Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Jag tog några bilder från mitt fönster för en stund sen...

e29p1o0noq5f.jpg

:D

Riktigt snygg :shifty:

Förresten så har jag några frågor :shifty:

Först, jag såg ett "nytt" photoshop när jag var på expert idag som hette photoshop elements som då var mycket till foton o så, har någon här provat det, isf är det bra ?

Sen, ni som har visat svart vita bilder, tar ni alltid dom i svart vitt eller gör ni om det sen i PS?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D

Riktigt snygg :shifty:

Förresten så har jag några frågor :shifty:

Först, jag såg ett "nytt" photoshop när jag var på expert idag som hette photoshop elements som då var mycket till foton o så, har någon här provat det, isf är det bra ?

Sen, ni som har visat svart vita bilder, tar ni alltid dom i svart vitt eller gör ni om det sen i PS?

Elements är en nerbantad version av Photoshop, enklare att förstå sig på antar jag och riktat till de som inte är så hemma i bildredigeringsprogram, men långt ifrån lika kraftfullt. Vill man ha "kraftfullheten" av Photoshop och ett program som är riktat till fotografer så är det Photoshop Lightroom som gäller

Ställer jag in min kamera på B&W (svartvitt dvs) så blir fotona i färg när jag överför dem till datorn, urlöjligt. :blink:

Att få till effektfulla foton i gråskala gäller inte bara att ta bort färgen, det finns _mycket_ mer att göra för att det ska se riktigt bra ut.

Edit: Bättre om man skriver rätt ord.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elements är en nerbantad version av Photoshop, enklare att förstå sig på antar jag och riktat till de som inte är så hemma i bildredigeringsprogram, men långt ifrån lika kraftfullt. Vill man ha "kraftfullheten" av Photoshop och ett program som är riktat till fotografer så är det Photoshop Lightroom som gäller

Ställer jag in min kamera på B&W (svartvitt dvs) så blir fotona i färg när jag överför dem till datorn, urlöjligt. :shifty:

Att få till effektfulla foton i gråskala gäller inte bara att ta bort färgen, det finns _mycket_ mer att göra för att det ska se riktigt bra ut.

Edit: Bättre om man skriver rätt ord.

Okej tack, får väl kika lite mer på det där lightroom då :D Men vad ska man göra för att få riktigt fina svart vita bilder, älskar sånna bilder men ja kamerans blir ju inte direkt så snygga :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack, får väl kika lite mer på det där lightroom då :mf_doof: Men vad ska man göra för att få riktigt fina svart vita bilder, älskar sånna bilder men ja kamerans blir ju inte direkt så snygga <_<

Den här DVD:n är underbart bra: http://moderskeppet.se/dvd/svartvitt.php (skicka PM så fixar jag)

Använder en av metoderna till min bild "Mountain at a distant" på deviantART.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här DVD:n är underbart bra: http://moderskeppet.se/dvd/svartvitt.php (skicka PM så fixar jag)

Använder en av metoderna till min bild "Mountain at a distant" på deviantART.

Den bilden var :mf_doof:<_<

Men jag skulle testa lite i Photoshop nudå, med svartvitt o sånt. Jag e nybörjare på just fixa med fotografier men ska visa iaf vad jag gjorde:

Orginal

8j2ir5muwhpk.jpg

Nya, Gjorde den lite mer "gammal" och tyckte själv att det blev mycket bättre än orginalet.

lcvcd2v31idg.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor