Jump to content

Gammla barnprogram

eliizar
 Share

Recommended Posts

Kapten haddok ägde hårdas av alla i Tintin, Bomber och granater nu blommar asfalten, Era förbaskade sneseglare! :lol: skrattar fan på mig varje gång

Ronny och Ragge är oxå jävligt bra men kanske inte ett barn program...men man kollade ju fan endå på det bara för att det var så jevla bra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 114
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Kapten haddok ägde hårdas av alla i Tintin, Bomber och granater nu blommar asfalten, Era förbaskade sneseglare! :lol: skrattar fan på mig varje gång

Kapten Haddock var ju rasist...tihi.

------------

Alla här kommer väll ihåg HAJK? Ni som kommer ihåg HAJK - kommer ni ihåg slutet, då det var dragspel och hela köret och sommarlåten spelades? Ni som kommer ihåg detta slut, kommer väll ihåg att det var barn överallt? Barn som studsade bollar, åt glass och annat somrigt. Ni som kommer ihåg dessa barn: kommer ni ihåg snubben som hängde över staketet med bakochframvänd keps, feta solglasögon och var allmänt "tuff"?

HAN är kult. HAN är själva definitionen av barndom =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger bara Koks I Lasten. När dom har tagit över Allan Thompsons fartyg. Som var fullt med så kallade "negrar" (ja man kallade svarta så på den tiden i Europa). Dom var på väg till Mekka (dom svarta alltså) men Tintin, Haddock och Szut ändrade kurs så dom vart påväg till Djibouti istället. Så kom en arab frå Mekka och frågade hur mycke dom skule ha för dom svarta. För han tänkte köpa dom som slavar. Ja om du läser så får du själv märka Kaptens utbrott efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kapten Haddock var ju rasist...tihi.

------------

Alla här kommer väll ihåg HAJK? Ni som kommer ihåg HAJK - kommer ni ihåg slutet, då det var dragspel och hela köret och sommarlåten spelades? Ni som kommer ihåg detta slut, kommer väll ihåg att det var barn överallt? Barn som studsade bollar, åt glass och annat somrigt. Ni som kommer ihåg dessa barn: kommer ni ihåg snubben som hängde över staketet med bakochframvänd keps, feta solglasögon och var allmänt "tuff"?

Hur kan man inte komma ihåg? Så torpigt :lol:

Jag hade den gröna Powerrangers gubben och en stor (50cm hög) figur som var någon ond robot, från USA :lol:

Sen har man ju ett speciellt minne av luftens hjältar.

Alla minns väll att någon av karaktärerna ofta åt en macka (dubbel-macka) som såg ut som två skivor formfranska med sallad emellan.

Var absolut inte så att man tog 2 skivor formfranska och lade sallad emellan och åt, smakade blä.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Urval av Kapten Haddocks verbala briljans:

* Anfäkta och anamma

* Amiral Nelsons alla bomber och granater och kanoner

* Apsvansade analfabeter

* Dårhushjon

* Huggormars avföda

* Kloakdjur

* Pyromanapa

* Vidriga apmänniska

* Åsneskallar

...jag menar - "vidriga apmänniska"?

Jag säger inte att han är "the scum of the earth" eller nått, håller en tät plats just efter Adolf Hitler, Göbbels och Göring, men att han - som vilken alkoholiserad sjöman som helst - är lite smårasistisk av sig.

...att han inte stöder slavhandel är ett plus, dock, men...

Tihi!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får nog ha ett ganska stort överseende emot vad som sades i den serien med tanke på att den gjordes för ett jävla bra tag sedan, man hade en annan syn på saken och det var OK att säga olika saker då som inte är lika Ok att säga nu.

Kolla bara på den bilden här;

Congo_476467_0.jpg

:lol: Kanke var ok då men om det skulle vara nu så skulle det nog skapa en hel del ståhej...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får nog ha ett ganska stort överseende emot vad som sades i den serien med tanke på att den gjordes för ett jävla bra tag sedan, man hade en annan syn på saken och det var OK att säga olika saker då som inte är lika Ok att säga nu.

Kolla bara på den bilden här;

Congo_476467_0.jpg

:lol: Kanke var ok då men om det skulle vara nu så skulle det nog skapa en hel del ståhej...

Tintin åker bil i Afrika (?) med en (om i afrika) afrikan?

What's the shit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAJK!

Vilka minnen man får :lol:

Goliat som dom visade var riktigt kul.

Man hör den värmländska dialekten

"Hej och välkomna till Hajk. Idag ska vi lära oss hur vi viker pappersflygplan av gammal korigerad plåt"

Ahh minnen.

Det där i slutet när låten kommer då var det alltdi någon tjockis jag kollade på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Men människa! ser du inte att man har förvrängt dragen på personen till det yttersta, både du och jag vet att i verkligheten ser det inte ut sådär, tror du inte att det där skulle skapa rabalder om serien var skjapad i nutid?

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ellizar - Haha, joo, exakt.

...vad jag har hört så är snubben bakomTintin högerextremist av nått slag. Precis som Disney =)

Herge hade kontakter över hela världen, han tog reda på information om allt innan han skrev en bok. Innan Tintin i Kongo som eliizar visar upp på bild så skaffade han sig afrikanska kontakter för att få mer information och den redda synen på afrikaner.

Det var samma i Tintin i Shanghai, som hjälp fick han ju Chanh Chong Yen, han hjälpte Herge i Tintin i Shanghai med allt och Tintin i Tibet och många andra berättelser som utspelade sig i Ost.

Vistt var Herge även högerextrimisk och det märker man i albumen. Dom är mycket politiska.

Sen där här med Haddock ordsråk, bara för att han säga Pyromanapa så är han inte rasistisk. Han skulle lika gärna säga det till en vit om han så vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor