Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Kvaliteten är också något försämrad, av storleks- och copyrightskäl. Svårt med bra rockfoton utan brus också, tyvärr :ph34r:

Äsch, kan ju inte starta en ny sida utan bild!

Bara en spontan fråga, eftersom du betraktas som "proffs" här: hur mycket fixar du till bilderna i photoshop? Kan man kanske få se en för- och efterbild på något fint foto? Skulle vara lite intressant och veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det verkligen dags för en fototävling.!

Det tycker verkligen jag också.

Men frågan är vad ska man ha som tema för en fototävling nu? Nu är det ju sensommar och snart höst, så ska man ta sommar... eller man kanske ska ha något helt annat?

Äh, jag vet då inte. :ph34r: Men fototävling skulle vart kul.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tycker verkligen jag också.

Men frågan är vad ska man ha som tema för en fototävling nu? Nu är det ju sensommar och snart höst, så ska man ta sommar... eller man kanske ska ha något helt annat?

Äh, jag vet då inte. :ph34r: Men fototävling skulle vart kul.

Ja absolut!, Djur skulle kunna vara ett tema ^_^

Jag har precis hälsat på kusinerna som har 2 underbara kattungar, kan lägga in dem här om en stund :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis till mig har ett Tamron 28-75 2,8 objektit som är ruggigt bra och prisvärt, IMO. Både det jag testat hos han och bilderna jag sett med det tycker jag vart grym.

Han har det till sin Canon, men jag har även sett att det finns till Nikon-kameror, HÄR t.e.x.

Men det jag undrar är om det passar även till Nikon D40? För en som jag pratade med på Expert i Bollnäs surrade om att endel bara passade på Nikon D40X...

Men ja, någon som vet?

Foo: Fina katter och kort. :ph34r:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis till mig har ett Tamron 28-75 2,8 objektit som är ruggigt bra och prisvärt, IMO. Både det jag testat hos han och bilderna jag sett med det tycker jag vart grym.

Han har det till sin Canon, men jag har även sett att det finns till Nikon-kameror, HÄR t.e.x.

Men det jag undrar är om det passar även till Nikon D40? För en som jag pratade med på Expert i Bollnäs surrade om att endel bara passade på Nikon D40X...

Men ja, någon som vet?

Passar gör det, men du får ingen autofokus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med D40 är väl att dom har tagit bort fokus motorn ur kameran, för att spara vikt och storlek, samt få ner priset. Då måste motorn sitta i objektivet också. Visst är det så?

Ja, och det enda objektivet som då har autofokus är standardobjektivet som följer med när du köper kameran, vad det nu heter.

Men det är väl inte så jävla jobbigt och köra manuell fokus?

Tycker förresten att temat till tävlingen borde vara höst - sommaren är snart slut och då måste vi stressa fram en deadline. Fast jag tror i och för sig inte att bladen blir gula på ett bra tag..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor