Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

My god. ^_^ Nejmen, snyggt gjort! :D

Wow, tackar :)

Snygg!

Men du ser väldigt inklippt ut.

Du ser lite påklistrad. Men kreativt, absolut. Jag ser fram emot att se fortsättningen på serien.

Jao, ni har en poäng; ska försöka fixa till det någon gång. Nektarinen borde kasta en skugga på mig, bland annat.

Gör en Oskar och Jättepumpan! Snälla!

Eller "Axel och jättebananen - Baserad på en verklig historia". :lol:

Nej, förlåt, den var dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aww yeah. Blir nog barnförbjudet. :lol:

Affischen finns i ny tappning: http://img245.imageshack.us/img245/7936/ja...ffmindrete7.jpg

Lade till en text, samt pulade på hur jag skulle få det att se mindre inklippt ut.

När jag kollar på dig på bilden får jag ett intryck av att du är med i ett spel, och hela bilden skulle vara fodralet. Jag ser det iaf positivt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aww yeah. Blir nog barnförbjudet. :lol:

Affischen finns i ny tappning: http://img245.imageshack.us/img245/7936/ja...ffmindrete7.jpg

Lade till en text, samt pulade på hur jag skulle få det att se mindre inklippt ut.

Först o främst så vill jag bara säga att jag inte skulle klara av att göra det bättre själv.

Dock har jag en grej... att säga.

Varför finns det två skuggor??

Om man tittar på nektarinen så har den en skugga till vänster. Men du har lagt "Den stora skuggan" framför den.

Det ser lite.. hmm.. ut ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smart idé, värdelös färgning. För det första så kan det vara bra om du vet hur en nagel ser ut, och bara har den färglagd.. :cry:

Tyst nu. Första försöket. :lol:

Gjorde bilden svart-vit först. La sedan den färgade bilden ovanpå. Markerade naglarna och tog bort. Sedan suddade jag på fri hand, Ska göra det bättre så småningom. :P

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker precis tvärtom, värdelös och klyschig idé, men bra färgning :cry:

Synd att din syn blivigt så dålig på senare dar då.

Nu slarvade jag som fan, och paint är inget som ska användas.

Men det är ju bra om man färglägger hela nageln, och inte är ute i luften och på fingrarna och klabbar. Tur att du inte är tjej och använder nagellack själv.

post-282-1188944049_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag kollar på dig på bilden får jag ett intryck av att du är med i ett spel, och hela bilden skulle vara fodralet. Jag ser det iaf positivt :cry:

Åh, coolt. Får skicka iväg det till några spelutvecklare, och se om de nappar. :lol:

Håller med. Det ser helmysigt ut.

Bugar och bockar - Tack så mycket!

Först o främst så vill jag bara säga att jag inte skulle klara av att göra det bättre själv.

Dock har jag en grej... att säga.

Varför finns det två skuggor??

Om man tittar på nektarinen så har den en skugga till vänster. Men du har lagt "Den stora skuggan" framför den.

Det ser lite.. hmm.. ut :lol:

Mycket bra synpunkt; Skuggan till vänster var till en början ett blått blänk, som uppstod i och med att jag satte nektarinen på ett elskåp när jag tog nektarin-bilden (så det är ingen jättenektarin på riktigt :P), och speglade av sin färg på nektarinen. Den 'stora' skuggan... kändes nödvändig, då solen precis gått ner på motsatt håll.

Tack så mycket för kritiken!

Ooh, det tar sig (bra bild), men som sagt - Klippningen var halvdan. Pröva att, istället för sättet på vilket du 'färglade' nu, när du har öppnat din färglagda bild.

* Tryck på knappen "Create Fill or Adjustment layer" under lagren; det är den som ser ut som en svartvit boll.

* Tryck på "Channel Mixer", och bocka för "Monochrome" i rutan som dyker upp. Tryck Ok.

* Nu borde din bild vara svartvit, och en lagermask bildats till ditt Justeringslager. Vänsterklicka på den vita rutan bredvid justeringslagret (lagermasken), och måla med svart pensel där du vill ha färg. (och vit pensel där du vill ha B/W)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker precis tvärtom, värdelös och klyschig idé, men bra färgning :cry:

Thanks. :lol:

Men det är ju bra om man färglägger hela nageln, och inte är ute i luften och på fingrarna och klabbar. Tur att du inte är tjej och använder nagellack själv.

Personligen tyckte jag att vinkeln var lite klurig för att färglägga, och hon jag tog kortet på hade målat där jag färglade. Kan skicka originalbilden om du så vill.

Ooh, det tar sig (bra bild), men som sagt - Klippningen var halvdan. Pröva att, istället för sättet på vilket du 'färglade' nu, när du har öppnat din färglagda bild.

* Tryck på knappen "Create Fill or Adjustment layer" under lagren; det är den som ser ut som en svartvit boll.

* Tryck på "Channel Mixer", och bocka för "Monochrome" i rutan som dyker upp. Tryck Ok.

* Nu borde din bild vara svartvit, och en lagermask bildats till ditt Justeringslager. Vänsterklicka på den vita rutan bredvid justeringslagret (lagermasken), och måla med svart pensel där du vill ha färg. (och vit pensel där du vill ha B/W)

Tack för tipset! Ska definitivt prova det då jag kommer hem. :P

En annan sak. På alla mina bilder syns en dustspot rätt så långt upp (dock inte på nagelbilden). Jag har putsat försiktigt med en glasögonduk på linsen, men det hjälper inte. Har du någon aning om vart smutsen kan ligga? "Baksidan" av objektivet?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor