Siana Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 Street! Tagen på Modell för en helg för några helger sedan. Hur exakt tog du den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Hur exakt tog du den? Typ såhär: Fisheye-objektiv (10,5 mm brännvidd), en fjärrstyrd blixt från vänster (som en vän höll), lite pill i Photoshop, och... Tja, det är ungefär det! Kort slutartid. Basketbollen var egentligen en fotboll, men det hade ju sett smått kefft ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Typ såhär: Fisheye-objektiv (10,5 mm brännvidd), en fjärrstyrd blixt från vänster (som en vän höll), lite pill i Photoshop, och... Tja, det är ungefär det! Kort slutartid. Basketbollen var egentligen en fotboll, men det hade ju sett smått kefft ut Tyckte väl att bollen såg lite konstig ut, härlig bild i vilket fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 (redigerad) AngryAxel eller någon annan fotokunnig, går det att rengöra linsen från fettfläckar (så som ett fingeravtryck) med hushållsmaterial? Med det menar jag typ en handduk, t-shirt eller något annat man kan få tag i hemma. Har tyvär ingen riktigt rengöringsduk. Lånade ut kameran för ett bra tag sedan och nu är det några stänk på linsen... Redigerad 29 juli, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 (redigerad) Tyckte väl att bollen såg lite konstig ut, härlig bild i vilket fall! Ah damn, jag som tyckte den blev bra! AngryAxel eller någon annan fotokunnig, går det att rengöra linsen från fettfläckar (så som ett fingeravtryck) med hushållsmaterial? Med det menar jag typ en handduk, t-shirt eller något annat man kan få tag i hemma. Har tyvär ingen riktigt rengöringsduk. Lånade ut kameran för ett bra tag sedan och nu är det några stänk på linsen... Jarå, det går bra, den är inte känsligare än en glasögonlins. Jag brukar andas på min, och gnugga med en mikrofiberduk (eller om inte sådan finns till hand - en tröja). Ett hett tips är att köpa ett UV-filter, som i stort sett är en glasskiva utanpå objektivets ytterglas. Den är lättare att rengöra, och om du skulle få en spricka, är det trevligare att betala några få hundralappar för ett nyt filter, än typ det tiodubbla för ett nyt objektiv. edit: om du har systemkamera, det vill säga! Redigerad 29 juli, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Jarå, det går bra, den är inte känsligare än en glasögonlins. Jag brukar andas på min, och gnugga med en mikrofiberduk (eller om inte sådan finns till hand - en tröja). Ett hett tips är att köpa ett UV-filter, som i stort sett är en glasskiva utanpå objektivets ytterglas. Den är lättare att rengöra, och om du skulle få en spricka, är det trevligare att betala några få hundralappar för ett nyt filter, än typ det tiodubbla för ett nyt objektiv. edit: om du har systemkamera, det vill säga! Tackar, det fungerade fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Ah damn, jag som tyckte den blev bra! bra utan tvekan! men de är något med ljuset och att bollen är så sjukt ren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Mobil bild stannade och tog kort bara för det såg fint ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Typ såhär: Fisheye-objektiv (10,5 mm brännvidd), en fjärrstyrd blixt från vänster (som en vän höll), lite pill i Photoshop, och... Tja, det är ungefär det! Kort slutartid. Basketbollen var egentligen en fotboll, men det hade ju sett smått kefft ut Åhh.. Jag vill också ha fisheye. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 http://fc01.deviantart.com/fs47/f/2009/210/3/7/Black_and_White_Cat_by_TheManInTheYellowHat.jpg Min sista bild på länge. Hejdå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2009 Min sista bild på länge. Hejdå. Oj, varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2009 Oj, varför? Enligt hans profil så är han utan bredband i 4 veckor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 http://upl.gizgiz.nu/files/bee.JPG Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Varning för rätt feta bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Varning för rätt feta bilder. Najs! Trean gillade jag bäst, och bilden på din bror(?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Najs! Trean gillade jag bäst, och bilden på din bror(?) Tack! Min flickväns bror, nästan rätt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 (redigerad) Bakom Västerås Central regnade som fan. Tyckte bilden vart lite mysig på nåt vis Redigerad 4 augusti, 2009 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 (redigerad) http://media.share.ovi.com/m1/lt/1063/4c59a48e0bde4b02afea023241f110d1.jpg Redigerad 5 augusti, 2009 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 (redigerad) *flyttade till nästa sida* Redigerad 9 augusti, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Kan ni inte lägga upp orginalen av bilderna också? Så man ser hur mycket verklig skill det är.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts