spajdermän Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Alltså.. det blir inte snyggare ju mer skärpa man har. Vafasen, ni köper kameror för typ 5000:- för att sen ladda upp bilder där ungefär 30% är i fokus. Jättebra, verkligen. De där bilderna var mer för att testa macrofunktionen på kameran. Jag tycker (iaf på den andra) att det blev finare sådär än att mer än bara hunden och fingerborgen var i fokus. Du får väl tycka vad du vill. ---------- Jag gillar hallon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 För en relativ nybörjare inom fotografering, men som även har ett öga för fina bilder/vinklar/motiv, är Canon EOS400D något som passar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 (redigerad) För en relativ nybörjare inom fotografering, men som även har ett öga för fina bilder/vinklar/motiv, är Canon EOS400D något som passar? Min polare har en sådan och den är grym. Jag är nybörjare och tycker att, utav den erfarenhet jag har av den, att den inte är så otroligt avancerad. -------------------- Tog en kvick bild när jag var vid våran stuga förra veckan. Kom gärna med konstruktiv kritik. Jag behöver lära mig. Redigerad 23 juli, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Min polare har en sådan och den är grym. Jag är nybörjare och tycker att, utav den erfarenhet jag har av den, att den inte är så otroligt avancerad. -------------------- Tog en kvick bild när jag var vid våran stuga förra veckan. Kom gärna med konstruktiv kritik. Jag behöver lära mig. :w00t: Jag kan ingenting men jag tyckte den var svinfin. Bra med bryggan i förgrunden.. typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 (redigerad) Min polare har en sådan och den är grym. Jag är nybörjare och tycker att, utav den erfarenhet jag har av den, att den inte är så otroligt avancerad. Okej, alltid bra med lite feedback. Nikon D40 då? Den är snarlik 400D. Saknar vissa funktioner, billigare och annat märke. Vill inte lägga ut allt för mycket pengar då jag är rätt så ovan, men jag vill samtidigt ha en bra kamera som jag kan vänja mig vid och bli bättre. Edit: Fin bild, den pryder mitt skrivbord just nu. Redigerad 23 juli, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 (redigerad) Okej, alltid bra med lite feedback. Nikon D40 då? Den är snarlik 400D. Saknar vissa funktioner, billigare och annat märke. Vill inte lägga ut allt för mycket pengar då jag är rätt så ovan, men jag vill samtidigt ha en bra kamera som jag kan vänja mig vid och bli bättre. Nikon D40 har jag. Den funkar alldeles utmärkt tycker jag, inte haft några som helst svårigheter eller liknande. Den är mycket prisvärd. Tweak: Tackar. Redigerad 23 juli, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Tog en kvick bild när jag var vid våran stuga förra veckan. Kom gärna med konstruktiv kritik. Jag behöver lära mig. Kan inte bedöma vinklar och ljuslagrena i kontrast till skärpnivåerna och fatte-rittan eftersom jag nyligen har börjat intressera mig för fotografering, men det jag kan säga är att jag tyckte den var väldigt snygg! Förövrigt funderar jag på att köpa syrrans gamla D40 för 2,5 papp, men tror inte jag behöver en så bra kamera än... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 23 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 En Pentax K10D trillade ner i handen på mig idag. Axel har fått sig en konkurent *bilder kommer* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 En Pentax K10D trillade ner i handen på mig idag. Axel har fått sig en konkurent *bilder kommer* Jag som satt och trodde att jag var Axels konkurrent. Men, skönt att du äntligen fått din kamera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 (redigerad) Jag som satt och trodde att jag var Axels konkurrent. Men, skönt att du äntligen fått din kamera! Äsch, ni är alla mina konkurrenter! *host* eller något, jag vet inte, hrum... Nåväl, fyra till bilder tagna i "Bärke". HDR, två exponeringar. Söderbärke station. Andershjärtadaniela - Försökte mig på någon form av picasso-effekt, och det gick väl helt okej. Något mörk, bara. Bror Peter, i båten. Vi fiskade, men fick ingen (eller heter det inget napp?) napp. Ac på bryggan Redigerad 23 juli, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Äsch, ni är alla mina konkurrenter! *host* eller något, jag vet inte, hrum... Nåväl, fyra till bilder tagna i "Bärke". HDR, två exponeringar. Söderbärke station. Andershjärtadaniela - Försökte mig på någon form av picasso-effekt, och det gick väl helt okej. Något mörk, bara. Bror Peter, i båten. Vi fiskade, men fick ingen (eller heter det inget napp?) napp. Ac på bryggan Jag skulle inte vilja kalla det konkurrenter egentligen. Vi laddar upp bilder, och hjälper varandra att förbättras. Första bilden var grymmast enligt mig, men dom andra var också sjukligt bra! Älska! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Äsch, ni är alla mina konkurrenter! *host* eller något, jag vet inte, hrum... Nåväl, fyra till bilder tagna i "Bärke". HDR, två exponeringar. Söderbärke station. Andershjärtadaniela - Försökte mig på någon form av picasso-effekt, och det gick väl helt okej. Något mörk, bara. Bror Peter, i båten. Vi fiskade, men fick ingen (eller heter det inget napp?) napp. Ac på bryggan Snygga. Den andra var cool. ------------------- Tog en spontan bild när jag var ute med en polare. Hade dock, nu i efterhand, viljat haft skärpan längst ute på kanten av... ehm.... ja, "trä-krukan", istället för en bit in där den är nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Och idag fick min pappa ett ryck och köpte en Nikon D80 till mig. Han köpte: - Kameran - 18-55 mm 1:3 5 - 5.6 - Väska - Minneskort 1 gb - Helförsäkring för 3 år (kan kasta den i väggen och jag får en ny 100 kr) Älska!! <3 Bilder kommer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 24 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Nu är det många som har ny D-systemkamera och alla säga "Bilder kommer" Men ingen har lagt ut än. Gäller mig också - Bilder kommer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Nu är det många som har ny D-systemkamera och alla säga "Bilder kommer" Men ingen har lagt ut än. Gäller mig också - Bilder kommer Jag har lagt ut Tre stycken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Nu är det många som har ny D-systemkamera och alla säga "Bilder kommer" Men ingen har lagt ut än. Gäller mig också - Bilder kommer Men bilder ska komma. Orkar inte fota så mkt ikväll, imårrn däremot, då är jag ensam hemma hela dagen och har bra lite att göra. Och jag vill inte lägga upp halvbra bilder som jag knäppt idag då jag håller på att lära mig kameran. Jag vill ju inte att ni ska tro att jag suger. Sen hade vi ett stativ hemma också, och jag ska köpa en extern hårddisk på 250 gb så jag har nånstans att lägga allt, det räcker ett bra tag. Har bara runt 30 gb bilder just nu så. Redigerad 24 juli, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 24 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Jag har lagt ut Tre stycken... OJJ Såg inte Men nu ska vi se vad en Pentax K10D + Foo kan åstakomma efter 2 dagar samarbete! (Bilderna är helt och hållet oredigerade, om man bortser från ramen) Komentera gärna!, Känn er tvingade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Alltså.. det blir inte snyggare ju mer skärpa man har. Vafasen, ni köper kameror för typ 4000:- för att sen ladda upp bilder där ungefär 30% är i fokus. Jättebra, verkligen. Äsch, dom är nya med fotandet. Tar väl ett tag innan man förstår hur allting funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 OJJ Såg inte Men nu ska vi se vad en Pentax K10D + Foo kan åstakomma efter 2 dagar samarbete! (Bilderna är helt och hållet oredigerade, om man bortser från ramen) *Nice set of pictures* Komentera gärna!, Känn er tvingade Mycket fina bilder, och en väldigt bra kamera, enligt mig som är newb. Tummenupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Det blev inga banbrytande snygga bilder idag, men jag lägger upp det hittils någorlunda kassa resultatet: Det hära sista kortet, vet jag ser ut som bajs. Tänkte att jag skulle testa mig på att desperat snabbgöra en fusk HDRbild, där jag använde samma bild men med olika redigeringar. Imårrn kommer jag att knäppa bra mycket mera, så det blir nog bättre resultat då, nu när jag lärt mig kameran lite. Redigerad 24 juli, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts