Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Hatar när det blir så, fina kort som man knäppt, allting känns bra när man lägger in dom på datorn. Men sen märker man att dom dära muppbilderna var lite felvinklade. :) Man ska aldrig lita på den lilla skärmen om fokus och sånt heller!

Men man kan fuska också, klippa bort lite vatten från din bild tex, och lite kant. Sen skulle det ha blivit lite bättre tror jag. :)

Dom andra bilderna var skitsnygga, främst den med vasset och den med bubblorna från vattnet.!

Bra tips! ^_^

Och tack för kommentaren :shifty:

post-8685-1178560462_thumb.jpg

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker såna där foton är så otroligt vackra :shifty:

Nåt tips på hur du gör för att få det så mörkt på människorna? Eller fixar du bara allt i photoshop? :)

Det är motljus där, så det blir nog ganska automatiskt så .

Sen kan man fokusera på en ljus punkt, då sluter slutaren(konstigt formulerat ^_^) till mer vid fotoögonblicket. Det funkar ju så klart inte i vilka ljusförhållanden som helst. Som sagt, motljus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow! Den var riktigt fin!

Tackar! :)

Ruggigt bra foto.

<3 - Bugar och bockar

Håller med, riktigt snyggt.

Tackar! ^_^
Tycker såna där foton är så otroligt vackra :shifty:

Nåt tips på hur du gör för att få det så mörkt på människorna? Eller fixar du bara allt i photoshop? :)

Tack, och

1. Stå i motljus, så att bakgrunden är ljusare än det föremål du vill göra till en siluett. Dessa typer av bilder passar alltså bäst att ta morgon/kväll, då solen inte står så högt.

2. Kort slutartid, ingen blixt. Kan dock bli fint med blixt, om du vill lysa upp ditt motiv, men då försvinner siluetteffekten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, och

1. Stå i motljus, så att bakgrunden är ljusare än det föremål du vill göra till en siluett. Dessa typer av bilder passar alltså bäst att ta morgon/kväll, då solen inte står så högt.

2. Kort slutartid, ingen blixt. Kan dock bli fint med blixt, om du vill lysa upp ditt motiv, men då försvinner siluetteffekten.

Tack själv :)

Måste bara köpa en riktig, systemkamera. Något tips på en bra som går för högst 4000kr? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra tips! (w00t)

Och tack för kommentaren :unsure:

Ingen fara. (w00t) Fint kort där också!! :P Brukar knäppa mycket såna kort, slänger upp några ikväll...

Tackar! :)

<3 - Bugar och bockar

Tack, och

3. Selektiv färgändring i photoshop, välj svart, öka tills det blir fint! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ute och fiskade i söndags. (w00t)

Dock har jag bara mobilkamera, så bilderna är väl inte av den bästa kvaliten, och jag har inte alls tänkt på något med ljuset och sånt. Utan bara... knäppt. (w00t) Tänkte bara visa er, då jag är ganska säker på att många här inte brukar fiska.

Så jag söker inte ros och kritk direkt... :unsure:

OGgG4oC0oYN8.jpg

Mitt fiskespö. :)

L7zcM3d7VML1.jpg

Strömmen i Bollnäs, där jag fiskade.

YcnEkv5u4UBk.jpg

Harr. :P Givetvis släpptes den tillbaka.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ute och fiskade i söndags. (w00t)

Dock har jag bara mobilkamera, så bilderna är väl inte av den bästa kvaliten, och jag har inte alls tänkt på något med ljuset och sånt. Utan bara... knäppt. (w00t) Tänkte bara visa er, då jag är ganska säker på att många här inte brukar fiska.

Så jag söker inte ros och kritk direkt... :unsure:

OGgG4oC0oYN8.jpg

Mitt fiskespö. :)

L7zcM3d7VML1.jpg

Strömmen i Bollnäs, där jag fiskade.

YcnEkv5u4UBk.jpg

Harr. :P Givetvis släpptes den tillbaka.

Att du bara vågar visa dom där bilderna för mig. Jag ska minsann ta ditt fiskespö! Då ska du få känna hur det känns att inte ha något, att inte kunna gå ner till sjön och fiska. Att inte kunna få den där underbara sprattlande fisken. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor