Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Mysiga bilder, Victor - Exakt vad föreställer de?

___

Jag har jobbat ihop en hyfsad summa pengar, med vilka jag tänkt köpa en Digital Systemkamera. Det lutar mot en Canon EOS350d/400d, men jag har först tänkt åka in till någon affär och 'provköra' dem (och ett antal Nikon-modeller, för den delen).

Anyhoo, jag lade märke till ett objektiv, vid namn "17-85 IS", och att detta var mycket dyrare än ett paket med två objektiv - "18-55 + 55-200mm", priset skiljde runt ~2000 kr, och min fråga är nu:

Vad är det som gör "17-85 IS"-an så mycket dyrare än de två andra?

Högkvalitetsobjektiv (USM-serien), kostar ungefär 6000:-, förmodligen extremt ljusstarkt. Inbyggd bildstabilisering. Cyberphoto tog ett knivskarpt foto handhållet med 1/8 slutartid. Säljs även med EOS 30D, som är en semiproffskamera. Kitobjektivet (18-55) till EOS 400D är enligt många bara dugligt som förstaobjektiv. Kolla även på Olympus E-500 (med 14-45) och Nikon D70s (med 18-70), båda är bra objektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högkvalitetsobjektiv (USM-serien), kostar ungefär 6000:-, förmodligen extremt ljusstarkt. Inbyggd bildstabilisering. Cyberphoto tog ett knivskarpt foto handhållet med 1/8 slutartid. Säljs även med EOS 30D, som är en semiproffskamera. Kitobjektivet (18-55) till EOS 400D är enligt många bara dugligt som förstaobjektiv. Kolla även på Olympus E-500 (med 14-45) och Nikon D70s (med 18-70), båda är bra objektiv.

Underbar redovisning - Tackar så mycket för den! Känns som om detta är ett "Åka-in-och-testa-olika-objektiv"-fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Är det endast jag som är trött på alla "sol-upp/ned-gångs"-bilder?

Ge mig mer kreativt och nyskapande! :huh:

Nope, det är inte bara du. Vem som helst kan fånga något vackert på bild, det är inte där det räknas. ;)

Några bilder jag inte lagt upp.

Fick in en söt bild på min lillebror i Italien precis innan polisen kom.

Yaaaaaaaay :lol:

Två regnbågar ;)

Double rainbow.

Mina förbaskade piller.

My meds.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du använde blixt va? Visst, det är en mobil så det finns väl inte så bra alternativ. Men annars blir det så grymt mkt finare kort utan..

DÖD ÅT BLIXT.

Jaop, använde blixt. Omgivningen var så pass mörk så det var nödvändigt.

Förutom bilderna på fjärrkontrollen, där hade jag kunnat tända en lampa ist.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaop, använde blixt. Omgivningen var så pass mörk så det var nödvändigt.

Förutom bilderna på fjärrkontrollen, där hade jag kunnat tända en lampa ist.

Så det är ju mobiltelefonen också, tacka vet jag hög iso, stativ och lång slutartid. När dom kommer med en sån telefon med utbytbara objektiv så köper jag den, lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du använde blixt va? Visst, det är en mobil så det finns väl inte så bra alternativ. Men annars blir det så grymt mkt finare kort utan..

DÖD ÅT BLIXT.

Blixten var inte bara en nödvändighet i dessa fall (tänker på granarna, inte fjärrkontrollporren), den gjorde sig även verkligen utmärkt i dessa bilder. Dess kalla ljus lyste upp bilderna på så sätt att bilderna blev, ja... kalla, och bidrog till en kuslig känsla. Jag tänker bakgrunddsbilden på The Knifes hemsida.

Fortsätt fotografera, RavenE - Låt inte bristen på 'riktig' kamera stoppa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blixten var inte bara en nödvändighet i dessa fall (tänker på granarna, inte fjärrkontrollporren), den gjorde sig även verkligen utmärkt i dessa bilder. Dess kalla ljus lyste upp bilderna på så sätt att bilderna blev, ja... kalla, och bidrog till en kuslig känsla. Jag tänker bakgrunddsbilden på The Knifes hemsida.

Tack för omdömet. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Korten var fina, såklart! :rolleyes: Men jag är bara emot blixt typ! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor