Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Jag och en kompis tog en tur på en moped igår och jag tog med mig kameran och åkte runt och tog kort på motiv som stod stilla. Jag, enligt personligt tycke, fick till tre riktigt bra bilder, för att vara mig som fotograferade vill säga. Annars gav skitkameran mig endast bajskort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en kompis tog en tur på en moped igår och jag tog med mig kameran och åkte runt och tog kort på motiv som stod stilla. Jag, enligt personligt tycke, fick till tre riktigt bra bilder, för att vara mig som fotograferade vill säga. Annars gav skitkameran mig endast bajskort.

*Bilder*

Gillade den första (vägstrecket) :wacko:

Vet inte varför, men den var fin. :P

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kör ni med för utrustning?

Fick en Eos350D av mamma, men jag fattar tamigfan inte ett dugg. :rolleyes:

Jag tar den gärna!

Men men, jag har två kameror jag 'kör' med, en Canon EOS 300D (fars), med ett 18-55 mm objektiv, och ett 55-200 mm.

Den, och en kamera jag alltid har med mig - en nyinköpt Casio Exilim Z70, svart. Fördelarna är att den är liten, snygg och smidig (och förvånansvärt billig), men bildkvaliteten är inte särskilt bra (låt inte megapixlarna lura dig!), och den är usel då det är mörkt.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tar den gärna!

Men men, jag har två kameror jag 'kör' med, en Canon EOS 300D (fars), med ett 18-55 mm objektiv, och ett 55-200 mm.

Den, och en kamera jag alltid har med mig - en nyinköpt Casio Exilim Z70, svart. Fördelarna är att den är liten, snygg och smidig (och förvånansvärt billig), men bildkvaliteten är inte särskilt bra (låt inte megapixlarna lura dig!), och den är usel då det är mörkt.

Alright, det var en fin kamera den där Casion. :angry:

Jag fattar inte detta med olika objektiv, det är hur mycket man kan zooma, stämmer det? det som medföljer (18-55) är inget vidare har jag märkt, om man ska fotografera någonting på lite avstånd så är det ju bara att glömma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright, det var en fin kamera den där Casion. :D

Jag fattar inte detta med olika objektiv, det är hur mycket man kan zooma, stämmer det? det som medföljer (18-55) är inget vidare har jag märkt, om man ska fotografera någonting på lite avstånd så är det ju bara att glömma.

Största skillnaderna mellan olika objektiv

• Brännvidd (zoomomfång, hur mycket du kan zooma, www.fotoord.se/modules/dictionary/detail.php?id=48 )
  • Närgräns (bestämmer hur nära du kan fokusera på ett objekt, standardobjektiv har vad jag har sett mellan 20-100 cm närgräns)
  • Bländare/skärpedjup (bestämmer hur stor del av motivets djup som är skarpt, kan se ut så här i beskrivning: f/3.5–5.6)

Vill du kunna zooma lite mer så kan jag väl rekommendera ett billigare 55-200 mm-objektiv, eftersom du inte verkar vara så kinkig så tror jag det skulle duga fint åt dig. :P

Edit 17 eller nåt: Länkfan som drygar sig. Kopiera och klistra istället.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor