Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Yay, bilder coming:

miel43s5gkaj.jpg

44ecu9g8dguz.jpg

evdh7s3drqbn.jpg

5jht0sortj0c.jpg

klmmuisnfzvu.jpg

9494d4ny2o0u.jpg

bstkj41qyd3c.jpg

qohlhzaj4zkt.jpg

gz8gp10muqhn.jpg

48wabv9e71wb.jpg

okjclo5zdk2q.jpg

bnokpvou8dld.jpg

Kommentera!

Angående redigeringen, så tycker jag att det är kul att photoshopa, och att resultatet blir så mycket bättre. :rolleyes: Men visst, det är lite fusk, men om man suger på att fota så borde man inte vara så duktig att man kan få det att se bra ut i photoshop heller, skönheten finns i bilden innan, photoshop bara hjälper den komma fram. ;)

Fick ett motljusskydd till kameran idag också! <3

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då ska vi se Merkky :(

Bild nr

1: Skön bild med ganska bra fokus :)

2:Gillar den också, skön stmmning i den

3:Bra bild, snyggt objekt ;)

4:Yay! Min nya idol på bild :rolleyes:, samma gamla goda pose som vanligt också ;)

5:Aa, den där snuben känner jag igen :), riktigt fin bild

6:Gillar faktiskt inte den här, vet inte varför, gör det bara inte

7:Fin ide :)

8:Har set en sån där bild förrut, den här var det mycket skarpare och mycket bättre fokus i dock :)

9: Bra bild overall ;)

10: Naw, Djurporr (w00t) och brorsan din gör sig bra på bild :)

11: Bra bild, gullig hund :)

12:Helvettesjävla ;) Det är den bästa bild du någonsin har tagit i mina ögon, fyfan jag blev kär i den ;)

Fortsätt fota pal ;)

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då ska vi se Merkky :(

Bild nr

1: Skön bild med ganska bra fokus :)

2:Gillar den också, skön stmmning i den

3:Bra bild, snyggt objekt ;)

4:Yay! Min nya idol på bild :rolleyes:, samma gamla goda pose som vanligt också ;)

5:Aa, den där snuben känner jag igen , riktigt fin bild

6:Gillar faktiskt inte den här, vet inte varför, gör det bara inte

7:Fin ide

8:Har set en sån där bild förrut, den här var det mycket skarpare och mycket bättre fokus i dock

9: Bra bild overall

10: Naw, Djurporr (w00t) och brorsan din gör sig bra på bild

11: Bra bild, gullig hund

12:Helvettesjävla ;) Det är den bästa bild du någonsin har tagit i mina ögon, fyfan jag blev kär i den ;)

Fortsätt fota pal

Naw, tack för kommentarerna! Men, moppebilden som blev så fin. :) Den tillhör tjejen som syns på bild 9, hon ska använda den när hon säljer den. ;) Och den sista bilden blev jag faktist inte riktigt nöjd med.. :) Den känns lixom överdriven, fast om jag inte gjorde den det såg den helt hej kom och hjälp mig ut. :) Himlen är faktist inte så mkt redigerad, inte dom röda färgerna, har bara gjort den svarta och blåa färgen starkare... :)

Wtf, finns det en smilis gräns? Blev tydligen för mycket. :)

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naw, tack för kommentarerna! Men, moppebilden som blev så fin. ;) Den tillhör tjejen som syns på bild 9, hon ska använda den när hon säljer den. :) Och den sista bilden blev jag faktist inte riktigt nöjd med.. (w00t) Den känns lixom överdriven, fast om jag inte gjorde den det såg den helt hej kom och hjälp mig ut. ;) Himlen är faktist inte så mkt redigerad, inte dom röda färgerna, har bara gjort den svarta och blåa färgen starkare... :rolleyes:

Wtf, finns det en smilis gräns? Blev tydligen för mycket. :(

Det finns ett ganska fint program för att göra sånna HDR bilder. Photomatix heter det. ;) Adda min MSN så kan du få det ^^

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett ganska fint program för att göra sånna HDR bilder. Photomatix heter det. :) Adda min MSN så kan du få det ^^

Tycker att det går bra med photoshop, skojigare att göra det själv.. Men jag addar väl då.. :)

;):rolleyes:;)(w00t);):)

Tänk och ha en polare som kan fota som du. Lite mer stilfullt och visa bilder på sig själv i klass med dina istället för bilder tagna med mobilkamera i spegeln.. Fan, AngryAxel bor i Stockholm va? :)

Naw, tack! <3 Jag vet faktist inte vars han bor, även fast han är min lilla sötpojke på msn. ;)

Haha, grymt coola. :)

Tack.! :):(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det meningen att linsskyddet inte ska gå att ta av utan våld?

Jag har nämligen upptäckt damm där innanför men kan som sagt inte komma åt att rengöra där :)

Dammet syns iofs inte på bilderna, inte om man inte stirrar någon minut och letar iaf.

Tror även att det kan vara skräp på sensorn :)

Kamerna är bara 1 vecka gammal, men den hade stått framme 2 dagar i affären, så den kanske har blivit mycket använd där. Borde man ha rätt att få det fixat gratis?

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det meningen att linsskyddet inte ska gå att ta av utan våld?

Jag har nämligen upptäckt damm där innanför men kan som sagt inte komma åt att rengöra där :)

Dammet syns iofs inte på bilderna, inte om man inte stirrar någon minut och letar iaf.

Tror även att det kan vara skräp på sensorn :)

Kamerna är bara 1 vecka gammal, men den hade stått framme 2 dagar i affären, så den kanske har blivit mycket använd där. Borde man ha rätt att få det fixat gratis?

Det borde du defenetivt ha, men linsskyddet är väl det svarta som täcker linsen när du inte använder den? Den måste du ju ta av i vilket fall. Objektivet borde väl inte heller vara så svårt och ta loss, där vet jag att det kan hamna en del skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde du defenetivt ha, men linsskyddet är väl det svarta som täcker linsen när du inte använder den? Den måste du ju ta av i vilket fall. Objektivet borde väl inte heller vara så svårt och ta loss, där vet jag att det kan hamna en del skit.

Nej, altså jag menade en "UV-lins" som man sätter över den vanliga linsen för att skydda ^^

Mellan den "extralinsen" och den vanliga linsen ligger det damm.

+ Sensorn har jag upptäckt nu :) (ja, som sagt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, altså jag menade en "UV-lins" som man sätter över den vanliga linsen för att skydda ^^

Mellan den "extralinsen" och den vanliga linsen ligger det damm.

+ Sensorn har jag upptäckt nu :) (ja, som sagt)

Kallas filter (UV-filter i detta fall). Blås och borsta borta med en blåspensel och skruva på filtret ordentligt, kommer in nåt enstaka dammkorn däremellan för mig också. Ett filter ska inte vara svårt att skruva loss. Sensorrengöring är dyrt i vanliga fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kallas filter (UV-filter i detta fall). Blås och borsta borta med en blåspensel och skruva på filtret ordentligt, kommer in nåt enstaka dammkorn däremellan för mig också. Ett filter ska inte vara svårt att skruva loss. Sensorrengöring är dyrt i vanliga fall.

Wehej! :wub:

Köpte en såndär lite blåsgrejj och efter 4 försök så var den helt fri från synligt damm (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor