Merkky Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Skulle verkligen råda dig att satsa på ett annat objektiv, för de pengarna kan du få ett Sigma 17-70 som är optisk överlägsen det där och har fina makroegenskaper. Såvitt jag förstått finns det inget riktigt bra superzoomobjektiv för under 10-20 000 kr. Läs om 28-300 här: http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...t=37&page=2 Fast jag vill ha en vettig zoom också. 70 mm är ju inte särskilt bra. Tänkte införskaffa ett macroobjektiv efter sommarjobbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Köpa en egen kamera nu... Canon EOS 400D Hus: 6990 kr Sigma objektiv 28-300 mm: 2850 kr Totalt: 9840 kr Nikon D80 Hus: 8290 kr Sigma objektiv 28-300 mm: 2850 kr Totalt: 11140 kr Vilket alternativ är bäst? Eller finns det nån bättre kamera där man kan få huset och ett bättre objektiv för runt 11000-13000? Öppen för förslag... En kompis till mig har en 400D. Och av vad jag sett och hört från honom så fungerar den utmärkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 (redigerad) Ser ut som att jag kommer att köpa det hära paketet! Sen köper jag ett till objektiv efter sommaren. Och jag vet att det finns billigare på internet, men pappa vill köpa det på en butik i stan. Jag skulle ha beställt det från internet, men han tror att det är en bluff alltihopa. Det är ju han som betalar så... Men när jag köper objektiv osv blir det internet, så dåligt urval på butikerna. Redigerad 1 juni, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Helt sinnessjukt jävla snygg bild. Inte min dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 (redigerad) Trots den brusiga kvaliteten, så gillade jag den här bilden. Thumbnail ftw. Redigerad 2 juni, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 http://pici.se/pictures/XzFclIaks.jpg eller http://pici.se/pictures/ZdmxPStbX.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 http://pici.se/pictures/XzFclIaks.jpg eller http://pici.se/pictures/ZdmxPStbX.jpg Första tycker jag, inte helt olikt några bilder jag tog. Dina var dock en hel del finare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 (redigerad) Översta P-C!! Den var som lite ljusare Redigerad 3 juni, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Snygga P-C!! Tjennare! Om du fotograferar en liknande bild som jag kan använda som signatur så åker The Strokes direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Tjennare! Om du fotograferar en liknande bild som jag kan använda som signatur så åker The Strokes direkt Jag kan göra om den eller så kan du få orginalet om du vill göra nåt av den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Jag kan göra om den eller så kan du få orginalet om du vill göra nåt av den? Originalet var grymt snyggt, men du får gärna göra om den ifall du vill, liksom. Lite smått exklusivt bara för att jag är en sådan rövslickare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 (redigerad) Originalet var grymt snyggt, men du får gärna göra om den ifall du vill, liksom. Lite smått exklusivt bara för att jag är en sådan rövslickare. Tack. I´m on it. Vi kan fortsätta i signatur/avatar tråden. Redigerad 3 juni, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Två från igår och tre från idag. Våldtagna i Camera RAW, Lightroom och/eller Photoshop. Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 70 mm (105 mm) 1/500 s vid f/5.6 ISO 200 Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 70 mm (105 mm) 1/25 s vid f/5.6 ISO 200 Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 70 mm (105 mm) 1/2500 s vid f/5.6 ISO 200 Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 18 mm (27 mm) 1/250 s vid f/10 ISO 200 Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 50 mm (75 mm) 1/200 s vid f/11 ISO 200 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Här är ett foto jag tog som bildarbete (jag har G- i bild, så jag ansträngde mig inte alltför mycket). Sen drog jag på några mätare i "Microsoft Picture it!". Egentligen skäms jag för att posta dom i den här tråden med foton av AngryAxel och Merkky.. Jag orkade inte lägga på ram Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Två från igår och tre från idag. Våldtagna i Camera RAW, Lightroom och/eller Photoshop. Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 70 mm (105 mm) 1/500 s vid f/5.6 ISO 200 Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 70 mm (105 mm) 1/25 s vid f/5.6 ISO 200 Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 70 mm (105 mm) 1/2500 s vid f/5.6 ISO 200 Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 18 mm (27 mm) 1/250 s vid f/10 ISO 200 Sony Alpha A-100 (DT 18-70) 50 mm (75 mm) 1/200 s vid f/11 ISO 200 Härlig skärpa och fina kort. Här är ett foto jag tog som bildarbete (jag har G- i bild, så jag ansträngde mig inte alltför mycket). Sen drog jag på några mätare i "Microsoft Picture it!". Egentligen skäms jag för att posta dom i den här tråden med foton av AngryAxel och Merkky.. Jag orkade inte lägga på ram AHAHAHAHAHAHAHHA! Skoja, den... duger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Härlig skärpa och fina kort. AHAHAHAHAHAHAHHA! Skoja, den... duger. Dude.. quoten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Här är ett foto jag tog som bildarbete (jag har G- i bild, så jag ansträngde mig inte alltför mycket). Sen drog jag på några mätare i "Microsoft Picture it!". Egentligen skäms jag för att posta dom i den här tråden med foton av AngryAxel och Merkky.. Jag orkade inte lägga på ram Tack!! Gillade faktist kortet, det ser lite, heroiskt ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Helt sinnessjukt jävla snygg bild. Inte min dock. Ord på den. Var hittade du den? Någon förklaring på hur han/hon gjort, hur mycket i bilden som är redigerat, osv? Bild1 eller Bild2 Imo, bild två - Den lite mörkare. Översta P-C!! Den var som lite ljusare Väldigt bra bilder! Gillar verkligen den första, blombilden, och trappbilden. Två från igår och tre från idag. Våldtagna i Camera RAW, Lightroom och/eller Photoshop. Trevliga bilder, ligger något slags lugn över dem. Här är ett foto jag tog som bildarbete (jag har G- i bild, så jag ansträngde mig inte alltför mycket). Sen drog jag på några mätare i "Microsoft Picture it!". Egentligen skäms jag för att posta dom i den här tråden med foton av AngryAxel och Merkky.. Mycket <3! Jag gillar bilden också, dock lite småsynd att de nästan framstår som siluetter - Bilden skulle tala med till mig om man såg deras ansikten. Kanske en svag upplysningsblixt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Bilder från Nacka Birka är på ingång http://ww2.beffo.se/upload/pic~/img447/birka1.jpg Stor vs liten http://ww2.beffo.se/upload/pic~/img448/inomhus.jpg Hittade en byggnad som man kunde ta sig in i. Stolar, skrivare mm var lämnat kvar. Slutligen en grävskopa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Ho-ly-shit!! Merkky! Du är RIKTIGT duktig på det här området, önskar att jag kunde bli lika bra som du Och när jag ändå skriver här så kan jag väl lägga upp några bilder som jag tog i förra veckan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts