Jump to content

Fotografier

Foo
 Share

Recommended Posts

Läckra bilder! Speciellt den första, det är lite Dave Hill-stuk på den Axel!

Vi har en uppgift i skolan; att ta en bild relaterad till religion. Arabtexten har jag ingen aning om vad det står, men jag tänkte att det kan symbolisera koranen. Bra eller dålig idé, vad tycker ni? De andra bilderna förstår ni nog vilken religion de är kopplade till.

Lite för mycket svartvitt i bakgrunden på denna, skall åtgärdas när jag sitter på burken med Photoshop.

2048112096_05f81717f2_d_949315_0.jpg

2047321711_c2a3eabdca_949315_1.jpg

2047320653_b1df1be06b_949315_2.jpg

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läckra bilder! Speciellt den första, det är lite Dave Hill-stuk på den Axel!

Tack, vilken komplimang! :w000t:

Vi har en uppgift i skolan; att ta en bild relaterad till religion. Arabtexten har jag ingen aning om vad det står, men jag tänkte att det kan symbolisera koranen. Bra eller dålig idé, vad tycker ni? De andra bilderna förstår ni nog vilken religion de är kopplade till.

Lite för mycket svartvitt i bakgrunden på denna, skall åtgärdas när jag sitter på burken med Photoshop.

Oh, intressant idé! Vilken kurs, om man får fråga? Sedan den kritiken jag har, är att bilderna känns... uppenbara, på något sätt. Skulle man be en person skildra en religion med en bild, skulle nog runt 9/10 ta kort på Bibeln, en kyrka, en begravning, eller så. Mitt råd är att försöka hitta roliga (och snygga) kopplingar till religioner som inte är lika uppenbara; du skulle till exempel kunna lägga en jordglob halvt under vattnet, och låta det symbolisera syndafloden, gå till bibliotek och hitta tre flitigt studerande manliga elever bredvid varandra (de tre vise männen), eller... Ja, något. Fick mig också att tänka på en kul bild tagen av Daniel Månsson på KDs partiledare Göran Hägglund, där en lampa strålade ett cirkelformat sken på taket ovanför honom, så att det såg ut som att han hade en gloria över huvudet.

Ta det inte alls som negativ kritik på bilderna i sig; de var väldigt mysiga :w000t:

Fin ton+skärpedjup i koranbilden

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor