Adriian Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Tjena Snygga bilder ni lägger upp här Tänkte bara fråga vad använder ni er av för kamera när ni fotar? Lägger upp en egen bild också Bowling i Stockholm Konica-Minolta Dimage Z6. Bildkvalitén är bara godkänd men den har många bra funktioner som: Anti-shake, 12x Optisk Zoom m.m. Btw, den har 6 megapixel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Pendlar mellan pappas 12 000kronorskamera och min gamla Nikon CoolPIX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Tjena Snygga bilder ni lägger upp här Tänkte bara fråga vad använder ni er av för kamera när ni fotar? Lägger upp en egen bild också Bowling i Stockholm Använder mig av en Canon EOS 300D, en Casio QV-R52 (pensionerad, men väldigt många av bilderna i mitt fotoalbum är tagna med den), och en nyinköpt Casio Exilim Z-70. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 (redigerad) Hmmz, någon gammal Olympus på 3,2 megapixel. Redigerad 15 december, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 (redigerad) Tjena Snygga bilder ni lägger upp här Tänkte bara fråga vad använder ni er av för kamera när ni fotar? Jag kör med mobilen K800i Men sen har vi väl nån Olympus hemma här också... Ingen aning om vilken modell eller nåt dock. Har ej heller orka att gå å kolla. Redigerad 16 december, 2006 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 (redigerad) Olympus. Nu när jag ändå är ingång kan jag berätta att jag använder en HP Photosmart R818. Redigerad 15 december, 2006 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 (redigerad) Ok så det flesta här använder sig alltså har professionella kameror Inte undra på att de flesta bilder här är i så bra kvalité Själv använder jag mig av en Canon Powershot is s3 Dock inte på bowling i stockholm, där har jag använt mig av en Kodak Cx7310:P Redigerad 15 december, 2006 av Great Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Pendlar mellan pappas 12 000kronorskamera och min gamla Nikon CoolPIX. Det där säger ju väldigt mycket om vad det är för kamera. Jag använder Canon Ixus 400 När jag kan ska jag nog skaffa en ny. Då ska det förhoppningsvis bli en DSLR-kamera. Vet inte vilken... hinner väl komma ut en rejäl mängd innan jag tycker att jag kan köpa en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Hade tråkigt idag vid busshållsplatsen så jag passade på att ta lite bilder med mobilen. Denna bild blev bäst iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Tittade ut genom fönstret för att se om jag kunde komma på nått att fota för vintertävlingen... Det gjorde jag inte, så jag tog det närmaste objektet istället: Blev inte skitbra, men den är ju lite spännande iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Mycket fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Tittade ut genom fönstret för att se om jag kunde komma på nått att fota för vintertävlingen... Det gjorde jag inte, så jag tog det närmaste objektet istället: Blev inte skitbra, men den är ju lite spännande iaf. Snyggt! Kan någon beskriva hur man får den oskärpan i bakgrunden. För det fixar man i Photoshop väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 (redigerad) Snyggt! Kan någon beskriva hur man får den oskärpan i bakgrunden. För det fixar man i Photoshop väl? Jag tror att han har ställt in all skärpa på kaktusen bara, i kameran. Då blir allt annat suddigt. Men han kan ju ha gjort i photoshop också, då markerar man det man vill ha suddigt och väljer Filter > Oskärpa > Gaustisk (?) Oskärpa. Redigerad 16 december, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Jag tror att han har ställt in alla skärpa på kaktusen bara, i kameran. Då blir allt annat suddigt. Men han kan ju ha gjort i photoshop också, då markerar man det man vill ha suddigt och väljer Filter > Oskärpa > Gaustisk (?) Oskärpa. Jo, men det brukar bli skarpare kanter då. Det blir det på min kamera i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Jo, men det brukar bli skarpare kanter då. Det blir det på min kamera i alla fall. Skarpare kanter vart ? Där oskärpan börjar menar du ? Det beror väl lite på vad man fotograferar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Skarpare kanter vart ? Där oskärpan börjar menar du ? Det beror väl lite på vad man fotograferar. Japp. Aja okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Snyggt! Kan någon beskriva hur man får den oskärpan i bakgrunden. För det fixar man i Photoshop väl? Man fixar det mesta med inställningar i kameran, sedan förstärkte jag lite i PS (faktiskt inte så mycket som ni kanske tror). Tack för kommentarerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 18 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2006 För att höja Julstämningen en aning kan jag väl lägga upp en bild då. Tagen på semestern i Kroatien förrförra sommaren. Ganska känd strand från vykort och sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2006 För att höja Julstämningen en aning kan jag väl lägga upp en bild då. Tagen på semestern i Kroatien förrförra sommaren. Ganska känd strand från vykort och sådär. Ahh, Kroatien är underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 19 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2006 Åh har du varit där? It'z teh shit. När vi var där så bodde vi på en ö, Brac hette den, i en liten by som hette Postira. Precis vid stranden, skitmysig by. Kan posta nån mer bild sen kanske. Har massor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts