Jump to content

Midsummer tomorrow

pottzork
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Jag skulle åka till Öland men det verkar inte bli nåt av det. Jag är sjuk...kan inte supa. nej, jag kan ha roligt utan sprit. men jag kan inte ha roligt med en förkylning.

Ähh va inte så kännslig, vanlig förkyldning går bra att supa på... riksken finns att man blir sjukare dan efter, men vafan, det är smällar man får ta :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På vilket sätt är det respektlöst och oansvarigt?

om man är 14 år och super dig redlös och deckar på närmaste busshållplats kan jag hålla med om att det är oansvarigt.

Men om man har koll på hur mkt man tål och dricker för att det är gott och socialt (plus en liten bonus att det blir mycket roligare) vart fan ser ni respektlösheten och oansvaret i det?

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På vilket sätt är det respektlöst och oansvarigt?

om man är 14 år och super dig redlös och deckar på närmaste busshållplats kan jag hålla med om att det är oansvarigt.

Men om man har koll på hur mkt man tål och dricker för att det är gott och socialt (plus en liten bonus att det blir mycket roligare) vart fan ser ni respektlösheten och oansvaret i det?

Oansvarigt är det då många super sug fulla.. Lägg märke till full, vilket brukar vara att man inte är under kontroll. Har träffat många fulla i mina dagar och det är inte kul att prata med en sådan person.

Men så länge man har kontroll över sig och är över 18 så tycker jag att det är ok, men man ska fan inte bli full, då är man enligt mig oansvarig. Sedan så har föräldrarna ett ansvar att se efter sina skitunga under 18 så att de inte super. Många tar inte sitt ansvar, tyvärr.

Tycker även att det är oansvarigt att supa då man förstör kroppen men det är en annan femma.

Respektlöst är det emot allmänheten som ibland kan drabbas av dessa fulla personer.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oansvarigt är det då många super sug fulla.. Lägg märke till full, vilket brukar vara att man inte är under kontroll. Har träffat många fulla i mina dagar och det är inte kul att prata med en sådan person.

Men så länge man har kontroll över sig och är över 18 så tycker jag att det är ok, men man ska fan inte bli full, då är man enligt mig oansvarig. Sedan så har föräldrarna ett ansvar att se efter sina skitunga under 18 så att de inte super. Många tar inte sitt ansvar, tyvärr.

Tycker även att det är oansvarigt att supa då man förstör kroppen men det är en annan femma.

Respektlöst är det emot allmänheten som ibland kan drabbas av dessa fulla personer.

EDIT: Nu har jag editerat mitt inlägg 4ggr, fan va slarvit.

Vad ska man svara på dethär då egentligen.

För det första så har väl du egentligen inget alls att komma med om du aldrig har druckit alkohol, jag är väldigt säker på att du kommer ändra din uppfattning om alkohol när du börjar dricka.

Varför dricker jag? Jag dricker mestadels för att bli full, det är också en otroligt skön känsla och stämningen lättas upp så otroligt mycket. Alla blir gladare och det blir plötsligt ett mycket hårt drag. Det du menar med att folk gör bort sig förstår jag inte riktigt, varken jag eller mina polare har gjort bort sig ordentligt, visst hör man ibland omlite jobbiga grejjer men det är inte alltid alkoholens fel, det är en blanding av det mesta som är dåligt..

Jag älskar alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska man svara på dethär då egentligen.

För det första så har väl du egentligen inget alls att komma med om du aldrig har druckit alkohol, jag är väldigt säker på att du kommer ändra din uppfattning om alkohol när du börjar dricka.

Varför dricker jag? Jag dricker mestadels för att bli full, det är också en otroligt skön känsla och stämningen lättas upp så otroligt mycket. Alla blir gladare och det blir plötsligt ett mycket hårt drag. Det du menar med att folk gör bort sig förstår jag inte riktigt, varken jag eller mina polare har gjort bort sig ordentligt, visst hör man ibland omlite jobbiga grejjer men det är inte alltid alkoholens fel, det är en blanding av det mesta som är dåligt..

Jag älskar alkohol.

Vad snackar du om nu? Att göra bort sig? Vart i min text säger jag det?

Att supa kommer jag aldrig göra, har studerat alkohol och ungdomar och tänkar aldrig i mitt liv börja supa.

Du är 15-16år?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad snackar du om nu? Att göra bort sig? Vart i min text säger jag det?

Att supa kommer jag aldrig göra, har studerat alkohol och ungdomar och tänkar aldrig i mitt liv börja supa.

Du är 15-16år?

När jag skriver göra bort sig så menar jag tappa kontrollen, att man inte kan stå på benen och man däckar helt.

Jag är 15 år och just nu så finns det ingenting alls som kan få mig att sluta förtära alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha ha ha @ alla som super här (w00t) . det låter som ni säger "jag ska supa, för först DÅ är jag rått manlig, visst är jag tuff och impar på er nu när jag drar i mig flera liter alkohol och inbillar mig att det är gott fast det smakar som mormors gamla röv?"

det värsta är att ni inte inser att det är farligt (w00t) men ja ja, inte mitt problem när ni ligger på sjukhuset med svåra magsmärtor och måste magpumpas för ni super mer än ni tål för att vara häftig (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor