Jump to content

Bärbar dator..

Elander
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag har babblat om ny dator,som vissa kanske vet,men min pappa har tagit hem en av sina jobbarkompisars bärbaradator p g a att han ville att den skulle formateras(pappas jobbarkompis)

Så jag blev sugen på bärbardator när jag fick leka lite med den.

Jag har runt 2500kr och pappa sa att han kunde fråga om jag kunde köpa den av han för runt 2000 kronor.

Den har en Amd athlon xp processor 1400+

20 gb hårddisk

112 mb ram

inbyggt grafikkort i moderkortet.

Pappa har sladdlöst nätverk med stuffs så jag har ju 24mbit att göra rolighteter med(hemma då)och så kan jag ligga i sängen och glo på dvd filmer :lol:

batteriet är inte bra precis,håller inte länge,men jag har inte så stort behov att ha den i bilen eller så,för att man kan koppla in den vartsomhelst där det finns strömuttag.

2 frågor:

Är den värt pengarna? jag ska köpa Xbox 360 till julen och vad jag har hört ska det kosta runt 3000 kronor,bara så jag har råd till det med.

Skulle ni köpt den om ni skulle varit i det läget jag är i???

Jag vet att många säger: Men bestäm själv förfan. men jag vill höra vad ni tycker.

Redigerad av Elander
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle nog vara rätt gött att ha en bärbar dator (w00t) Men om du spelar mkt så kanske det inte är så bra. Även ifall du har många grejer så de tar l ite mer plats. Men de e klart då är dfe tju bara te att köpa en internhårdisk (w00t)

Mm... En bärbar kan man ju lixom ta med sig överallt... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle nog vara rätt gött att ha en bärbar dator :teehee: Men om du spelar mkt så kanske det inte är så bra. Även ifall du har många grejer så de tar l ite mer plats. Men de e klart då är dfe tju bara te att köpa en internhårdisk :D

Asså den stänger av sig själv ibland,men pappa säger att det kan bero på att man måste dammsuga i den,typ för att det kan va damm på känsliga ställen.

Jag lirade mycket spel,och om den skulle haft 256mb ram minne så skulle jag kunna lira wow på den,eller kan man det även om det bara är 128 mb ram minne ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså den stänger av sig själv ibland,men pappa säger att det kan bero på att man måste dammsuga i den,typ för att det kan va damm på känsliga ställen.

Jag lirade mycket spel,och om den skulle haft 256mb ram minne så skulle jag kunna lira wow på den,eller kan man det även om det bara är 128 mb ram minne ???

Den hade väl 112 mb RAM?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor