Eudoros Skrivet 19 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2006 (redigerad) Bah, kan lägga upp ett par bilder som jag knäppte i Åre förra sommaren, med våran ruskigt dåliga fd. digitalkamera. Måste erkänna att det var förbaskat vacker natur där. Redigerad 19 december, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Slutar tider! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Bah, kan lägga upp ett par bilder som jag knäppte i Åre förra sommaren, med våran ruskigt dåliga fd. digitalkamera. Måste erkänna att det var förbaskat vacker natur där. Jävligt snygg natur indeed. Skulle fan passa bra på vykort de där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Slutar tider! Meh, jag vill också kunna göra så! Men den längsta slutartiden jag kan använda är 4 sek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Meh, jag vill också kunna göra så! Men den längsta slutartiden jag kan använda är 4 sek. 4 sekunder är verkligen tillräckligt, med tanke på att det ser ut att vara en passerande bil på Merky's bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Meh, jag vill också kunna göra så! Men den längsta slutartiden jag kan använda är 4 sek. Vi använde 5 sek där! 30 här Fast då började vi tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Mm, ska testa att hålla slutaren öppen ett bra tag under näxta blixtnedslagstillfälle. Mys! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Mm, ska testa att hålla slutaren öppen ett bra tag under näxta blixtnedslagstillfälle. Mys! Lycka till. Att fånga blixtar på bild är en konst som tar lång tid att lära sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 Mm, ska testa att hålla slutaren öppen ett bra tag under näxta blixtnedslagstillfälle. Mys! Fy vad svårt att tajma det rätt Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 En fin bild http://img218.imageshack.us/img218/3105/brasaanxt5.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 En fin bild http://img218.imageshack.us/img218/3105/brasaanxt5.jpg Hyfsad, men den är ganska liten och bilden får bara halva fokus eftersom du har skrivit ditt (jag antar att det är det i alla fall) namn alldeles för tydligt och stort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Hyfsad, men den är ganska liten och bilden får bara halva fokus eftersom du har skrivit ditt (jag antar att det är det i alla fall) namn alldeles för tydligt och stort. Har större utan namn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Har större utan namn Goodie. Gör bilden lite större, ganska stor ram och i ramen skriver du med liten, vit text ditt namn. "Foto:" är helt onödigt, det förstår man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Måste köpa kamera snart! Blir antingen en Nikon D70 eller Canon Eos 350D, har inte bestämt mig än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Jag och en kompis tog en tur på en moped igår och jag tog med mig kameran och åkte runt och tog kort på motiv som stod stilla. Jag, enligt personligt tycke, fick till tre riktigt bra bilder, för att vara mig som fotograferade vill säga. Annars gav skitkameran mig endast bajskort. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/dlbgzct5ca.JPG http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/09kze7wq2l.JPG http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/t5zk57zdqu.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 (redigerad) Jag och en kompis tog en tur på en moped igår och jag tog med mig kameran och åkte runt och tog kort på motiv som stod stilla. Jag, enligt personligt tycke, fick till tre riktigt bra bilder, för att vara mig som fotograferade vill säga. Annars gav skitkameran mig endast bajskort. *Bilder* Gillade den första (vägstrecket) Vet inte varför, men den var fin. Redigerad 28 december, 2006 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
TonyGustavsson Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Vad kör ni med för utrustning? Fick en Eos350D av mamma, men jag fattar tamigfan inte ett dugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 (redigerad) Vad kör ni med för utrustning? Fick en Eos350D av mamma, men jag fattar tamigfan inte ett dugg. Jag tar den gärna! Men men, jag har två kameror jag 'kör' med, en Canon EOS 300D (fars), med ett 18-55 mm objektiv, och ett 55-200 mm. Den, och en kamera jag alltid har med mig - en nyinköpt Casio Exilim Z70, svart. Fördelarna är att den är liten, snygg och smidig (och förvånansvärt billig), men bildkvaliteten är inte särskilt bra (låt inte megapixlarna lura dig!), och den är usel då det är mörkt. Redigerad 29 december, 2006 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
TonyGustavsson Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Jag tar den gärna! Men men, jag har två kameror jag 'kör' med, en Canon EOS 300D (fars), med ett 18-55 mm objektiv, och ett 55-200 mm. Den, och en kamera jag alltid har med mig - en nyinköpt Casio Exilim Z70, svart. Fördelarna är att den är liten, snygg och smidig (och förvånansvärt billig), men bildkvaliteten är inte särskilt bra (låt inte megapixlarna lura dig!), och den är usel då det är mörkt. Alright, det var en fin kamera den där Casion. Jag fattar inte detta med olika objektiv, det är hur mycket man kan zooma, stämmer det? det som medföljer (18-55) är inget vidare har jag märkt, om man ska fotografera någonting på lite avstånd så är det ju bara att glömma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 (redigerad) Alright, det var en fin kamera den där Casion. Jag fattar inte detta med olika objektiv, det är hur mycket man kan zooma, stämmer det? det som medföljer (18-55) är inget vidare har jag märkt, om man ska fotografera någonting på lite avstånd så är det ju bara att glömma. Största skillnaderna mellan olika objektiv Brännvidd (zoomomfång, hur mycket du kan zooma, www.fotoord.se/modules/dictionary/detail.php?id=48 ) Närgräns (bestämmer hur nära du kan fokusera på ett objekt, standardobjektiv har vad jag har sett mellan 20-100 cm närgräns) Bländare/skärpedjup (bestämmer hur stor del av motivets djup som är skarpt, kan se ut så här i beskrivning: f/3.5–5.6) Vill du kunna zooma lite mer så kan jag väl rekommendera ett billigare 55-200 mm-objektiv, eftersom du inte verkar vara så kinkig så tror jag det skulle duga fint åt dig. Edit 17 eller nåt: Länkfan som drygar sig. Kopiera och klistra istället. Redigerad 1 januari, 2007 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts