Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Nu har jag bestämt mig för att beställa en systemkamera (äntligen) Ska gå på samma märke som min digitalkamera, Nikon. Jag har funderat väldigt mycket och nästan bestämt mig för Nikon D60, hittade ett fint paket på Cyberphoto : http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=NiD601855 Där minne etc följer med. Vad tycker ni som har/kan systemkameror bra om detta? Har läst att den är lätt att använda och har bra funktioner, visa gärna erbjudande och andra ni tycker är bra, Nikon är ett dock ett måste :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag bestämt mig för att beställa en systemkamera (äntligen) Ska gå på samma märke som min digitalkamera, Nikon. Jag har funderat väldigt mycket och nästan bestämt mig för Nikon D60, hittade ett fint paket på Cyberphoto : http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=NiD601855 Där minne etc följer med. Vad tycker ni som har/kan systemkameror bra om detta? Har läst att den är lätt att använda och har bra funktioner, visa gärna erbjudande och andra ni tycker är bra, Nikon är ett dock ett måste :o

D60 är som en förbättrad D40. Det som är dåligt med den är att kamerahuset inte har någon fokusmotor, så objektivet måste ha det i sig för att du ska få autofokus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jzm1g82i00kp.jpg

uv27pcvgtia1.jpg

ua0bilf2enbh.jpg

Första: Jag gillar det lila skenet, märker att du har börjat använda det mer och mer nu. Trädet som hänger ut över vattnet tar bort det typiska med naturbilder, att dom blir tråkiga. Det händer nånting i bilden, och det passar väldigt bra med en siluette av trädet!

Andra: Där däremot, tycker jag att det lila bara ser missfärgat ut. Skulle vilja se mer av färgen på gräset, men fin vinkel och bra motiv!

Tredje: Me like, bra skärpa, trevliga skuggor, underbar hund, bra skärpedjup. Synd bara att hunden ser lite deppig ut. Annars, "top notch"!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor