Adriian Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Jag tog några bilder från mitt fönster för en stund sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Jag tog några bilder från mitt fönster för en stund sen... Riktigt snygg Förresten så har jag några frågor Först, jag såg ett "nytt" photoshop när jag var på expert idag som hette photoshop elements som då var mycket till foton o så, har någon här provat det, isf är det bra ? Sen, ni som har visat svart vita bilder, tar ni alltid dom i svart vitt eller gör ni om det sen i PS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 (redigerad) Riktigt snygg Förresten så har jag några frågor Först, jag såg ett "nytt" photoshop när jag var på expert idag som hette photoshop elements som då var mycket till foton o så, har någon här provat det, isf är det bra ? Sen, ni som har visat svart vita bilder, tar ni alltid dom i svart vitt eller gör ni om det sen i PS? Elements är en nerbantad version av Photoshop, enklare att förstå sig på antar jag och riktat till de som inte är så hemma i bildredigeringsprogram, men långt ifrån lika kraftfullt. Vill man ha "kraftfullheten" av Photoshop och ett program som är riktat till fotografer så är det Photoshop Lightroom som gäller Ställer jag in min kamera på B&W (svartvitt dvs) så blir fotona i färg när jag överför dem till datorn, urlöjligt. Att få till effektfulla foton i gråskala gäller inte bara att ta bort färgen, det finns _mycket_ mer att göra för att det ska se riktigt bra ut. Edit: Bättre om man skriver rätt ord. Redigerad 4 januari, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Elements är mer som en hanterare/redigerare av bilder du tar med kameran. Mycket enklare än photoshop och ett helt annat program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Elements är en nerbantad version av Photoshop, enklare att förstå sig på antar jag och riktat till de som inte är så hemma i bildredigeringsprogram, men långt ifrån lika kraftfullt. Vill man ha "kraftfullheten" av Photoshop och ett program som är riktat till fotografer så är det Photoshop Lightroom som gäller Ställer jag in min kamera på B&W (svartvitt dvs) så blir fotona i färg när jag överför dem till datorn, urlöjligt. Att få till effektfulla foton i gråskala gäller inte bara att ta bort färgen, det finns _mycket_ mer att göra för att det ska se riktigt bra ut. Edit: Bättre om man skriver rätt ord. Okej tack, får väl kika lite mer på det där lightroom då Men vad ska man göra för att få riktigt fina svart vita bilder, älskar sånna bilder men ja kamerans blir ju inte direkt så snygga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Okej tack, får väl kika lite mer på det där lightroom då Men vad ska man göra för att få riktigt fina svart vita bilder, älskar sånna bilder men ja kamerans blir ju inte direkt så snygga Den här DVD:n är underbart bra: http://moderskeppet.se/dvd/svartvitt.php (skicka PM så fixar jag) Använder en av metoderna till min bild "Mountain at a distant" på deviantART. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Den här DVD:n är underbart bra: http://moderskeppet.se/dvd/svartvitt.php (skicka PM så fixar jag) Använder en av metoderna till min bild "Mountain at a distant" på deviantART. Den bilden var Men jag skulle testa lite i Photoshop nudå, med svartvitt o sånt. Jag e nybörjare på just fixa med fotografier men ska visa iaf vad jag gjorde: Orginal Nya, Gjorde den lite mer "gammal" och tyckte själv att det blev mycket bättre än orginalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 http://img129.imageshack.us/img129/8891/trdcw9.th.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 http://data.fuskbugg.se/skalman01/kjj.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Jag var och fotade en polares debutmatch i Marbäcks IF. Han är målvakt. Lite synd bara att den sista bilden blev sned. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Här är en bild jag tog i somras. Jag tycker den är fräck, den känns lite tecknad. Och ursäkta för datumet som står där, jag vet inte hur man stänger av den inställningen på kameran ><. http://img341.imageshack.us/img341/5472/aaaaqj6.th.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Jag var och fotade en polares debutmatch i Marbäcks IF. Han är målvakt. Lite synd bara att den sista bilden blev sned. Vrida den i PS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Fotade lite i fredags med en polare: Innanför Trelleborgen. Isbitar på bron. Trelleborgen innifrån. Och en trappa till en gammal dörr på baksidan av min skola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Riktigt fin bild (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Och en trappa till en gammal dörr på baksidan av min skola. Får man leka lite i photoshop med den där bilden? :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Får man leka lite i photoshop med den där bilden? :3 Ja det får du gärna göra.. Får man se resultatet sen? (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Riktigt fin bild (: Tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Ja det får du gärna göra.. Får man se resultatet sen? (: Om det blir något resultat så postar jag det här eller i Bildredigeringstråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Höhö. Idag var jag ute och fotade mina första bilder någonsin (Y). Alla bilder finns på min bdb (flotten). Gillade dock dessa mest. Kom ihåg att jag är nybörjare som bara den och bara har en vanlig digitalkamera. Klicka för större bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts