Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Tackar Merkky och Raven. :)

Btw så har jag också en bild på en fluga. :confused:

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/yfb2a8uy9ikb.png

Nice bild det där, bra macro.

Det var en Nikon D40 du hade? Funderar på en D60, verkar vara bra modeller.

Men vad rekommenderas, att köpa en D60 eller spara lite längre till en D80? Har inte pengarna nu ändå så spara gäller till vilken som :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad rekommenderas, att köpa en D60 eller spara lite längre till en D80? Har inte pengarna nu ändå så spara gäller till vilken som :)

Japp, en D40. Jag rekommenderar en D40 annars om du vill spara pengar. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad rekommenderas, att köpa en D60 eller spara lite längre till en D80? Har inte pengarna nu ändå så spara gäller till vilken som :confused:

Skulle satsa på en begagnad D80. Väldigt bra kamera, kickar verkligen D40ns bakdel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, en D40. Jag rekommenderar en D40 annars om du vill spara pengar. :confused:

Ja jag fick själv tanken, dina bilder ser otroligt bra ut i kvalite :) Så får man ju pengar över till annat skoj, har en del som måste köpas in så det hade varit smart. Det blir min första systemkamera, kan tänka att det din första kanske, är den bra som första, läste att D60:n var en bra kamera för "nybörjare" i systemkamera väg.

Lägger in några bilder från tidigare ikväll, var en fin lugn solnedgång med mygg stora som getingar.

Kompisen och bilen fick såklart följa med, så varför inte ge bilen lite cred i det fina solnedgångsljuset.

0eu28l4rpbmt.jpg

Det var en liten småbåtshamn som vi var vid, några båtar som ligger vid kanten.

suqchdudfg0p.jpg

Vissa båtar prövar ju lyckan på vattnet, gillar själv färgerna i denna bilden

rvoflpku5qo0.jpg

Mysig kväll var det iallafall :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle satsa på en begagnad D80. Väldigt bra kamera, kickar verkligen D40ns bakdel.

D40 är en utmärkt nybörjarkamera, rekommenderas starkt.

Kan säga att jag förstår själv att D80 är mer avancerad alltså ingen direkt nybörjarkamera, eftersom det är min första systemare så borde jag ju ha en sådan, alltså nybörjar systemare.

Prisskillnaderna är väl rätt stora mellan dessa två också, finns dock ett bra paket på cyberphoto för D60, med både objektiv, väska, uv-filter, minneskort och hela köret, kostade nog runt 7000:-,

Jobbar under sommaren, ser när jag har pengarna i handen vad jag känner för då, får titta runt lite, läsa recensioner osv. Har hållt i D60 och D40 på onoff och dom är perfekta att hålla i, vill inte ha för klumpig kamera.

Tack för tipsen och råden iaf :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att skaffa en digital systemkamera till sommarn. Tyvärr har jag dock blivit meddelad att de dragit in sommarjobbandet på det ställe jag brukar jobba på, vilket gör att jag inte kan räkna med att få in så mycket pengar som jag hoppats. Hur billigt kan jag få tag i en utan att bli för begränsad (letar inte efter en så billig modell som möjligt alltså)?

Ge gärna tips på kameror, länkar vore uppskattade. Kan tillägga att jag aldrig fotat med en sådan kamera tidigare, så jag har en del att lära.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att skaffa en digital systemkamera till sommarn. Tyvärr har jag dock blivit meddelad att de dragit in sommarjobbandet på det ställe jag brukar jobba på, vilket gör att jag inte kan räkna med att få in så mycket pengar som jag hoppats. Hur billigt kan jag få tag i en utan att bli för begränsad (letar inte efter en så billig modell som möjligt alltså)?

Ge gärna tips på kameror, länkar vore uppskattade. Kan tillägga att jag aldrig fotat med en sådan kamera tidigare, så jag har en del att lära.

Nikons kamerar är bra, som många här också har skrivit så är D40 en bra nybörjarkamera men som ändå tar riktigt bra bilder. Den är inte jätte dyr iheller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor