Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Snygga :sick:, Gillar den på getingen mest, skulle dock vilja se lite mer fokus på klädnypan som är närmast kameran på den tredje bilden.

Annars bra :lol:

Tack! :unsure:

Här kommer två nya, som jag faktiskt gillar riktigt mycket, bortsett från en sak; bruset. Jag körde på läge A och hade ställt in kameran på ISO 1600 och glömde ändra tillbaka tyvärr.

Jag tycker bägge bilderna känns ganska levande. :sick:

1464441032_c94ea2247c_m_932327_0.jpg 1464441224_94488a07ca_m_932327_1.jpg

Klicka för större. :lol:

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jaha ja...

Vet inte om det här är rätt topic men jag tycker att det passar mer här än att jag startar en helt ny topic.

Varit sugen på o köpa kamera ett tag nu och med Julen i antågande så tänkte jag att det kunde va dags att pressa föräldrarna lite extra.

Jag hittade idag under mitt toalettbesök en Nikon D40x för 6790:-

Jag vet inte om jag lyckats hitta samma men det verkar ju onekligen som det. Och i såna fall verkar ju El-gigantens pris vara överpris.. men skit samma.

Det jag är mer intresserad av är om det är en bra nybörjarkamera samt om den är bra över huvudtaget.

om ni har några tips på andra kameror som kan vara bra att starta med vore jag tacksam. INte för att jag inte vill köpa den här men för att jag vill kunna jämföra den med andra.

Och finns det någon som kan förklara varför priset är lägre för paketet än för bara själva kameran?

Och är nedanstående länkar till samma kamera?

http://www.pricerunner.se/pl/29-895416/Dig...Lens-Kit-priser

http://www.pricerunner.se/pl/29-895189/Dig...kon-D40x-priser

Sen fanns det någonting mer jag undrade över. Men det försvann ur mitt huvud.. Frågar det om jag kommer på det igen.

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jaha ja...

:whistling:

D40 är den perfekta nybörjarkameran, och frågan är om du behöver 10 megapixlar. Jag skulle knappast tro det. Det är ytterst sällan du kollar på bilder i så hög upplösning, och kvaliteten blir ju inte bättre - det är bara om du skall printa ut stora affischer.

MediaMarkt har D40-kitet för en billig summa. Jag är riktigt nöjd med "min", och skulle inte alls vilja byta ut mot något annat fabrikat eller modell. Jag kör ibland ganska ofta på helmanuellt, och bilderna blir ofta riktigt snygga och man kan lika gärna tro att det är en D2xS du fotar med.

Jag rekommenderar den starkt, men köp inte en D40x. 6.1 miljoner pixlar räcker riktigt långt.

EDIT: Här kommer några nya. Jag missade solnedgången så jag passade på medan jag var ute och fota med långa slutartider. Den sista är dessutom HDR (om jag nu får kalla den det...). Jag exponerade olika och klippte ihop de finaste delarna från resp. bild och resultaten blev ganska ballt. :innocent:

1471546579_e416f82149_m_932848_0.jpg 1472397662_e248c4821e_m_932848_1.jpg 1472397492_3025f46886_m_932848_2.jpg 1472397374_cb6feadb9c_m_932848_3.jpg

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snygga bilder samuelszon

Ja, D40 verkar inte dum, jag trodde inte den kunde så mycket med tanke på storleken, men det är helt klart fel!

Jag var på MediaMart (nyöppnad i Lund) och kände på alla olika modeller (det var verkligen många)

Men jag tycker ändå att min Pentax K10D ligger bäst i handen, den enda som skulle få mig att byta är Canon 5D :innocent:

Alla knappar ligger helt perfekt och den är så otroligt snabb, bara priset som säger emot :whistling:

FujiFilm hade även en del riktigt heta kameror som kändes sådär perfekt snabba och placerade knappar, sen ljudet också... mmm... Som ljuv musik.

Dock sa byggkvaliteten nej, nope jag håller mig till K10D tills 35.000 oväntat trillar in i plånboken.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna bild kan ses som ganska chockande men den är ifrån en forumträff (annat forum) igår då en kille hojtar "Agge! Du fotograferar va? Vill du ha ett fint motiv?" och plockar fram ett skärp. Jag tror att han ska forma det som ett hjärta eller nånting men istället binder han skärpet runt armen och gräver i sin jackficka. Ur fickan tar han fram en kanyl med en gul trögflytande vätska i. 'Horse' säger han och skrattar. Sen när han hittade venen tog jag bilden och jag har aldrig sett något så chockande IRL, helt jävla surrealistiskt. :whistling:

http://static.pici.se/pictures/nTokMdFVw.jpg

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna bild kan ses som ganska chockande men den är ifrån en forumträff (annat forum) igår då en kille hojtar "Agge! Du fotograferar va? Vill du ha ett fint motiv?" och plockar fram ett skärp. Jag tror att han ska forma det som ett hjärta eller nånting men istället binder han skärpet runt armen och gräver i sin jackficka. Ur fickan tar han fram en kanyl med en gul trögflytande vätska i. 'Horse' säger han och skrattar. Sen när han hittade venen tog jag bilden och jag har aldrig sett något så chockande IRL, helt jävla surrealistiskt. :(

http://static.pici.se/pictures/nTokMdFVw.jpg

Woah, vilket forum var det?

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor