Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Jag kan ta en titt. :D Men när slutaren är öppen länge så blir rörelser suddiga, så kortare slutartid gör att slutaren blir öppen kortare och kortet blir inte suddigt.. Det finns en ratt på typ alla kameror, och om det finns en funktion som heter TV och en som heter AV kan du styra slutaren och bländaren. TV så kan du styra hur lång slutaren kan vara, för kort ger för mörk bild. Lång ger ljusare. AV styr bländaren. Ska titta på sidan.

Alltså va fan...

Har kollat upp lite om kameran och dess slutartid nu. Står att 1/2000 är max och 1 min. Dock står det också "Slutartid förval: Nej". Hur fan ska jag då kunna ställa in kameran, om jag till exempel vill fota några som spelar paintball? Finns det något annat sätt? :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden lite. Funderar på nya kamera. Sony CyberShot-DSC-W70, men jag tror inte den har inbyggt cam, stämmer det? Annars kanske det finns ett annat allternativ. Någon som vet någon bra kamera? Vill minst ha 7 MP plus inbyggt cam. :shifty:

Antalet megapixlar gör inte kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte han är typen som ska skriva ut stora foton, vilket är den enda anledningen att ha en kamera med hög upplösning.

Jaja, men då kan han ju köpa en kamera billigt med bara 0,1 megapixlar. Då sparar man ju pengar också. Tihi.

Nej, men... ja. Höhö, nu var jag riktigt rolig.

Hur som helst, jag behöver ett jobb. När jag fixat ett jobb och fixar pengar ska jag fixa en DSLR-kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså va fan...

Har kollat upp lite om kameran och dess slutartid nu. Står att 1/2000 är max och 1 min. Dock står det också "Slutartid förval: Nej". Hur fan ska jag då kunna ställa in kameran, om jag till exempel vill fota några som spelar paintball? Finns det något annat sätt? :'(

Kolla runt i allla inställningar och se om du hittar nånstans där du kan ställa bländaren eller slutartiden... Om inte så får du se till att du har grymt bra ljus så att slutartiden automatiskt blir kort.

Annars ser det mörkt ut. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kontrar med en bild jag tog -05

Jag kontrar inte, men jag slänger upp några bilder till :).

Oredigerade dock så ta inte allt för illa upp pga. cykelsadlar och andra fina vägskyltar eller människor.

Kameran börjar även den bli några år där av den grusiga kvalitén. Kan lägga upp mer om så önskas.

JhstVZWVfwRV.jpg aHMsRBUdQd03.jpg 3HkBUMO1TovO.jpg nu8SvE3Zig09.jpg Qsk3VS7Kym5S.jpg cV8cC9sEa8ww.jpg

4GkK5gqONdvy.jpg rVlSCbLcMGMo.jpg LIvrgtQr12LQ.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kontrar inte, men jag slänger upp några bilder till :).

Oredigerade dock så ta inte allt för illa upp pga. cykelsadlar och andra fina vägskyltar eller människor.

Kameran börjar även den bli några år där av den grusiga kvalitén. Kan lägga upp mer om så önskas.

JhstVZWVfwRV.jpg aHMsRBUdQd03.jpg 3HkBUMO1TovO.jpg nu8SvE3Zig09.jpg Qsk3VS7Kym5S.jpg cV8cC9sEa8ww.jpg

4GkK5gqONdvy.jpg rVlSCbLcMGMo.jpg LIvrgtQr12LQ.jpg

Måste ha varit grymt lärorikt och intressant att varit dit.

Är verkligen avundsjuk på dig, för jag med skulle verkligen det och vilja kolla. :'(

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor