Boomer Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/tf1iqyt9gjbf.png http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/cps9iywjyr9k.png http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/533wmzttr8ep.png (gah.. autofokus, fuck you) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 (redigerad) Varmt i Stockholm: http://static.pici.se/pictures/DcKSsJFUu.jpg http://static.pici.se/pictures/WkDGvbARv.jpg http://static.pici.se/pictures/JKtapjBfc.jpg Redigerad 10 juni, 2008 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 (redigerad) Varmt i Stockholm: http://static.pici.se/pictures/WkDGvbARv.jpg Blommensberget? Inte långt från där jag bor. Edit: Ohhhh, vilket vässat öga jag har. För första bilden editerade du in minsann! Redigerad 10 juni, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Blommensberget? Inte långt från där jag bor. Det är korrekt. Inte långt ifrån mig heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Det är korrekt. Inte långt ifrån mig heller. Me neither! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 (redigerad) Aah, good ol' blommens-b-skolan ligger ju precis där bakom. Vilka tider. Herr P-C bor dock på fel ö, så han får icke vara med i "leken". Redigerad 10 juni, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Aah, good ol' blommens-b-skolan ligger ju precis där bakom. Vilka tider. Herr adgdag bor dock på fel ö, så han får icke vara med i "leken". Jag betackar mig för utskrivande av namn, TOBIAS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Jag betackar mig för utskrivande av namn, TOBIAS! Attans, du kom på vad jag heter! Hur i... Men, var du seriös? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Vi har skaffat hundvalp. Della. 75% Powder Puff & 25% Pudel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2008 Nu är det som såhär att efter mina 3 veckor med sommarjobb kommer jag införskaffa en Nikon D40 och då har jag lite frågor om själva beställningen. Vart är det bra att beställa från, leveranstid osv? Är det säkert att beställa, eller ska jag köpa i affär i Östersund istället? Risk med sprickor i glaset och sådant, eller är det lugnt? Något annat jag bör veta innan jag köper den? Jag älskar foto mer än mycket, så jag känner att det är dags att köpa en ordentlig kamera. Vill bara ha lite grundinformation om t.ex. beställning, vad man ska akta sig för, för priser. Liksom, yo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2008 Nu är det som såhär att efter mina 3 veckor med sommarjobb kommer jag införskaffa en Nikon D40 och då har jag lite frågor om själva beställningen. Vart är det bra att beställa från, leveranstid osv? Är det säkert att beställa, eller ska jag köpa i affär i Östersund istället? Risk med sprickor i glaset och sådant, eller är det lugnt? Något annat jag bör veta innan jag köper den? Jag älskar foto mer än mycket, så jag känner att det är dags att köpa en ordentlig kamera. Vill bara ha lite grundinformation om t.ex. beställning, vad man ska akta sig för, för priser. Liksom, yo. De flesta butiker (läs: svenska) är väldigt pålitliga. Nu vet jag inte vilka affärer som erbjuder en D40, men Webhallen, Dustin, Inwarehouse m.fl. fungerar utmärkt. Frakten brukar vara snabb och billig. Kan dock inte nämna en speciell affär. Jag skulle dock köpt i en riktig butik, men jag vet inte hur långt ifrån city du bor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2008 De flesta butiker (läs: svenska) är väldigt pålitliga. Nu vet jag inte vilka affärer som erbjuder en D40, men Webhallen, Dustin, Inwarehouse m.fl. fungerar utmärkt. Frakten brukar vara snabb och billig. Kan dock inte nämna en speciell affär. Jag skulle dock köpt i en riktig butik, men jag vet inte hur långt ifrån city du bor. Endast 6 mil, så det är en 1-timmes tripp på buss eller 45 minuter i bil. Ännu en fråga. Är D40s orginal objektiv något att ha, eller bara att byta ut så fort man får råd? Eller något jag borde fråga efter jag fått hora sönder den i ett par veckor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 13 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2008 Endast 6 mil, så det är en 1-timmes tripp på buss eller 45 minuter i bil. Ännu en fråga. Är D40s orginal objektiv något att ha, eller bara att byta ut så fort man får råd? Eller något jag borde fråga efter jag fått hora sönder den i ett par veckor? Det duger bra tycker då jag, åtminstone i början. Jag har kompletterat med ett zoomobjektiv på 55-200mm också, funderar på ett vidvinkel efter sommarjobbet. Sen kände iaf jag att en blixt behövdes. Så numer ligger även en SB-800 i kameraväskan Men som sagt anser JAG att det duger ganska bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2008 Ännu en fråga. Är D40s orginal objektiv något att ha, eller bara att byta ut så fort man får råd? Eller något jag borde fråga efter jag fått hora sönder den i ett par veckor? Det är klart okej då man är helt ny på systemkameror. Fungerar bra att leka runt med lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Det är klart okej då man är helt ny på systemkameror. Fungerar bra att leka runt med lite. Ah, jo. Fast egentligen är jag ju inte helt bakom flötet på den fronten med tanke på att vi har en Nikon D60 på skolan som jag brukade låna rätt frekvent. Fast jag kommer nog köra med standard objektivet tills jag faktiskt kan något om objektiv osv. Tackar för svaren boys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Ah, jo. Fast egentligen är jag ju inte helt bakom flötet på den fronten med tanke på att vi har en Nikon D60 på skolan som jag brukade låna rätt frekvent. Fast jag kommer nog köra med standard objektivet tills jag faktiskt kan något om objektiv osv. Tackar för svaren boys. Cyberphoto är jävligt duktiga när det gäller foto, GRYMT duktiga, och duktiga på att packetera. Snabb leverans. Och kitobjektivet, visst är det 18-55 3,5-5? Jag kör med det, och det duger fint tills man har råd med bättre! www.cyberphoto.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 (redigerad) Nu är det som såhär att efter mina 3 veckor med sommarjobb kommer jag införskaffa en Nikon D40 och då har jag lite frågor om själva beställningen. Vart är det bra att beställa från, leveranstid osv? Är det säkert att beställa, eller ska jag köpa i affär i Östersund istället? Risk med sprickor i glaset och sådant, eller är det lugnt? Något annat jag bör veta innan jag köper den? Jag älskar foto mer än mycket, så jag känner att det är dags att köpa en ordentlig kamera. Vill bara ha lite grundinformation om t.ex. beställning, vad man ska akta sig för, för priser. Liksom, yo. Det är väldigt svårt att växa i en D40 - Kan tänka mig att, om du är intresserad för foto och vill lära dig mer, utveckla dig etc - tröttnar på den rätt snabbt, och vill ha mer. Den är ganska liten, vilket kan vara både en fördel och nackdel, den har inte inbyggd autofokusmotor i huset (vilket betyder att du måste köpa gluggar med inbyggd autofokusmotor om du inte vill tvingas fokusera manuellt), och den har något av en... 'fjortiskamera'-stämpel. Kitgluggen funkar, absolut, men den är också rätt begränsad. Har själv inte sårskilt mycket erfarenhet av den, men jag har hört att den är av dålig kvalitet, och är rätt oskarp. Jag säger verkligen inte att det är en dålig kamera och avråder dig från att köpa - fotografen tar trots allt bilderna, inte kameran -, men jag tror att om du är intresserad så finns risken att du tröttnar snabbt, tycker den är tråkig, och vill köpa en ny kamera. Tips är att leta begagnad (men i nyskick!) D80+18-135-glugg; en bra kombination, för inte en alldeles för stor summa pengar! edit: såg precis Jonas bilder däruppe - Älskar den med träden och berget och ljuset! Redigerad 15 juni, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 (redigerad) Det är väldigt svårt att växa i en D40 - Kan tänka mig att, om du är intresserad för foto och vill lära dig mer, utveckla dig etc - tröttnar på den rätt snabbt, och vill ha mer. Den är ganska liten, vilket kan vara både en fördel och nackdel, den har inte inbyggd autofokusmotor i huset (vilket betyder att du måste köpa gluggar med inbyggd autofokusmotor om du inte vill tvingas fokusera manuellt), och den har något av en... 'fjortiskamera'-stämpel. Kitgluggen funkar, absolut, men den är också rätt begränsad. Har själv inte sårskilt mycket erfarenhet av den, men jag har hört att den är av dålig kvalitet, och är rätt oskarp. Jag säger verkligen inte att det är en dålig kamera och avråder dig från att köpa - fotografen tar trots allt bilderna, inte kameran -, men jag tror att om du är intresserad så finns risken att du tröttnar snabbt, tycker den är tråkig, och vill köpa en ny kamera. Tips är att leta begagnad (men i nyskick!) D80+18-135-glugg; en bra kombination, för inte en alldeles för stor summa pengar! edit: såg precis Jonas bilder däruppe - Älskar den med träden och berget och ljuset! Hmm. Grejen är den att pengarna jag kommer ha är knappt så att jag har råd med en D40. Och jag vill ha en systemkamera för att jag ska gå Fotografi A + B i skolan i trean, och jag känner inte för att hålla på att krångla med att låna kameror fram och tillbaka i skolan. Och så vitt jag vet är väl D40 den billigaste varianten? EDIT: Och givetvis älskar jag fotografin, fotografering och photoshopbögande efteråt. Men jag känner att det är lite.. Som att jag sitter på lite under min kapacitet med en kamera på mobilen. :/ D40 duger väl tills jag lär mig åtminstånde? Redigerad 15 juni, 2008 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 (redigerad) Hmm. Grejen är den att pengarna jag kommer ha är knappt så att jag har råd med en D40. Och jag vill ha en systemkamera för att jag ska gå Fotografi A + B i skolan i trean, och jag känner inte för att hålla på att krångla med att låna kameror fram och tillbaka i skolan. Och så vitt jag vet är väl D40 den billigaste varianten? Jag som gått båda de kurserna måste tillägga att i Foto A lär du dig framkalla bilder i ett mörkrum, du fotar med analog kamera med film i. Visst, fota och visa upp bilderna för Per och du blir hans gullebarn (som ni så fint anklagat mig för), men det är inte så mycket av det i A. Foto B = Teori. 'Nuff said. Edit: D40 duger väl tills jag lär mig åtminstånde? Jag tycker att den duger än så länge i alla fall. Redigerad 15 juni, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Jag som gått båda de kurserna måste tillägga att i Foto A lär du dig framkalla bilder i ett mörkrum, du fotar med analog kamera med film i. Visst, fota och visa upp bilderna för Per och du blir hans gullebarn, men det är inte så mycket av det i A. Foto B = Teori. 'Nuff said. Hur gay är inte det då. Vadfan. .. Kameran ska jag ha ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts