Populärt inlägg P-C Skrivet 6 mars, 2011 Populärt inlägg Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2011 we r all born 2 hang sen en annan 12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2011 (redigerad) Hittade en mycket intressant bok på biblioteket: http://www.kamerabild.se/polopoly_fs/hillbilly-heroin-honey-1.372561.html!/image/490904582.jpg_gen/derivatives/landscape_470/490904582.jpg En bok med bilder tagna av en svensk fotograf i lantliga Virginia. Boken innehåller bilder av bortglömda fattiga white trash familjer i södra USA. Ska bli väldigt intressant att se kontrasten rika, liberala USA och fattiga, konservativa USA. Redigerad 7 mars, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 (redigerad) kontrasten rika, liberala USA och fattiga, konservativa USA. Dem där politiska ställningarna har väl knappast med och göra om man är rik eller fattig? PC: Grymma bilder. +1 Redigerad 9 mars, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 10 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2011 Dem där politiska ställningarna har väl knappast med och göra om man är rik eller fattig? Trådmaterial! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2011 Byggde en kontakttrigger igår. Ska testa den idag, får se hur resultaten blir! Hur den funkar är att när nånting rör vid aluminiumfoliet så sluts cirkeln mellan de två kontakterna på blixten och då går blixten av i ungefär en 1/8000 sekund. Perfekt för höghastighetsfoto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2011 Blev lite grejor men mest bara test. Blir mer vågade grejor i veckan tror jag. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2011 Känns lite som att prata med en vägg nu med trippelpost och sådär men det kanske kan vara intressant att följa mitt "projekt", hah. Idag satte vi upp i ett nästan tomt förråd som bara jag och vaktmästaren har tillgång till. jag och min polare brottades rejält med slutartid, blixtexponering, komposition och ljussättning. Så jävla mycket svårare än man kan tro. Allt måste liksom spela in. Bara hur högt min polare slår på flaskan till hur glassplittret kommer falla är viktigt. Lärde mig i alla fall sjukt mycket idag och vi hade dessutom bara tre glassaker att slå sönder så inte mycket möjlighet till omtagningar med andra ord. Men imorgon försöker vi igen med ny ammunition och då jävlar ska den perfekta bilden tas så jag äntligen kan få lite sinnesro. Vad som behöver fixas är kortare exponeringstid för blixten (det är blixt från 80-talet så jag är inte helt hemma med den men den fungerar!), slagpunkt på flaskan (splittret måste träffa avtryckaren tidigare), en bättre backdrop (vetefan vart jag ska få det ifrån) samt att flytta tryckaren närmare flaskan. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 31 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2011 Känns lite som att prata med en vägg nu med trippelpost och sådär men det kanske kan vara intressant att följa mitt "projekt", hah. Idag satte vi upp i ett nästan tomt förråd som bara jag och vaktmästaren har tillgång till. jag och min polare brottades rejält med slutartid, blixtexponering, komposition och ljussättning. Så jävla mycket svårare än man kan tro. Allt måste liksom spela in. Bara hur högt min polare slår på flaskan till hur glassplittret kommer falla är viktigt. Lärde mig i alla fall sjukt mycket idag och vi hade dessutom bara tre glassaker att slå sönder så inte mycket möjlighet till omtagningar med andra ord. Men imorgon försöker vi igen med ny ammunition och då jävlar ska den perfekta bilden tas så jag äntligen kan få lite sinnesro. Vad som behöver fixas är kortare exponeringstid för blixten (det är blixt från 80-talet så jag är inte helt hemma med den men den fungerar!), slagpunkt på flaskan (splittret måste träffa avtryckaren tidigare), en bättre backdrop (vetefan vart jag ska få det ifrån) samt att flytta tryckaren närmare flaskan. Det är faktiskt riktigt intressant. Skönt att se att åtminstone någon är inspirerad och, inte minst, uppfinningsrik här på forumet. Tuffa foton och innovativa idéer! Keep going strong, bro! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 1 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2011 (redigerad) Glöm det.. Redigerad 1 april, 2011 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2011 (redigerad) Försökte igen. Vi stötte på massa problem med dubbelblixtar men fick en bra bild i alla fall. jag behöver ett jobb. Redigerad 5 april, 2011 av P-C 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 10 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2011 P-C, riktigt najs bilder! -- I väntan på sommaren... http://img27.imageshack.us/img27/331/dsc5080m.jpg http://img691.imageshack.us/img691/8619/dsc5083b.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2011 Jeff-a-fa Dunham... Dot com! http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216970_10150171175957961_778882960_6710939_7125261_n.jpg http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/207527_10150171175862961_778882960_6710938_6931840_n.jpg Tyckte att jag lyckades rätt bra med bilderna med tanke på att det var en helt nedsläckt ishockeyarena, jag satt en bra bit ifrån scenen med ett 70-300-objektiv utan skakreducering. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2011 Tyckte färgerna/ljuset blev fint i alla fall. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2011 Tyckte färgerna/ljuset blev fint i alla fall. Den var asfräck, fan vilka balla idéer du har! Vad är det gula längst ner i krukan? Ser ut som en nachobit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Den var asfräck, fan vilka balla idéer du har! Vad är det gula längst ner i krukan? Ser ut som en nachobit. Tack! Eh, jag vet inte. Kollade nu och det är typ en .. någon slags gul glasbit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2011 Vet inte vad jag tänkte. Typ att slöskissa fast i photoshop. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Hatar mig själv för att jag inte hade systemaren med mig, men iPhone-kameran får duga. Gick förbi och kikade på branden i Arkitekturskolans byggnad. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 Vi har en så dassig vägg på grannhuset så jag fixade till den lite. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 Vi har en så dassig vägg på grannhuset så jag fixade till den lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 Den var finare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts