Adriian Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Mest logiskt är att köpa efter hur stor filtergängan är. Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 har 58 mm filtergänga. Jaha, jo jag fick svar på ett annat forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 (redigerad) Sry, dubbel... Nu är det beställt. Jag är lycklig! Canon EOS 400D hus + EF-S 18-55/3,5-5,6 (6490kr) Hoya Skylightfilter 58mm HMC (köpte det främst för att användas som linskydd.) (169kr) SanDisk CompactFlash 2GB Extreme III, 20MB/s (132x hastighet). Typ I (370kr) Summa inkl. frakt: 7098kr. Puh! Nu ska jag bara få hit min morbrors tre objektiv också. Redigerad 26 december, 2007 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Nu är det beställt. Jag är lycklig! Canon EOS 400D hus + EF-S 18-55/3,5-5,6 (6490kr) Hoya Skylightfilter 58mm HMC (köpte det främst för att användas som linskydd.) (169kr) SanDisk CompactFlash 2GB Extreme III, 20MB/s (132x hastighet). Typ I (370kr) Summa inkl. frakt: 7098kr. Puh! Nu ska jag bara få hit min morbrors tre objektiv också. Grattis, hoppas du blir nöjd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 (redigerad) Hittade en begagnad Nikon D40 för 2.7k. Fungerar utmärkt, fast jag är lite ovan... Redigerad 26 december, 2007 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Grattis, hoppas du blir nöjd! Tack! Ja, det hoppas jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 (redigerad) Hittade en begagnad Nikon D40 för 2.7k. Fungerar utmärkt, fast jag är lite ovan... Oh, fin bild! Och grattis till kameran Redigerad 26 december, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 26 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Om det finns någon insatt. Vilken blixt för ca. en 1000-lapp skulle ni säga är köpvärd?, Den ska passa på en Pentax K-10D Kamera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Snål o fattig som jag är sitter jag o letar kamera på Pricerunner och finner den här rätt intressant http://www.pricerunner.se/pi/29-693065/Dig...duktinformation (palla o klippa ner länklängden) Jag är nybörjare och känner inte att jag har världens krav på kameran osv... Men är den där något att ha och kan man lita på Scandinavian Photo och om deras lagerstatus ("Ej lagervara, ring för leveranstid") innebär att den kan levereras om man beställer den??? Tar gärna emot tips på kameror i närliggande prisklass. En fråga till.. Är minnet bara på 10mb i den där?? Puss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Togs runt 23.00 tidigare ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Togs runt 23.00 tidigare ikväll. Mobil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 (redigerad) Snål o fattig som jag är sitter jag o letar kamera på Pricerunner och finner den här rätt intressant Jag är nybörjare och känner inte att jag har världens krav på kameran osv... Men är den där något att ha och kan man lita på Scandinavian Photo och om deras lagerstatus ("Ej lagervara, ring för leveranstid") innebär att den kan levereras om man beställer den??? Tar gärna emot tips på kameror i närliggande prisklass. En fråga till.. Är minnet bara på 10mb i den där?? Puss Hm; jag vet inget om just den kameran, men jag skulle själv inte köpa en digital systemkamera för tretusen. Men å andra sidan har den fått hyfsade resencioner. Den har 10 mb inbyggt minne, som kan utökas med xD-kort. Redigerad 26 december, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Fick lite info om min morbrors objektiv. Det jag får låna är: 85 mm 1:1,8 (lite större och ljustarkare) 28-105 mm 1:3,5-4,5 standardzoom 35-105 mm 1:3,5-4,5 standardzoom Plus bra blixt Det är ju inga superobjektiv, men sammanlagt värda typ 10-12000kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Fick lite info om min morbrors objektiv. Det jag får låna är: 85 mm 1:1,8 (lite större och ljustarkare) Oh, den låter mysig. Ser fram emot bilder! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Oh, den låter mysig. Ser fram emot bilder! Jag hoppas att jag ska kunna leverera. Fast jag lär behöva fota ganska länge till innan jag blir bra. Får väl till några höjdpunkter då och då men inte mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Hm; jag vet inget om just den kameran, men jag skulle själv inte köpa en digital systemkamera för tretusen. Men å andra sidan har den fått hyfsade resencioner. Den har 10 mb inbyggt minne, som kan utökas med xD-kort. Fast med min nuvarande ekonomi så är det vad jag har råd med... Ett lån på 500 till kanske men sen äre stopp på pengar. O som sagt så verkar den ha bra recensioner vilket gör mig lite mer sugen... O jag har aldrig ägt en systemkamera tidigare så nåt "billigt" att börja med kanske inte är helt fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Mobil? Nix, hade dock svårt att ha kameran stilla. Måste köpta mig ett stativ eller ngt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Nix, hade dock svårt att ha kameran stilla. Måste köpta mig ett stativ eller ngt. Ah. Vad har du då för kamera? Noterar väldigt brus i mörkret. Är väldigt vanligt för en mobil/3.2 megapixel kamera att reagera som så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 (redigerad) Ah. Vad har du då för kamera? Noterar väldigt brus i mörkret. Är väldigt vanligt för en mobil/3.2 megapixel kamera att reagera som så. Nikon coolpix p4 - 8.1 mgpx Redigerad 27 december, 2007 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Nikon coolpix p4 - 8.1 mgpx Ajdå. Kanske bara smuts på linsen, eller bara min skärm som är fucked. Men bra motiv annars. (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Ajdå. Kanske bara smuts på linsen, eller bara min skärm som är fucked. Men bra motiv annars. (Y) Har fått en del dåliga bilder pga smutsig lins på sistone faktiskt, får gå o ta bort det =) Kan har varit inställningen jag gjorde också. Men din skärm e inte fucked ser också lite brus, men har inte det på dom andra kvällsbilderna med kameran så linsen som du sa, ska fixa det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts