eXotic Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 (redigerad) Har fått en del dåliga bilder pga smutsig lins på sistone faktiskt, får gå o ta bort det =) Kan har varit inställningen jag gjorde också. Men din skärm e inte fucked ser också lite brus, men har inte det på dom andra kvällsbilderna med kameran så linsen som du sa, ska fixa det Bilden på Volleyboll-nätet på campingen made me Riktigt fin stämning på den bilden, ehm, jag fick flashbacks när jag såg den så det kan ha bidragit till min reaktion. Redigerad 27 december, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 (redigerad) Bilden på Volleyboll-nätet på campingen made me Riktigt fin stämning på den bilden, ehm, jag fick flashbacks när jag såg den så det kan ha bidragit till min reaktion. Menar du denna: Togs i somras på Skateholms camping :wub: Redigerad 27 december, 2007 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Menar du denna: Togs i somras på Skateholms camping Ja, och den andra där man såg skylten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 (redigerad) Tänkte visa några fler bilder: Min o mandis balkong i turkiet, var där i oktober detta året. När det var "översväming" Bilderna är utanför campingen i skate (: Wilma i somras. Bryggan i skate. Vattentornet i Trelleborg, tog den innan idag (: Redigerad 27 december, 2007 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Fint, Mirre! Första kunde må bra av lite beskärning; gör den lite mer panorama-lik. Lite synd på bruset också. Men ljuset var magiskt . Översvämningsbilderna var bra de med; ovanlighet blir väldigt snyggt! Och fyren var fin :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Fint, Mirre! Första kunde må bra av lite beskärning; gör den lite mer panorama-lik. Lite synd på bruset också. Men ljuset var magiskt . Översvämningsbilderna var bra de med; ovanlighet blir väldigt snyggt! Och fyren var fin :] Kul att du tyckte dom var fina, tack Ja jag vet bruset är lite tråkigt, läste i min instuktionsbok till kameran att bruset kan bero på för lång slutar tid, kan det stämma? Är inte Jätte bra på intsällningar o så än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Snål o fattig som jag är sitter jag o letar kamera på Pricerunner och finner den här rätt intressant http://www.pricerunner.se/pi/29-693065/Dig...duktinformation (palla o klippa ner länklängden) Jag är nybörjare och känner inte att jag har världens krav på kameran osv... Men är den där något att ha och kan man lita på Scandinavian Photo och om deras lagerstatus ("Ej lagervara, ring för leveranstid") innebär att den kan levereras om man beställer den??? Tar gärna emot tips på kameror i närliggande prisklass. En fråga till.. Är minnet bara på 10mb i den där?? Puss Tittade lite mer på pricerunner o hittade allt det här här under.. http://www.pricerunner.se/pc/29/Digitalkam...c_903745=903745 Duger något av det där egentligen (och ja jag vet att några är samma om nu länken funkar)??? Minneskort köper jag uppenbarligen till separat med tanke på att det blir ca 600 billigare för mig .. jag vet att jag kanske är lite småtjatig eller nåt.. Men skulle verkligen va skitbra om jag kunde få massor tips.. Har som sagt bara några tusen att röra mig med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) Passade på att ta kort medans snön var kvar. Jävligt tur, för nu är den borta. Här är lite nya fotografier! Det väldigt mörka fotot på slutet tog jag en bit inne i skogen då jag insåg att det var alldeles för mörkt att ta kort... Jag hade fel. Passade på att ta kort medans snön var kvar. Jävligt tur, för nu är den borta. Här är lite nya fotografier! Det väldigt mörka fotot tog jag en bit inne i skogen då jag insåg att det var alldeles för mörkt att ta kort... Jag hade fel. Redigerad 28 december, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Passade på att ta kort medans snön var kvar. Jävligt tur, för nu är den borta. Här är lite nya fotografier! Det väldigt mörka fotot på slutet tog jag en bit inne i skogen då jag insåg att det var alldeles för mörkt att ta kort... Jag hade fel. Vad har du för kamera ? Tyckte om bilden längst ner med träden och den med snön med helt svart bakgrund Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) Vad har du för kamera ? Tyckte om bilden längst ner med träden och den med snön med helt svart bakgrund Canon, Digital Ixus V3. Det där mörka fotot med svart bakgrund blev jag också nöjd över. Symboliserar på något sätt årstiden. Jag blev förbannad för att jag var för sent ute och att mörkret lagt sig, men av det onda fick jag något gott endå. EDIT: FUCK, dubbla foton, men men.. Orkar inte ändra. Redigerad 28 december, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) Canon, Digital Ixus V3. Det där mörka fotot med svart bakgrund blev jag också nöjd över. Symboliserar på något sätt årstiden. Jag blev förbannad för att jag var för sent ute och att mörkret lagt sig, men av det onda fick jag något gott endå. EDIT: FUCK, dubbla foton, men men.. Orkar inte ändra. Hur många megapixel har du i den? Ja den är väldigt fin och som du säger visar årstiden på ett bra sätt Anledning till att jag frågar om dina mgpx är att din bild är så svart mina blir lite brusiga men det kan ju som sagt vara en inställning eller för lite mgpx.. vad vet jag.. Redigerad 28 december, 2007 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) Hur många megapixel har du i den? Ja den är väldigt fin och som du säger visar årstiden på ett bra sätt Anledning till att jag frågar om dina mgpx är att din bild är så svart mina blir lite brusiga men det kan ju som sagt vara en inställning eller för lite mgpx.. vad vet jag.. Har 3,2 megapixlar. Inte så mycket egentligen, men kommer lätt skaffa en med tolv om jag fortsätter vara intresserad av fotografering. Tror inte det de brusiga bilderna har med megapixlarna att göra, snarare dålig blixt kanske. Använde som sagt blixt på det sista foto. However, har aldrig haft några större problem med brusiga bilder. Edit: Kameran har är bäst i test men den har ju några år på nacken.. Redigerad 28 december, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Har 3,2 megapixlar. Inte så mycket egentligen, men kommer lätt skaffa en med tolv om jag fortsätter vara intresserad av fotografering. Tror inte det de brusiga bilderna har med megapixlarna att göra, snarare dålig blixt kanske. Använde som sagt blixt på det sista foto. However, har aldrig haft några större problem med brusiga bilder. Edit: Kameran har är bäst i test men den har ju några år på nacken.. Hm, jag har 8.1 i min men änvände iofs inte blixt på dom bilderna som är brusiga. Får väl prova det som står i istruktionsboken att ha kortare slutartid om det ändå finns relativt bra ljus i bilden. Är det riktigt mörkt utan blixt så är väl lång slutartid nödvändigt. Men riktigt snygga bilder på snön, vill också fota några snöbilder men vi får ju aldrig snö här nere.. förbannat tråkigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 (redigerad) Hm, jag har 8.1 i min men änvände iofs inte blixt på dom bilderna som är brusiga. Får väl prova det som står i istruktionsboken att ha kortare slutartid om det ändå finns relativt bra ljus i bilden. Är det riktigt mörkt utan blixt så är väl lång slutartid nödvändigt. Men riktigt snygga bilder på snön, vill också fota några snöbilder men vi får ju aldrig snö här nere.. förbannat tråkigt Förmodligen därför de blir som de blir. Blixt är rätt så viktigt, speciellt om man vill ha en fin bakgrund. Tackar. Mina bilder tog jag för ganska länge sen då det faktiskt fanns snö här i Umeå-området, men den är borta nu. Redigerad 28 december, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Passade på att ta kort medans snön var kvar. Jävligt tur, för nu är den borta. Här är lite nya fotografier! Det väldigt mörka fotot på slutet tog jag en bit inne i skogen då jag insåg att det var alldeles för mörkt att ta kort... Jag hade fel. Passade på att ta kort medans snön var kvar. Jävligt tur, för nu är den borta. Här är lite nya fotografier! Det väldigt mörka fotot tog jag en bit inne i skogen då jag insåg att det var alldeles för mörkt att ta kort... Jag hade fel. Den sista ser helt ärligt ut att vara från något Kent-album. Snygg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Den sista ser helt ärligt ut att vara från något Kent-album. Snygg. Har ingen aning om hur ett typiskt Kentalbum ser ut men det måste vara snyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Tog några bilder på raketerna. Det var några av dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Tog några bilder på raketerna. Det var några av dom Synd att det blir några ljusa prickar mitt ute i mörkret till vänster bara Men ruggigt fin bild Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Synd att det blir några ljusa prickar mitt ute i mörkret till vänster bara Men ruggigt fin bild Tack så mycket Jag vet inte om dom prickarna beror på min kamera eller om det var från raketerna men ja det e lite synd bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Tänkte också ta sådana bilder, men var upptagen med annat ^^ ganska snygga, synd att du skakade på 2an bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts