det är vad som kommer att hända... Visst är jag fantasifull? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 När vi dör kommer vi sova... utan att drömma.. Det är vad som kommer att hända... Visst är jag fantasifull? Mycket. Jag tror döden inte är något speciellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Okej - Skönaste sättet att ta livet av sig själv? =) Själv tror jag nog att dränka sig själv, jag har hört att det ska vara euforiskt... ...hoppa från höghus verkar också väldigt...fint (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Själv tror jag nog att dränka sig själv, jag har hört att det ska vara euforiskt... Knappast, att dö under panik är väl inte det trevligaste. Typ att skjuta sig själv vore väl bäst, snabbt och smärtfritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 ...hoppa från höghus verkar också väldigt...fint (?) .själv skulle jag säga smidigt och enkelt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) .själv skulle jag säga smidigt och enkelt.. A jo, det också, men nu ska vi vara filosofiska, inte praktiskt tänkande! Tihi... Hänga sig själv har jag hört ska vara effektivast, säkrast osv. Topp3. Då man väl har gått över in i själva allt-slocknar--snart-är-jag-död-stadiumet och själva "blubbblubb-jag-dööööör!!"-panikstadiet är över så tror jag nog att det kan vara ganska fridfullt! Väldigt cinematiskt... Haha. Redigerad 28 juni, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) Typ att skjuta sig själv vore väl bäst, snabbt och smärtfritt. Jag tror att du hinner känna att det bränner till precis innan kulan tar! Det smärtfriaste sättet borde väl isåfall vara att ta 3-4 sömntabletter sen några klunkar alkohol! Då sommanar du sen slutar du andas! (brr, faen vilket kusligt ämne ) Redigerad 28 juni, 2005 av vice24 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Topp3. Då man väl har gått över in i själva allt-slocknar--snart-är-jag-död-stadiumet och själva "blubbblubb-jag-dööööör!!"-panikstadiet är över så tror jag nog att det kan vara ganska fridfullt! Väldigt cinematiskt... Haha. Bah, enligt mig är det läskigt. Jag vet, tro mig... fast jag dog ju aldrig. Tror jag. "blubbblubb-jag-dööööör!!"-panikstadiet http://67.18.37.14/19/132/emo/laughing.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Om jorden är helvetet så tycker jag att det e ganska fint förutom krig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Om jorden är helvetet så tycker jag att det e ganska fint förutom krig Då har du egentligen inget att gemföra med! Eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts