Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Oh, tack!

Wow, fint sagt :]

IweX; Argh, väldigt fint med snö! Stör mig smått på när man ser din skugga, bara.

Mjo, Det blev fult i efterhand, Men jag ville bara åååååka där så hade inte tid att börja fixa "Så" med skuggan osv :blink:.

Ska försöka ta några kort i helgen från samma ställe :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fotat rätt mycket dom senaste dagarna, slänger upp dom några av dom bästa.

Solnedgång på Dalabadet:

5ikh7oe34i5e.jpg

Solnedgång i Vallby:

swe2f4vdhfv2.jpg

Solnedgång i Vallby 2:

r4jikap9sl1g.jpg

Stenar vid stranden Dalabadet/Gislöv:

umqhvui5zacp.jpg

Änder i vattnen vid flaningen:

8oa0vwv4obua.jpg

Änder i vattnet vid flaningen 2:

em4d1wntsddq.jpg

Något från flaningen:

1s2zzq58ub3w.jpg

Två änder på flaningen:

h7ydmabkgpdm.jpg

Bilderna från flaningen är tagna idag, dom andra är tagna under förra veckan, synd bara att det är så kallt ute :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föresten vet att det finns folk från dalarna på det här forumet, tänkte om nån tog kort på molnen som var idag..

De var verkligen skit balla, såg ut som det var små regnbågar i molnen helt sjuka färger..

Var såna i stockholm idag i alla fall, fick ingen bra bild men coolt som fan var det. På en helt mörk himmel flöt det liksom utdragna, färgglada moln. Det var sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fin bild, prova ta personbilder, som jag sa =) det blir riktigt snyggt.

Föresten vet att det finns folk från dalarna på det här forumet, tänkte om nån tog kort på molnen som var idag..

De var verkligen skit balla, såg ut som det var små regnbågar i molnen helt sjuka färger..

TACK :>

Varför inte börja med The Photograph Himself (inklusive smutsig spegel).

tcq98p90d90y.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DSLR-spegelbilder für alle!

Vad heter herr Axels blixt? :>

Och jag gissar på att du haft blixt längre än jag, därför tänkte jag undra (om Axel vet); Vad menas med när det står:

100

150

På blixtskärmen och inget annat? (I detta läge går inte heller att testavfyra blixt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter herr Axels blixt? :>

Och jag gissar på att du haft blixt längre än jag, därför tänkte jag undra (om Axel vet); Vad menas med när det står:

100

150

På blixtskärmen och inget annat? (I detta läge går inte heller att testavfyra blixt)

Herr Axels blixt heter Nikon SB-800, och herr Axel är mycket nöjd med den! Ja... Herr Axel vet inte riktigt vad siffrorna betyder; vad heter din blixt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt lite pengar nu, men jag tror det blir ett objektiv.

Gaah, hjälp mig bestämma? :>

Öhm, till vilken kamera?, och menar du att vi ska hjälp dig bestämma vilket objektiv du ska ha eller om du ska ha objektiv?

Jag gissar på att du redan har ett objektiv, då är det ju bättre att köpa blixt eftersom du då har nytta av alla delar samtidigt. Men om du har ett halvrötet objektiv som inte når upp till kamerans prestandard borde du köpa ett sådant (Men investera då gärna i något som verkligen är bra, även om det kostar ett par extra slantar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhm, till vilken kamera?, och menar du att vi ska hjälp dig bestämma vilket objektiv du ska ha eller om du ska ha objektiv?

Jag gissar på att du redan har ett objektiv, då är det ju bättre att köpa blixt eftersom du då har nytta av alla delar samtidigt. Men om du har ett halvrötet objektiv som inte når upp till kamerans prestandard borde du köpa ett sådant (Men investera då gärna i något som verkligen är bra, även om det kostar ett par extra slantar)

Nikon D40, har standardobjektivet (18-55), men funderar på att utöka till ungefär 55-200.

Men en blixt känns också väldigt frestande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nikon D40, har standardobjektivet (18-55), men funderar på att utöka till ungefär 55-200.

Men en blixt känns också väldigt frestande.

Jag är inte helt insatt i Nikon, men jag skulle nog köpa blixt :>

Främst därför att zoomobjektiv inte har vidvinkel och skärpa på samma gång.

Dessutom blir det (som sagt) mycket bättre personbilder med blixt (om du sysslar med sånna bilder).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor