Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Har du klippt ut ramen av ett papper eller dyl. Eller har du redigerat in även den?

Frän effekt vilken som. Riktigt cool bild :ermm:

Ansiktet på pappret hänger inte ihopp med håret ovanför(bara bra på den effekten), så jag antar att den är redigerad.

post-3295-1179649481_thumb.jpg

Tog två bilder: En där jag håller ett vitt A4 framför nosen och ett i samma position fast utan pappret.. sen var det bara att klippa in ansiktet från den andra bilden på den första bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att köpa en systemkamera i sommar. Och vill inte köpa någon jätte dyr, och eftersom att jag inte är så väldigt erfaren av att knäppa kort så skulle det vara bra med en relativt nybörjarvänlig också. :o

Har funderat på den HÄR, en Nikon D40.

Någon som har erfarenhet utav den? Är den bra? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att köpa en systemkamera i sommar. Och vill inte köpa någon jätte dyr, och eftersom att jag inte är så väldigt erfaren av att knäppa kort så skulle det vara bra med en relativt nybörjarvänlig också. :o

Den är inte så tokig. En vän har en sån och även hon är nybörgare!

Jag som inte är nybörgare skulle säga att den duger helt klart för att få fina bilder, det mesta är upp till fotografen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att köpa en systemkamera i sommar. Och vill inte köpa någon jätte dyr, och eftersom att jag inte är så väldigt erfaren av att knäppa kort så skulle det vara bra med en relativt nybörjarvänlig också. :P

Mycket bra kamera förutom faktumet att du endast får autofokus med följande objektiv: Nikkor AF-S, Nikkor AF-I och SIGMA HSM. Blir du riktigt intresserad kommer du vilja köpa fler/andra objektiv och med D40:n blir man begränsad till antingen Nikonobjektiv (Nikkor) eller dyra Sigmaobjektiv (de med HSM-motor är dyra). Originalobjektiven (de från Nikon i detta fall) är dyra och tredjepartstillverkarna är oftast ett bättre val när det gäller prestanda för priset. Gav själv upp idén att köpa en D40 just på grund av det jag beskrivit. Vet inte alls vad du har för framtidsplaner med ditt fotande, men jag ville göra dig uppmärksam. :(

Den är inte så tokig. En vän har en sån och även hon är nybörgare!

Jag som inte är nybörgare skulle säga att den duger helt klart för att få fina bilder, det mesta är upp till fotografen.

J, inte G. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

It's not the size that matters, it's how you use it.

Du kan ta tokfina bilder med en enkel 4mp digitalkamera. Att slänga ut 5000:- på en kamera när man inte är så rutinerad är tokerier enligt mig. Börja med att använda familjens kamera innan för att se om du KAN fota över huvud taget.

Om du vill lära dig skriva E-mail köper du ju inte direkt en speldator? 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra kamera förutom faktumet att du endast får autofokus med följande objektiv: Nikkor AF-S, Nikkor AF-I och SIGMA HSM. Blir du riktigt intresserad kommer du vilja köpa fler/andra objektiv och med D40:n blir man begränsad till antingen Nikonobjektiv (Nikkor) eller dyra Sigmaobjektiv (de med HSM-motor är dyra). Originalobjektiven (de från Nikon i detta fall) är dyra och tredjepartstillverkarna är oftast ett bättre val när det gäller prestanda för priset. Gav själv upp idén att köpa en D40 just på grund av det jag beskrivit. Vet inte alls vad du har för framtidsplaner med ditt fotande, men jag ville göra dig uppmärksam. :o

J, inte G. :ermm:

Tackar, tackar. Väldigt bra information! :(

Hade mest tänkt att ha den till att knäppa kort då jag är i fjällen och sånt, och givetvis även på massa annat smått och gott här på sommaren. Hade inte tänkt gjort något speciellt med bilderna, bara trycka in dom på datorn och så. :P

It's not the size that matters, it's how you use it.

Du kan ta tokfina bilder med en enkel 4mp digitalkamera. Att slänga ut 5000:- på en kamera när man inte är så rutinerad är tokerier enligt mig. Börja med att använda familjens kamera innan för att se om du KAN fota över huvud taget.

Om du vill lära dig skriva E-mail köper du ju inte direkt en speldator?

Jo, jo, visst.

Men det är just det att det är familjens kamera jag har knäppt med, men nu... finns den inte längre, och jag vill gärna skaffa något "riktigt" om jag väl ska köpa något. :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte fel att köpa en bra kamera direkt. Man blir snabbare en bra fotograf med riktiga grejer, och sen är det bra att lära sig allt vad en systemkamera innebär på en gång. Men är man helt nybörjare så rekommenderar jag att man köper en bok som rör fotograferingen(kan vara nyttigt för en rutinerad fotograf också såklart).

Man tröttnar lättare med en liten sketen kompaktkamera helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men är man helt nybörjare så rekommenderar jag att man köper en bok som rör fotograferingen(kan vara nyttigt för en rutinerad fotograf också såklart).

Jo, det har du rätt i. Ska titta upp det också isf, skulle gissa på att en av mina polare, som håller på väldigt mycket om foto och ska gå media, har någon bok att låna ut. Eller tipsa om. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade mest tänkt att ha den till att knäppa kort då jag är i fjällen och sånt, och givetvis även på massa annat smått och gott här på sommaren. Hade inte tänkt gjort något speciellt med bilderna, bara trycka in dom på datorn och så. :)

Men du kommer nog att bli lite less på orginal objektiven ändå. :P När du kommer igång så blir du nog ganska duktig att knäppa. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en ascool gasmask på designlektionen idag. :)

Vad tycker ni? Är lite osäker på om jag gillar den eller inte..

Gasmasken gillar jag starkt, bakgrunden likaså. Är dock lite ösäker på själva bilden - Färgerna var bra, men saknar substans i ansiktet. Skulle vilja se någon form av galna, lysande ögon, som en maskförsedd galning som precis rymt. Galningstemat öppnar också dörrar för intressanta poser, tillhyggen att ta med i bilden, etc.

Det låter som att jag ogillar bilden, men det gör jag inte - Tvärtom. Ger bara förslag på hur den kan bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gasmasken gillar jag starkt, bakgrunden likaså. Är dock lite ösäker på själva bilden - Färgerna var bra, men saknar substans i ansiktet. Skulle vilja se någon form av galna, lysande ögon, som en maskförsedd galning som precis rymt. Galningstemat öppnar också dörrar för intressanta poser, tillhyggen att ta med i bilden, etc.

Det låter som att jag ogillar bilden, men det gör jag inte - Tvärtom. Ger bara förslag på hur den kan bli bättre.

Grejen är att det jag ville få fram en 'död' look. Om jag skulle lägga dit några galna, röda ögon hade ni nog mer skrattat. Tog en till bilden komplett med såg och galen blick fast bakrunden vart fel då :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor