Plaisir Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 Va? Så att man bara ser de övre linjerna som gjorts utav tavlan på bussen.. DU vet den del där det visas vart den ska och vilket nummer den har. (oftast) Förstår du bättre då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Ja, nu har jag varit ute och fotat lite med slutartider. Bjuder på tre exempelbilder: http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/cuw9lmd91ckv.jpg http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/s9fyw9tqplvj.jpg Fick med en buss också. http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/n7c4kp3wfwlc.jpg Det blev lite ljust på den första och sista, men man lär sig. Synd att du fick med så mycket skit på högra sidan av bilden, croppa bort det... Det stör mig när sånt syns på bilderna, tex busskuren som syns.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Synd att du fick med så mycket skit på högra sidan av bilden, croppa bort det... Det stör mig när sånt syns på bilderna, tex busskuren som syns.. Sant, jag är van att lägga upp bilderna oredigerade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 27 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Så att man bara ser de övre linjerna som gjorts utav tavlan på bussen.. DU vet den del där det visas vart den ska och vilket nummer den har. (oftast) Förstår du bättre då? Ja det är möjligt att göra så, men då krävs det en slutartid som är minst 4 ggr så lång som tiden bussen befinner sig i bilden. Du täcker bara de ljus du inte vill ha med på bilden, då får du en bild av ditt täckobjekt, och för att få det att försvinna fotar du bakgrunden 4 ggr så länge vilket ger den högre ogenomskinlighet. Bara det inte kommer några andra bilar under den tiden så ska du få ditt önskade resultat, frånsett att ljusen från busstavlan kommer bli ljussvaga relativt bakgrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 27 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Första HDR försöket: Taggbollar på pinne i solnedgången: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Fina Synd bara att den första var så sne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Taggbollar på pinne i solnedgången: Gillar! Sjön var väldigt läcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 En ko Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Första HDR försöket: http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/nwu5osdftu08.jpg Taggbollar på pinne i solnedgången: http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/ci8tbuiz2d70.jpg Fina. Första bilden känner jag inte som att den har rätt styrka om man tänker på hur kraftfull en HDR bild kan vara, men bra för första försöket. Men som nån sa, horisonter ska vara raaka! En ko HAHA!! Garvade lite när jag läste din kommentar, men, kortet var riktigt snyggt! En ko som kramar träd. Hittade några kort som jag knäppte i Umeå under min operation, knäppta i .NEF (Nikons .RAW filer)... Börjar nog fota i .NEF hela tiden nu. Förresten, tänk, jag kan knäppa kort halvblind också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Fina. Första bilden känner jag inte som att den har rätt styrka om man tänker på hur kraftfull en HDR bild kan vara, men bra för första försöket. Men som nån sa, horisonter ska vara raaka! HAHA!! Garvade lite när jag läste din kommentar, men, kortet var riktigt snyggt! En ko som kramar träd. Hittade några kort som jag knäppte i Umeå under min operation, knäppta i .NEF (Nikons .RAW filer)... Börjar nog fota i .NEF hela tiden nu. Förresten, tänk, jag kan knäppa kort halvblind också. För det första, vad är det som är bättre med RAW? Och för det andra, vad är "knäppa kort halvblint"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 För det första, vad är det som är bättre med RAW? Och för det andra, vad är "knäppa kort halvblint"? RAW-format = rå-format. Inga pixlar tas bort. Ingen kvalitétsförlust. Och han är blind på ena ögat, har jag för mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 RAW-format = rå-format. Inga pixlar tas bort. Ingen kvalitétsförlust. Och han är blind på ena ögat, har jag för mig... Inte permanent väl? Bara just då? Tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Jättebra bilder på denna sida, allihop! Rolig ko (med bra ljus!), mustiga, mystiska HDR-bilder, och en fin, dramatisk skrapa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 För det första, vad är det som är bättre med RAW? Och för det andra, vad är "knäppa kort halvblint"? Som Paddan sa, RAW är kortsagt råkvalitét, ingen kvalitétsförlust. Fast, bilderna måste konverteras med olika program eller plugins till PS, och dom blir mycket stora... Jag opererade ögat i Umeå, jag är inte blind, men jag såg inte bra medans jag var där. Nu är det bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 HAHA!! Garvade lite när jag läste din kommentar, men, kortet var riktigt snyggt! En ko som kramar träd. Tack så mycket Hittade några kort som jag knäppte i Umeå under min operation, knäppta i .NEF (Nikons .RAW filer)... Börjar nog fota i .NEF hela tiden nu. Förresten, tänk, jag kan knäppa kort halvblind också. Mycket fin Jag gillar den väldigt mycket av någon anledning jag inte förstår själv. Jättebra bilder på denna sida, allihop! Rolig ko (med bra ljus!). Man tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Mycket fin Jag gillar den väldigt mycket av någon anledning jag inte förstår själv. Tack. Jag gillar att speglingen i rutorna har blå himmel med vita moln, och resten ovanför huset är såpass grått. Redigerade inte så mycket, det var så när jag tog kortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Tack. Jag gillar att speglingen i rutorna har blå himmel med vita moln, och resten ovanför huset är såpass grått. Redigerade inte så mycket, det var så när jag tog kortet. Oj då. Jag utgick helt och hållet ifrån att du redigerat det så Väldigt frän effekt iaf må jag säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Som Paddan sa, RAW är kortsagt råkvalitét, ingen kvalitétsförlust. Fast, bilderna måste konverteras med olika program eller plugins till PS, och dom blir mycket stora... Jag opererade ögat i Umeå, jag är inte blind, men jag såg inte bra medans jag var där. Nu är det bättre. Najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Inget speciellt med dessa bilder; hade trist och gick ut i trädgården för att se vad jag hittade. Tycker dock att dessa bilder blev lite mysiga, speciellt den på moppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Varberg - Grenå-färgan. Jag hade tyvärr inte kameran med mig då, så det fick bli mobilen. Den hade dessutom skitigt linsskydd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts