Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Missade precis pendeltåget till Märsta i lördags, och eftersom det var halvtimmestrafik, hade jag ca 25 minuter att döda. Blev att jag tog en fotopromenad.

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/gjq90woajq9y.jpg

hl2 vibbar, riktigt nice! bra ljus, fin reflektion till höger

Första tanken var också att "de" till höger var ett futuristiskt tåg

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hl2 vibbar, riktigt nice! bra ljus, fin reflektion till höger

Första tanken var också att "de" till höger var ett futuristiskt tåg

Stort tack; försökte få till någon sådan känsla, kul at jag verkar lyckats! :naughty:

Fett nice bild! Precis som FerkurZ sa, hl2 vibbar.. Ser lite futuristiskt ut!

Muchos graciás! :(

Oerhört fin! Känns lite som en render. Tummen upp!

Kul att höra! ;)

Uppskärpning brukar leda till det :ph34r:

Är det någon här med en Nikon D80, som kan svara på lite frågor (via PM, t.ex.)? Är köpsugen...

Hade en i ungefär ett år, kan nog svara på de felsta frågor ang. den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade min nya kamera lite halvsliskigt på baksidan av min gård..

Lies? :w000t:

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Lekte lite med kameran, första två bilderna tagna i 1/50,000s sekund och dom andra i 1/100,000s sekund

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alls några fotografiska mästerverk, men verkligen bra experiment! Ska man säga något konstruktivt, tycker jag 'fryst vatten'-bilder blir bättre, ju mer abstrakta de är. Dvs., att man inte kan placera den i ett sammanhang (i ditt fall; diskhon, framför dina händer, etc.). Jag såg en sjukt duktig tjej på fotosidan för ett tag sedan med ett album fyllt med grymma, konstnärliga vattenbilder, men jag minns inte vad hon heter. Detta är inget klockrent exempel, men det man kan säga om den är att den känns smått abstrakt; man vet inte riktigt i vilken situation droppen befinner sig, fotografen har tänkt på komposition, hon har oskarp bakgrund, använt sig mycket av färg, bland annat. Färg är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alls några fotografiska mästerverk, men verkligen bra experiment! Ska man säga något konstruktivt, tycker jag 'fryst vatten'-bilder blir bättre, ju mer abstrakta de är. Dvs., att man inte kan placera den i ett sammanhang (i ditt fall; diskhon, framför dina händer, etc.). Jag såg en sjukt duktig tjej på fotosidan för ett tag sedan med ett album fyllt med grymma, konstnärliga vattenbilder, men jag minns inte vad hon heter. Detta är inget klockrent exempel, men det man kan säga om den är att den känns smått abstrakt; man vet inte riktigt i vilken situation droppen befinner sig, fotografen har tänkt på komposition, hon har oskarp bakgrund, använt sig mycket av färg, bland annat. Färg är bra.

Hmm.. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att ändra inställningar och så.. Måste ta bilder med blixt, och då måste jag hålla handen framför blixen typ annars blir bilden helt vit.. Får leta runt bland inställningarna. (laddat ner firmware hack grejs)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mitt bidrag till vattendebatten. Klaga inte på kvallen nu, ville bara scanna in den snabbt i skolan inan jag drog hem.

Oj - Gillar starkt! Klagar inte alls på kvallen, tycker att den bidrog till bildens charm. Bra fångat, kudos för att bilden blev jämt nyanserad; att inga moln blev utfrätta, etc. Vad är den fotad med? Och vad är vattendebatten?

Du skapade vattendebatten !11

edit soon

Ah, den vattendebatten. Trodde det var något klimat/miljöfrågeaktigt det debatterades om!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj - Gillar starkt! Klagar inte alls på kvallen, tycker att den bidrog till bildens charm. Bra fångat, kudos för att bilden blev jämt nyanserad; att inga moln blev utfrätta, etc. Vad är den fotad med? Och vad är vattendebatten?

Du skapade vattendebatten !11

2 egentligen rätt tråkiga bilder från skottland

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, den vattendebatten. Trodde det var något klimat/miljöfrågeaktigt det debatterades om!

Lite lite dåligt ordval. Skolans kamera. Har verkligen ingen aning om vad för kamera och objektiv som användes. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor