Tackleberry Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Skriver samma sak här som på ett annat forum (THG), i hopp om att få svar snabbt såklart... _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ De senaste dagarna har varit ganska irriterande. Igår, då jag som mest behövde använda internet, strejkade både i Firefox och IE! Det konstiga var att MSN, Bitlord m.m. fungerade, medan andra program som kräver anslutningen inte fungerade. Försökte använda både IRC, Firefox och Internet Explorer, men det misslyckades. Jag kom inte på någon förklaring på problemet, då samma sak hände på de andra datorerna i nätverket. Idag funkade det äntligen igen, men inte felfritt. Anslutningen avvisas ibland, speciellt när jag har flera fönster uppe samtidigt. Bild: http://img207.echo.cx/img207/7701/anslutningenavvisades0zc.jpg Detta är enromt irriterande, eftersom det händer nästan ständigt. Om någon har en möjlig förklaring på problemet skulle jag vara grymt tacksam. Ni bör veta att vi sitter uppkopplade på 8 m/bit bredband från Helsinge Net och använder en router från Linksys. Det senaste programmet jag installerade var Fire Tune för Firefox, det kanske har något med problemet att göra. Tack på förhand! EDIT: Jag har även märkt att många bilder som visats förut inte gör det längre, istället bara "user posted image"... Redigerad 23 juni, 2005 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Ni bör veta att vi sitter uppkopplade på 8 m/bit bredband från Helsinge Net och använder en router från Linksys. Det senaste programmet jag installerade var Fire Tune för Firefox, det kanske har något med problemet att göra. Använder också Helsinge Net! Får ibland problem med gtasajten... Men det kanske hultan kan stå för... Suger på datorer om man jämnför min hjärna med min hjärna... tror jag. Bor du i hälsingland Tac? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts