Jump to content

Problem med anslutning

Tackleberry
 Share

Recommended Posts

Skriver samma sak här som på ett annat forum (THG), i hopp om att få svar snabbt såklart...

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

De senaste dagarna har varit ganska irriterande. Igår, då jag som mest behövde använda internet, strejkade både i Firefox och IE!

Det konstiga var att MSN, Bitlord m.m. fungerade, medan andra program som kräver anslutningen inte fungerade. Försökte använda både IRC, Firefox och Internet Explorer, men det misslyckades. Jag kom inte på någon förklaring på problemet, då samma sak hände på de andra datorerna i nätverket.

Idag funkade det äntligen igen, men inte felfritt. Anslutningen avvisas

ibland, speciellt när jag har flera fönster uppe samtidigt. Bild:

Detta är enromt irriterande, eftersom det händer nästan ständigt.

Om någon har en möjlig förklaring på problemet skulle jag vara grymt tacksam. Ni bör veta att vi sitter uppkopplade på 8 m/bit bredband från Helsinge Net och använder en router från Linksys.

Det senaste programmet jag installerade var Fire Tune för Firefox, det kanske har något med problemet att göra.

Tack på förhand!

EDIT: Jag har även märkt att många bilder som visats förut inte gör det längre, istället bara "user posted image"...

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni bör veta att vi sitter uppkopplade på 8 m/bit bredband från Helsinge Net och använder en router från Linksys.

Det senaste programmet jag installerade var Fire Tune för Firefox, det kanske har något med problemet att göra.

Använder också Helsinge Net! :unsure:

Får ibland problem med gtasajten...

Men det kanske hultan kan stå för...

Suger på datorer om man jämnför min hjärna

med min hjärna... tror jag. ;P

Bor du i hälsingland Tac?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor