RanDo0m Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Jag har nyss fått SA på datorn och har funderat över att gjöra en film... jag använder fraps och har en fps på ca 60 när jag spelar, men när jag ska spela in så sjunker min fps ner till ca 4 vilket gör att det börjar hacka när jag spelar in en film... hur har ni gjort när ni har gjort en film med fraps?? Jag använder en dator med AMD 2500+, ett 128 mb ATI radeon 9200 se grafikkort och 512 mb DDR RAM. jag har läst fps-guiden i detta forum men utan större resultat. Säg hur ni har gjort för att få en bra film med hög fps! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpalicious Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Jag har inte spelat in någon film på San Andreas dock på Vice City. Det hände mig exakt samma sak. Men det är bara att filma på och göra dina stunts eller vad du nu vill göra. Sen när allt är klart så fixar du till det på något program så att den spelas några gånger fortare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nick Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Tror det blir så på alla datorer, har också så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RanDo0m Skrivet 26 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Right... ska testa det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Billy Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Tror det blir så på alla datorer, har också så.. Nej, min ligger stadigt hela tiden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Sänk allt till low(upplösningen till 800x640) allt utom Mipmapping, den ska vara på on. Sen i fraps, ställ in på 30fps, och full size, fungerar bra för mig, har ca 20-30fps då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PanzerPanz Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Det enda jag kan se som kan vara ett problem är väl grafikkortet, senaste drivrutinerna till det eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RanDo0m Skrivet 26 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 (redigerad) Funkade bra när jag snabbade upp det med movie maker. Enda som var problem var att det var lite svårt att göra stuntsen. Redigerad 26 juni, 2005 av RanDo0m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Östis Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Hmm... Hör jag en stuntfilm på kommande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RanDo0m Skrivet 26 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Ska försöka i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Östis Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Bra, lägg upp när du är klar! *älskar SA filmer* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpalicious Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 (redigerad) Något annat du kan göra är att göra stuntsen utan fraps på. Sen trycker du på 'Replay' och då spelar du in Om du letar i Vice City sektionen står det hur man får bort den jobbiga blinkande texten 'Replay'. Lycka till! EDIT: Här har du en länk: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=13402 Gör som det står fast med SA såklart, hade gött! Och ladda upp filmen sen Redigerad 26 juni, 2005 av Pimpalicious Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RanDo0m Skrivet 26 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Självklart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Og Lou Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Hoppas det funkar! *väntar på fiiilm* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts