spajdermän Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 Det här förtjänar en post. TIME har valt ut deras bästa foton från 2009. De innehåller såväl som erbjuder många gripande stunder, jag lovar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Mjeh.. gillade 17, 34 och 44 men resten var rätt.. mjeh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 (redigerad) Det här förtjänar en post. TIME har valt ut deras bästa foton från 2009. De innehåller såväl som erbjuder många gripande stunder, jag lovar. Kul att se! Bild-recaps är alltid intressanta. Gillade speciellt 6, 24, 25, 28, 33, 34, 38, 43. Annars blev jag, som P-C, lite besviken. Rekommenderar annars Boston.com's års-recap, den finns hittills i två delar. Del 1/3 Del 2/3 ...och läs gärna bildtexterna! Bilder säger mer än tusen ord, men det krävs ett par meningar för att resten ska komma. Kolla t ex på foto nr. 7 i del 2 - ett lemlästat, svart barn. Redan det är tragiskt. Men när man läser "War-orphan Faustin Mugisa, 8, who has machete scars on his head and body, stands at the Kizito orphanage in Bunia in northeastern Congo February 24, 2009. Mugisa was left for dead in a pile of corpses when ethnic Lendu militiamen hacked to death his mother and seven siblings in 2003. Mugisa's father discovered him alive and took him to the bush to recover, but his father was later hacked to death by the same militia group. Ethnic violence has simmered for years in northeastern Congo, part of broader civil and regional conflict currently uprooting hundreds of thousands of Congolese fleeing massacres and reprisal killings by various armed groups roaming the country's vast and lawless wilds"... ...så bara - boom, exploderar allt. Redigerad 15 december, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Det här förtjänar en post. TIME har valt ut deras bästa foton från 2009. De innehåller såväl som erbjuder många gripande stunder, jag lovar. Jag tyckte de flesta bara var "AMEERICUHHH FUUUCK YEEEAH". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Kul att se! Bild-recaps är alltid intressanta. Gillade speciellt 6, 24, 25, 28, 33, 34, 38, 43. Annars blev jag, som P-C, lite besviken. Rekommenderar annars Boston.com's års-recap, den finns hittills i två delar. Del 1/3 Del 2/3 ...och läs gärna bildtexterna! Bilder säger mer än tusen ord, men det krävs ett par meningar för att resten ska komma. Kolla t ex på foto nr. 7 i del 2 - ett lemlästat, svart barn. Redan det är tragiskt. Men när man läser "War-orphan Faustin Mugisa, 8, who has machete scars on his head and body, stands at the Kizito orphanage in Bunia in northeastern Congo February 24, 2009. Mugisa was left for dead in a pile of corpses when ethnic Lendu militiamen hacked to death his mother and seven siblings in 2003. Mugisa's father discovered him alive and took him to the bush to recover, but his father was later hacked to death by the same militia group. Ethnic violence has simmered for years in northeastern Congo, part of broader civil and regional conflict currently uprooting hundreds of thousands of Congolese fleeing massacres and reprisal killings by various armed groups roaming the country's vast and lawless wilds"... ...så bara - boom, exploderar allt. Helt sjukt fina och kraftfulla foton. Gillar speciellt baseball-bilden i del 1 och judarna i del 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 http://img10.imageshack.us/img10/7342/imag0038new.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 http://img10.imageshack.us/img10/7342/imag0038new.jpg signalskott? de vita alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 signalskott? de vita alltså Spårljus är min gissning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Spårljus är min gissningHelt rätt. 7.62:or med spårljus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Spårljus är min gissning justja, så heter det glömde bort å tänkte först signalskott, sen glömde jag bort igen å valde signalskott ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Typ, jul! http://pici.se/pictures/VlfsRTmRx.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Var ute idag och gjorde ett försök till att vara konstnärlig med en mobilkamera länk till <albumet> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Var ute idag och gjorde ett försök till att vara konstnärlig med en mobilkamera Fin, blå ton i bilderna! Gillade den på huset - bra med något i förgrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Fin, blå ton i bilderna! Gillade den på huset - bra med något i förgrunden. Tackar ja man gör ju sitt bästa, hade egentligen inte som mål att fotografera men det var så jäkla fint ute imorse att jag gjorde ett försök Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Tackar ja man gör ju sitt bästa, hade egentligen inte som mål att fotografera men det var så jäkla fint ute imorse att jag gjorde ett försök Kul! Hell, det var så mitt intresse för foto började. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Var ute idag och gjorde ett försök till att vara konstnärlig med en mobilkamera länk till <albumet> Väldigt söt hundracka! En ridgeback? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Väldigt söt hundracka! En ridgeback? Nej, blandras Amstaff/Rottweiler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Nej, blandras Amstaff/Rottweiler Tyckte att han/hon var så lik Bonnie. http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs184.snc3/19166_1309683347524_1393802985_30879823_3450092_n.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 5 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2010 Jag ska köpa systemkamera! Vad har forumiterna för kameror och vad tycker ni om dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2010 (redigerad) Jag ska köpa systemkamera! Vad har forumiterna för kameror och vad tycker ni om dem? En D300, jag gillar den väldigt mycket. Önskar dock jag kunde filma med den. Vad har du för prisnivå? Redigerad 5 januari, 2010 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts