Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Ja, nu har jag varit ute och fotat lite med slutartider. Bjuder på tre exempelbilder:

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/cuw9lmd91ckv.jpg

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/s9fyw9tqplvj.jpg

Fick med en buss också. :)

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/n7c4kp3wfwlc.jpg

Det blev lite ljust på den första och sista, men man lär sig. :unsure:

Synd att du fick med så mycket skit på högra sidan av bilden, croppa bort det... Det stör mig när sånt syns på bilderna, tex busskuren som syns..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så att man bara ser de övre linjerna som gjorts utav tavlan på bussen.. DU vet den del där det visas vart den ska och vilket nummer den har. (oftast)

Förstår du bättre då?

Ja det är möjligt att göra så, men då krävs det en slutartid som är minst 4 ggr så lång som tiden bussen befinner sig i bilden.

Du täcker bara de ljus du inte vill ha med på bilden, då får du en bild av ditt täckobjekt, och för att få det att försvinna fotar du bakgrunden 4 ggr så länge vilket ger den högre ogenomskinlighet.

Bara det inte kommer några andra bilar under den tiden så ska du få ditt önskade resultat, frånsett att ljusen från busstavlan kommer bli ljussvaga relativt bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fina. :) Första bilden känner jag inte som att den har rätt styrka om man tänker på hur kraftfull en HDR bild kan vara, men bra för första försöket. ;) Men som nån sa, horisonter ska vara raaka!

En ko :D

lpo814dmh322.jpg

HAHA!! :unsure: Garvade lite när jag läste din kommentar, men, kortet var riktigt snyggt! En ko som kramar träd. :wub:

Hittade några kort som jag knäppte i Umeå under min operation, knäppta i .NEF (Nikons .RAW filer)... Börjar nog fota i .NEF hela tiden nu. ;)

b92380fa4bv5.jpg

Förresten, tänk, jag kan knäppa kort halvblind också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fina. :o Första bilden känner jag inte som att den har rätt styrka om man tänker på hur kraftfull en HDR bild kan vara, men bra för första försöket. :D Men som nån sa, horisonter ska vara raaka!

HAHA!! :w000t: Garvade lite när jag läste din kommentar, men, kortet var riktigt snyggt! En ko som kramar träd. :naughty:

Hittade några kort som jag knäppte i Umeå under min operation, knäppta i .NEF (Nikons .RAW filer)... Börjar nog fota i .NEF hela tiden nu. :)

b92380fa4bv5.jpg

För det första, vad är det som är bättre med RAW? Och för det andra, vad är "knäppa kort halvblint"? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första, vad är det som är bättre med RAW? Och för det andra, vad är "knäppa kort halvblint"? >_<

Som Paddan sa, RAW är kortsagt råkvalitét, ingen kvalitétsförlust. Fast, bilderna måste konverteras med olika program eller plugins till PS, och dom blir mycket stora...

Jag opererade ögat i Umeå, jag är inte blind, men jag såg inte bra medans jag var där. :o Nu är det bättre. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHA!! :w000t: Garvade lite när jag läste din kommentar, men, kortet var riktigt snyggt! En ko som kramar träd. :o

Tack så mycket :D

Hittade några kort som jag knäppte i Umeå under min operation, knäppta i .NEF (Nikons .RAW filer)... Börjar nog fota i .NEF hela tiden nu. :naughty:

b92380fa4bv5.jpg

Mycket fin :)

Jag gillar den väldigt mycket av någon anledning jag inte förstår själv.

Jättebra bilder på denna sida, allihop! Rolig ko (med bra ljus!).

Man tackar >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor