Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Har precis kommit hem från Tackleberrys hemstad där jag köpt en Nikon D40 med tillhörande kameraväska, minneskort (1GB) och ett 18-55 mm objektiv.

Allt detta gick på 5495 kr och då ingick även 24 bilder gratis samt en månads försäkring.

Om jag nu registrerar mig på Nikons hemsida och skickar in en kopia på kvittot till Nikon Sweden så får jag 830 av dessa kronor direkt insatta tillbaka på mitt konto.

Bra köp? :)

Bilder kommer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Har precis kommit hem från Tackleberrys hemstad där jag köpt en Nikon D40 med tillhörande kameraväska, minneskort (1GB) och ett 18-55 mm objektiv.

Allt detta gick på 5495 kr och då ingick även 24 bilder gratis samt en månads försäkring.

Om jag nu registrerar mig på Nikons hemsida och skickar in en kopia på kvittot till Nikon Sweden så får jag 830 av dessa kronor direkt insatta tillbaka på mitt konto.

Bra köp? :D

Bilder kommer...

Bra köp absolut!, Har inte provat denna kamera nåt vidare mycket själv. Men en vän påstår att det är ett väldigt bra köp (nämner inga namn) :)

Bra pris framför allt.

Bilder ja!, Vi vill se resultat :)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nattligt bad. Och då menar jag bad som i badplats. HDR-bild (två exponeringar+photoshop-pillande) tagen i Söderbärke, i Dalarna, där vi nyligen köpt sommarhus. Vackra fotomiljöer.

Mjodå, helt klart fin bild. Synd bara att det ser typ... jag vet inte, men typ brusigt. Jag vet inte om brusigt är rätt ord, men det är något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar fokusen på plankorna Ger känsla av djup i bilden.

Tummen upp.

Tack, tack!

Mjodå, helt klart fin bild. Synd bara att det ser typ... jag vet inte, men typ brusigt. Jag vet inte om brusigt är rätt ord, men det är något.

Kan vara att jag blev lite för entusiastisk då jag 'Unsharp Mask'ade, får testa att göra om den någon dag, för att se om det löser något - Tack för kommentaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nattligt bad. Och då menar jag bad som i badplats. HDR-bild (två exponeringar+photoshop-pillande) tagen i Söderbärke, i Dalarna, där vi nyligen köpt sommarhus. Vackra fotomiljöer.

Som vanligt en bild i en klass för sig. Kan inte förstå hur du ALLTID får till det :lol:

------------

Spelade lite monopol.

Edit: glömde bilderna :angry:

skmuntrw2rj5.jpg

75tfde0gwyy4.jpg

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underbart vacker bild! :unsure:

Åååh nu längar jag ännumer efter min kamera, bara 12 timmar tills man slutar jobbet :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som vanligt en bild i en klass för sig. Kan inte förstå hur du ALLTID får till det :unsure:

------------

Spelade lite monopol.

Edit: glömde bilderna :mellow:

skmuntrw2rj5.jpg

75tfde0gwyy4.jpg

Alltså.. det blir inte snyggare ju mer skärpa man har. Vafasen, ni köper kameror för typ 4000:- för att sen ladda upp bilder där ungefär 30% är i fokus. Jättebra, verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor