Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

BIG EDIT :ph34r: :

Jag vill jettehjerna ha en digital systemkamera och jag funderar för närvarande på dessa:

Pentax k100D

Nikon D40

Canon EOS 350D

Vad har ni för erfarenheter av dessa kameror och tycker ni det är värt att lägga några pengar på någon av dem?

Vilken är "bäst" osv?

Pentax - Antiskak, har de flesta funktioner, kameran presterar bättre än kitoptiken (18-55)

Nikon - Ingen autofokusmotor (=färre objektiv att välja mellan om man vill ha autofokus), bäst kitoptik (dock inget superbt), saknar bracketing (ta flera bilder i följd med olika exponeringar t.ex.), hjälpmenyer, rätt bra ergonomi, du får med blixt och lite annat på grund av en kampanj.

Canon - Optik finns det hur mycket som helst av, jag tycker D40 är skönare att hålla (många klagomål på ergonomin), saknar nog inga funktioner, av dessa har den nog sämst kitobjektiv, pytteliten LCD-skärm (1,8"), köper du en 400D får du 700 kr tillbaka på grund av en kampanj.

Det är några av mina intryck efter jag valt kamera förut. Läs recensioner på dpreview.com (över 20 sidor långa).

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har använt lång slutartid.

(Tror jag? :D Försöker lära mig det där.)

Mhm, stämmer bra. Fina bilder, FerkurZ. Speciellt tvåan - Ettan kändes inte så "Wow!", och trean känns det som man har sett några gånger tidigare. Tvåan, dock, lyckades du bra med vattnet, ser ut som... Ja, vet inte vad. Fint var det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mhm, stämmer bra. Fina bilder, FerkurZ. Speciellt tvåan - Ettan kändes inte så "Wow!", och trean känns det som man har sett några gånger tidigare. Tvåan, dock, lyckades du bra med vattnet, ser ut som... Ja, vet inte vad. Fint var det (:!!!:)

Jo det är sant, 1an va inge spec sne var den också, orkade inte pilla till det.

2an vart helt okej nu när jag ser mer å mer på den.

3an blev jag nöjd med,speciellt då detaljerna på bladen å allt runt blev grymt, men det var nog mest för den liknar så många andra ^^

Tack så mycket.

Jodå. (w00t)

Haha, jag kan verkligen inte sluta skratta å de där bilderna, tror jag har rätt kass humor.

Styrde den här bilden i photoshop nyss, ändra levels å color balance

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pentax - Antiskak, har de flesta funktioner, kameran presterar bättre än kitoptiken (18-55)

Nikon - Ingen autofokusmotor (=färre objektiv att välja mellan om man vill ha autofokus), bäst kitoptik (dock inget superbt), saknar bracketing (ta flera bilder i följd med olika exponeringar t.ex.), hjälpmenyer, rätt bra ergonomi, du får med blixt och lite annat på grund av en kampanj.

Canon - Optik finns det hur mycket som helst av, jag tycker D40 är skönare att hålla (många klagomål på ergonomin), saknar nog inga funktioner, av dessa har den nog sämst kitobjektiv, pytteliten LCD-skärm (1,8"), köper du en 400D får du 700 kr tillbaka på grund av en kampanj.

Det är några av mina intryck efter jag valt kamera förut. Läs recensioner på dpreview.com (över 20 sidor långa).

Även om jag inte har bestämt mig än så hjälpte det där väldigt mycket, faktiskt. Tack (w00t)

Även om kampanjerna inte spelar så stor roll då jag inte är säker på att det är därifrån jag ska köpa den. Jag tog bara allt från sidan som jag tyckte att det stog bäst på. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om jag inte har bestämt mig än så hjälpte det där väldigt mycket, faktiskt. Tack (w00t)

Även om kampanjerna inte spelar så stor roll då jag inte är säker på att det är därifrån jag ska köpa den. Jag tog bara allt från sidan som jag tyckte att det stog bäst på. (:!!!:)

What? Kampanjerna gäller oavsett butik. Nikon kastar blixtar på en och Canon pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor