Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Gillar fyrverkeribilderna, Mirre! Speciellt den med trädet som ser ut som brinner; kan dock tänka mig att den skulle göra sig bättre om den beskärdes en del i under- och högerkant. Vad har du för kamera?

Lite slumpade bilder från de senaste dagarna

bawt8l32eh9e.jpg

:(

Tack, kul att du gillar dom :wub: Jo det hade den nog, ska fixa det (:

Jag har en Nikon Coolpix P4, väldigt nöjd med den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Axel!

---------------------

Igår fick jag äntligen min kamera, så jag var ute och fotade i några timmar innan. Dessa tre blev jag väl mest nöjd med, men jag behöver lära mig kameran lite bättre. De är knappt redigerade alls, bara automatisk färg och nivåer på de som blev bättre av det.

vbgfwzagjdpl.jpg n0bsrfzbz0rf.jpg wm58p1rwbh3f.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Axel!

---------------------

Igår fick jag äntligen min kamera, så jag var ute och fotade i några timmar innan. Dessa tre blev jag väl mest nöjd med, men jag behöver lära mig kameran lite bättre. De är knappt redigerade alls, bara automatisk färg och nivåer på de som blev bättre av det.

Gillade din sista bild väldigt mycket, vackert :(

Men en fråga, vad gör ni när ni redigerar era bilder?, jag förstår inte riktigt :wub: Menar jag gör aldrig något med mina bilder. Kanske är några speciella om man har systemkamera, vilket jag inte har än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillade din sista bild väldigt mycket, vackert :(

Men en fråga, vad gör ni när ni redigerar era bilder?, jag förstår inte riktigt :) Menar jag gör aldrig något med mina bilder. Kanske är några speciella om man har systemkamera, vilket jag inte har än.

Tack! :wub:

Det beror på. Jag fixar mest med färgerna så att de återger de "verkliga" färgerna så mycket som möjligt. Men om det är t ex en dyster bild så kanske man vill dra ner på färgerna så att bilden blir mer grå, då fixar man det. Sen så kan man ju också klona bort saker som förstör bilden på något sätt.

Detta var väl väldigt sammanfattat, men hur som helst så förbättrar man (oftast) bilden.

Ett exempel:

Oredigerad: 3fqdggtutqsr.jpg

Redigerad: mhq0mirqcuj5.jpg

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, vilket program gör du det i, (gissar på photoshop :( ) Och hur gör du det, alltså lite svårt o förklara :wub: Men svart vit vet jag ju hur man gör i photoshop tex. Hoppas du förstår :)

Ja, jag använder Photoshop. Hur man gör... Det är inte speciellt svårt. Antingen kan du använde verktygen Automatisk Färg och Autonivåer. Men om du vill göra det själv och pilla lite kan du använda Nyans/mättnad, Matcha Färg m.m.

Detta finns under Bild > Justeringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag använder Photoshop. Hur man gör... Det är inte speciellt svårt. Antingen kan du använde verktygen Automatisk Färg och Autonivåer. Men om du vill göra det själv och pilla lite kan du använda Nyans/mättnad, Matcha Färg m.m.

Detta finns under Bild > Justeringar.

Tack så jätte mycket :wub: Ska genast testa detta :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp

Har några fler men dom e inte värst bra, och dessa är väl inte dom bästa heller men :(

Den andra var fin. Smälter in rätt så bra med trädet.

AngryAxel: Gillar fotografiet då du (visst är det du?) sitter och dricker choklad. Kornigheten i foto är fint, vet inte om du photoshopat dit det eller om det blev så p.g.a. mörkret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:(

Oh, tack :wub:

Snyggt Axel!

Tack! Finns ett visst lugn jag gillar i dina bilder. Kan hända att marken är något mörk.

AngryAxel: Gillar fotografiet då du (visst är det du?) sitter och dricker choklad. Kornigheten i foto är fint, vet inte om du photoshopat dit det eller om det blev så p.g.a. mörkret.

Dricker choklad med... sked? :)

Och tack; det är absolut jag, och jag äter gröt (och dricker apelsinjuice). Den är väldigt efterbehandlad, orginalet är relativt kornfri, och i färg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, tack :)

Tack! Finns ett visst lugn jag gillar i dina bilder. Kan hända att marken är något mörk.

Dricker choklad med... sked? :wub:

Och tack; det är absolut jag, och jag äter gröt (och dricker apelsinjuice). Den är väldigt efterbehandlad, orginalet är relativt kornfri, och i färg.

Det är snyggt med folk som äter gröt och dricker appelsinjuice. Tänkte väl att den måste varit lite behandlad, ganska stor kornighet. Men den är snygg så.

Inget speciellt med detta foto förutom att jag tog det med min mobilkamera. Brukar tjuvta kort på småbarn på stan. Nej. :(

IT'S FUCKING ALBIN IN PEPPARKAKSUTSTYRSEL! :wub:

zoaz3uevto8m.jpg

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska försöka tänka på det till nästa gång. Men hur kan man göra något åt det? När man tar bilden eller i PS?

Du kan väl bara ljusa den lite i PS, finns väl ett sånt verktyg som gör det ljusare har jag för mig. Fast det kanske inte blir snyggt, men du kan ju testa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite slumpade bilder från de senaste dagarna

Snygga, gillar de flesta av dom starkt!

Snyggt Axel!

---------------------

vbgfwzagjdpl.jpg n0bsrfzbz0rf.jpg wm58p1rwbh3f.jpg

Snygga! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor