Cyper Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Tog några bilder på raketerna. Det var några av dom Fina bilder! Har själv inte tagit några i nyår.. Har du fler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Fina bilder! Har själv inte tagit några i nyår.. Har du fler? Japp Har några fler men dom e inte värst bra, och dessa är väl inte dom bästa heller men Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Gillar fyrverkeribilderna, Mirre! Speciellt den med trädet som ser ut som brinner; kan dock tänka mig att den skulle göra sig bättre om den beskärdes en del i under- och högerkant. Vad har du för kamera? Lite slumpade bilder från de senaste dagarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Gillar fyrverkeribilderna, Mirre! Speciellt den med trädet som ser ut som brinner; kan dock tänka mig att den skulle göra sig bättre om den beskärdes en del i under- och högerkant. Vad har du för kamera? Lite slumpade bilder från de senaste dagarna Tack, kul att du gillar dom Jo det hade den nog, ska fixa det (: Jag har en Nikon Coolpix P4, väldigt nöjd med den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Snyggt Axel! --------------------- Igår fick jag äntligen min kamera, så jag var ute och fotade i några timmar innan. Dessa tre blev jag väl mest nöjd med, men jag behöver lära mig kameran lite bättre. De är knappt redigerade alls, bara automatisk färg och nivåer på de som blev bättre av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Snyggt Axel! --------------------- Igår fick jag äntligen min kamera, så jag var ute och fotade i några timmar innan. Dessa tre blev jag väl mest nöjd med, men jag behöver lära mig kameran lite bättre. De är knappt redigerade alls, bara automatisk färg och nivåer på de som blev bättre av det. Gillade din sista bild väldigt mycket, vackert Men en fråga, vad gör ni när ni redigerar era bilder?, jag förstår inte riktigt Menar jag gör aldrig något med mina bilder. Kanske är några speciella om man har systemkamera, vilket jag inte har än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 (redigerad) Gillade din sista bild väldigt mycket, vackert Men en fråga, vad gör ni när ni redigerar era bilder?, jag förstår inte riktigt Menar jag gör aldrig något med mina bilder. Kanske är några speciella om man har systemkamera, vilket jag inte har än. Tack! Det beror på. Jag fixar mest med färgerna så att de återger de "verkliga" färgerna så mycket som möjligt. Men om det är t ex en dyster bild så kanske man vill dra ner på färgerna så att bilden blir mer grå, då fixar man det. Sen så kan man ju också klona bort saker som förstör bilden på något sätt. Detta var väl väldigt sammanfattat, men hur som helst så förbättrar man (oftast) bilden. Ett exempel: Oredigerad: Redigerad: Redigerad 3 januari, 2008 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Ett exempel: Nice, vilket program gör du det i, (gissar på photoshop ) Och hur gör du det, alltså lite svårt o förklara Men svart vit vet jag ju hur man gör i photoshop tex. Hoppas du förstår Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Nice, vilket program gör du det i, (gissar på photoshop ) Och hur gör du det, alltså lite svårt o förklara Men svart vit vet jag ju hur man gör i photoshop tex. Hoppas du förstår Ja, jag använder Photoshop. Hur man gör... Det är inte speciellt svårt. Antingen kan du använde verktygen Automatisk Färg och Autonivåer. Men om du vill göra det själv och pilla lite kan du använda Nyans/mättnad, Matcha Färg m.m. Detta finns under Bild > Justeringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Ja, jag använder Photoshop. Hur man gör... Det är inte speciellt svårt. Antingen kan du använde verktygen Automatisk Färg och Autonivåer. Men om du vill göra det själv och pilla lite kan du använda Nyans/mättnad, Matcha Färg m.m. Detta finns under Bild > Justeringar. Tack så jätte mycket Ska genast testa detta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Japp Har några fler men dom e inte värst bra, och dessa är väl inte dom bästa heller men Den andra var fin. Smälter in rätt så bra med trädet. AngryAxel: Gillar fotografiet då du (visst är det du?) sitter och dricker choklad. Kornigheten i foto är fint, vet inte om du photoshopat dit det eller om det blev så p.g.a. mörkret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Oh, tack Snyggt Axel! Tack! Finns ett visst lugn jag gillar i dina bilder. Kan hända att marken är något mörk. AngryAxel: Gillar fotografiet då du (visst är det du?) sitter och dricker choklad. Kornigheten i foto är fint, vet inte om du photoshopat dit det eller om det blev så p.g.a. mörkret. Dricker choklad med... sked? Och tack; det är absolut jag, och jag äter gröt (och dricker apelsinjuice). Den är väldigt efterbehandlad, orginalet är relativt kornfri, och i färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 (redigerad) Oh, tack Tack! Finns ett visst lugn jag gillar i dina bilder. Kan hända att marken är något mörk. Dricker choklad med... sked? Och tack; det är absolut jag, och jag äter gröt (och dricker apelsinjuice). Den är väldigt efterbehandlad, orginalet är relativt kornfri, och i färg. Det är snyggt med folk som äter gröt och dricker appelsinjuice. Tänkte väl att den måste varit lite behandlad, ganska stor kornighet. Men den är snygg så. Inget speciellt med detta foto förutom att jag tog det med min mobilkamera. Brukar tjuvta kort på småbarn på stan. Nej. IT'S FUCKING ALBIN IN PEPPARKAKSUTSTYRSEL! Redigerad 3 januari, 2008 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Finns ett visst lugn jag gillar i dina bilder. Kan hända att marken är något mörk. Jag ska försöka tänka på det till nästa gång. Men hur kan man göra något åt det? När man tar bilden eller i PS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Jag ska försöka tänka på det till nästa gång. Men hur kan man göra något åt det? När man tar bilden eller i PS? Du kan väl bara ljusa den lite i PS, finns väl ett sånt verktyg som gör det ljusare har jag för mig. Fast det kanske inte blir snyggt, men du kan ju testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Du kan väl bara ljusa den lite i PS, finns väl ett sånt verktyg som gör det ljusare har jag för mig. Fast det kanske inte blir snyggt, men du kan ju testa Mjo, jag kunde också ha använt blixt på säl-bilden. Fast det kanske hade blivit för ljust med snön. Aja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Lite slumpade bilder från de senaste dagarna Snygga, gillar de flesta av dom starkt! Snyggt Axel! --------------------- Igår fick jag äntligen min kamera, så jag var ute och fotade i några timmar innan. Dessa tre blev jag väl mest nöjd med, men jag behöver lära mig kameran lite bättre. De är knappt redigerade alls, bara automatisk färg och nivåer på de som blev bättre av det. Snygga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Snygga! Tack! Det blir förhoppningsvis mer fotande imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Oj vad jag gillar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Oj vad jag gillar! Jag med, det var därför jag åt upp den! *ba dump pschht* Skömt åsido; tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts