AngryAxel Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 (redigerad) Hatar när det blir så, fina kort som man knäppt, allting känns bra när man lägger in dom på datorn. Men sen märker man att dom dära muppbilderna var lite felvinklade. Man ska aldrig lita på den lilla skärmen om fokus och sånt heller! Men man kan fuska också, klippa bort lite vatten från din bild tex, och lite kant. Sen skulle det ha blivit lite bättre tror jag. Dom andra bilderna var skitsnygga, främst den med vasset och den med bubblorna från vattnet.! Bra tips! Och tack för kommentaren Redigerad 7 maj, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Bra tips! Och tack för kommentaren Wow! Den var riktigt fin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Ruggigt bra foto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Ruggigt bra foto. Håller med, riktigt snyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Bra tips! Och tack för kommentaren Tycker såna där foton är så otroligt vackra Nåt tips på hur du gör för att få det så mörkt på människorna? Eller fixar du bara allt i photoshop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Tycker såna där foton är så otroligt vackra Nåt tips på hur du gör för att få det så mörkt på människorna? Eller fixar du bara allt i photoshop? Det är motljus där, så det blir nog ganska automatiskt så . Sen kan man fokusera på en ljus punkt, då sluter slutaren(konstigt formulerat ) till mer vid fotoögonblicket. Det funkar ju så klart inte i vilka ljusförhållanden som helst. Som sagt, motljus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Wow! Den var riktigt fin! Tackar! Ruggigt bra foto. <3 - Bugar och bockar Håller med, riktigt snyggt. Tackar! Tycker såna där foton är så otroligt vackra Nåt tips på hur du gör för att få det så mörkt på människorna? Eller fixar du bara allt i photoshop? Tack, och 1. Stå i motljus, så att bakgrunden är ljusare än det föremål du vill göra till en siluett. Dessa typer av bilder passar alltså bäst att ta morgon/kväll, då solen inte står så högt. 2. Kort slutartid, ingen blixt. Kan dock bli fint med blixt, om du vill lysa upp ditt motiv, men då försvinner siluetteffekten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Tack, och 1. Stå i motljus, så att bakgrunden är ljusare än det föremål du vill göra till en siluett. Dessa typer av bilder passar alltså bäst att ta morgon/kväll, då solen inte står så högt. 2. Kort slutartid, ingen blixt. Kan dock bli fint med blixt, om du vill lysa upp ditt motiv, men då försvinner siluetteffekten. Tack själv Måste bara köpa en riktig, systemkamera. Något tips på en bra som går för högst 4000kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Bra tips! Och tack för kommentaren Ingen fara. Fint kort där också!! Brukar knäppa mycket såna kort, slänger upp några ikväll... Tackar! <3 - Bugar och bockar Tack, och 1. Stå i motljus, så att bakgrunden är ljusare än det föremål du vill göra till en siluett. Dessa typer av bilder passar alltså bäst att ta morgon/kväll, då solen inte står så högt. 2. Kort slutartid, ingen blixt. Kan dock bli fint med blixt, om du vill lysa upp ditt motiv, men då försvinner siluetteffekten. 3. Selektiv färgändring i photoshop, välj svart, öka tills det blir fint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 /Bump, tog en promenad igår, med hunden och kameran. Och så började det regna! Bild1 Bild2 Bild3 Bild4 Bild5 Bild6 Bild7 Bild8 Bild9 Bild10 Bild11 Bild12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Älskar 5, 10 och 11.!! Alla var snygga, men dom tog priset! Och förresten, din hund är föööör gullig.!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 /Bump, tog en promenad igår, med hunden och kameran. Och så började det regna! Bild4 Sjukligt snygg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 /Bump, tog en promenad igår, med hunden och kameran. Och så började det regna! Bild4 Bild6 Bild7 Bild8Jävligt fina måste jag säga. Mycket stämingsfulla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 /Bump, tog en promenad igår, med hunden och kameran. Och så började det regna! Just ja, det var ju du som hade den underbara hunden Giller bilden där han står på bron samt den där han står framför en sjö (tror det var 4:an) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Tack själv Måste bara köpa en riktig, systemkamera. Något tips på en bra som går för högst 4000kr? För 4000:- får du inte mycket, definitiv inget nytt. Begagnad Nikon D50, D70 kan man få för under 5000:-. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 (redigerad) Var ute och fiskade i söndags. Dock har jag bara mobilkamera, så bilderna är väl inte av den bästa kvaliten, och jag har inte alls tänkt på något med ljuset och sånt. Utan bara... knäppt. Tänkte bara visa er, då jag är ganska säker på att många här inte brukar fiska. Så jag söker inte ros och kritk direkt... Mitt fiskespö. Strömmen i Bollnäs, där jag fiskade. Harr. Givetvis släpptes den tillbaka. Redigerad 8 maj, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Var ute och fiskade i söndags. Dock har jag bara mobilkamera, så bilderna är väl inte av den bästa kvaliten, och jag har inte alls tänkt på något med ljuset och sånt. Utan bara... knäppt. Tänkte bara visa er, då jag är ganska säker på att många här inte brukar fiska. Så jag söker inte ros och kritk direkt... Mitt fiskespö. Strömmen i Bollnäs, där jag fiskade. Harr. Givetvis släpptes den tillbaka. Att du bara vågar visa dom där bilderna för mig. Jag ska minsann ta ditt fiskespö! Då ska du få känna hur det känns att inte ha något, att inte kunna gå ner till sjön och fiska. Att inte kunna få den där underbara sprattlande fisken. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Somsagt, hade några siluett bilder på lager. Dom är något snabbphotoshopade... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Somsagt, hade några siluett bilder på lager. Dom är något snabbphotoshopade... Wooh! Förbaskat läcker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Somsagt, hade några siluett bilder på lager. Dom är något snabbphotoshopade... Den var med i "rörelsebild"-tävlingen va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts