Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Taget från ett tak på ett höghus (8 våningar) ut över en del av min stad.

Det var mörkt när jag tog bilden, och så är det stjärnor som syns i himlen, inte damm eller nått.

Det ser ut att vara fin i din stad :>

---------------------------

I sann Curlyanda knäppte jag den här bilden under min joggingtur för någon dag sedan.

Dp2rt8TBE5rb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh, va?

Edit: Medan jag ändå är igång här; http://www.deviantart.com/deviation/52802358/ . En bild jag inte fann vidare intressant men som två norskor tycktes gilla. Men å andra sidan, norskor - hur pålitliga är sådana. Döm själva.

:)

Edit: jag tyckte iaf att det var lite likt :>

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon bra hemsida eller forum man kan vända sig till, om man vill lära sig ta olika sorts bilder med sin kamera? Funkar skit bra att ta enkla och macrobilder, men när det blir att ta bilder under rörelse eller i mörker lyckas jag aldrig. Iofs har jag bara en digitalkamera (Sony Cyber-shot DSC W70), men det måste ju gå att ta någorlunda bilder i rörelse iaf. Har försökt leka med inställningarna, men det funkar inte speciellt bra. Vart ska jag vända mig, några tips?

EDIT:

Slänger upp några bilder också då.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon bra hemsida eller forum man kan vända sig till, om man vill lära sig ta olika sorts bilder med sin kamera? Funkar skit bra att ta enkla och macrobilder, men när det blir att ta bilder under rörelse eller i mörker lyckas jag aldrig. Iofs har jag bara en digitalkamera (Sony Cyber-shot DSC W70), men det måste ju gå att ta någorlunda bilder i rörelse iaf. Har försökt leka med inställningarna, men det funkar inte speciellt bra. Vart ska jag vända mig, några tips?

EDIT:

Slänger upp några bilder också då.

Snygga bilder.! Gillar starkt den första bilden.

När du säger att ta bilder i rörelse, menar du då med rörelsoskärpa i bakgrunden eller bara när folk rör sig? För om folk ska röra sig vill du ha kort slutartid, om det går att ändra på din kamera. Vilka olika inställningar har du på kameran? Har du AV och TV?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga bilder.! Gillar starkt den första bilden.

När du säger att ta bilder i rörelse, menar du då med rörelsoskärpa i bakgrunden eller bara när folk rör sig? För om folk ska röra sig vill du ha kort slutartid, om det går att ändra på din kamera. Vilka olika inställningar har du på kameran? Har du AV och TV?

Jag menar när folk rör sig, ett exempel skulle ju kunna vara just en paintballmatch. Vad heter slutartid på engelska? AV och TV vet jag inte ens vad det är, så det kan jag inte svara på.

Om du verkligen har tid att hjälpa mig lönar det sig nog om du tittar på den här:

http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/w70.html

Där ser du kamerans funktioner och annat.

Det är förstås inget jag räknar med, men lite hjälp skulle göra mig oerhört tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar när folk rör sig, ett exempel skulle ju kunna vara just en paintballmatch. Vad heter slutartid på engelska? AV och TV vet jag inte ens vad det är, så det kan jag inte svara på.

Om du verkligen har tid att hjälpa mig lönar det sig nog om du tittar på den här:

http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/w70.html

Där ser du kamerans funktioner och annat.

Det är förstås inget jag räknar med, men lite hjälp skulle göra mig oerhört tacksam.

Jag kan ta en titt. >_< Men när slutaren är öppen länge så blir rörelser suddiga, så kortare slutartid gör att slutaren blir öppen kortare och kortet blir inte suddigt.. Det finns en ratt på typ alla kameror, och om det finns en funktion som heter TV och en som heter AV kan du styra slutaren och bländaren. TV så kan du styra hur lång slutaren kan vara, för kort ger för mörk bild. Lång ger ljusare. AV styr bländaren. Ska titta på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger upp en bild, helt oredigerad och funderar på att låta den och resten av bilderna jag tagit vara det, iallafall från min sida, men får se.

WACWv7g7Zyih.jpg

Jag kontrar med en bild jag tog -05

g5SIYuBHk9nk.jpg

Sen så har jag en fråga till dig AngryAxel eller någon annan med digital systemkamera.

Kan man i kameran ställa in så man tar svartvita bilder?

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor