Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Stativ och lång slutartid är vad jag kommer att tänka på spontant.

Och tack, är fortfarande ny till det här med SLR, har med mig ett stativ men lång slutartid ska den inte liksom klicka av snabbt?

Fast jag tänker efter så på min Coolpix så tryckte man av typ när raketen var på väg upp och så tog den ungefär när den smällde, gick jävligt bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och tack, är fortfarande ny till det här med SLR, har med mig ett stativ men lång slutartid ska den inte liksom klicka av snabbt?

Det lär vara mörkt då dom skjuter upp raketerna, och knäpper kameran av fort så får den inte in så mycket ljus, därmed kommer det att bli en väldigt mörk bild, inte ens raketen kommer synas så bra. Har du däremot längre slutartid så kan du trycka av kameran precis när dom skjuter iväg raketen, och försöka tajma så att spegeln stängs när raketen har sprängts (en fjärrkontroll är att rekommendera!).

Lycka till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lär vara mörkt då dom skjuter upp raketerna, och knäpper kameran av fort så får den inte in så mycket ljus, därmed kommer det att bli en väldigt mörk bild, inte ens raketen kommer synas så bra. Har du däremot längre slutartid så kan du trycka av kameran precis när dom skjuter iväg raketen, och försöka tajma så att spegeln stängs när raketen har sprängts (en fjärrkontroll är att rekommendera!).

Lycka till. >_<

Hmm låter komplicerat i mina öron, har inte hållt på med SLR så länge så har inte riktigt koll på slutartider o så. Men jag ska titta över det lite och se fall det lyckas :D

Tackar för hjälpen :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
I didn't win GTAsajtens bästa fotograf for nuttin'! Hah nejrå, men tack så mycket :D

Länge sedan man såg något från dig, förresten :)

Jag har varit oinspirerad, sjuk och det är inte peppande att fota när man knappt har fotfäste på marken. 2 steg utanför lägenheten och man riskerar att ramla i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor