P-C Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Har just haft världens mest otursamma dag. Eller kanske världens mest oturssamma timme. Det började med att jag skulle måla om "listerna" på ett hönshus som är i närheten där jag jobbar. För att kunna upp till toppen av taket var jag tvungen att ställa mig på en pall. Det gick bra men jag tyckte det var för jobbigt att jämt hoppa ner från pallen och ta mer färg. Så jag tänkte: kan väl lika gärna ta med färgburken upp. Den var olyckligtvis nästan full (hade inte målat så länge) men jag ställde den på taket. Då tippade den lite så att en massa vit färg rann ner för det svarta taket! PANIK! Jag tänkte spola bort det innan det torkade så jag sprang för att hämta slangen. Jag slängde slangen på marken för att sedan springa och sätta vattnet. När jag kom tillbaka upptäckte jag att slangen låg och sprutade vatten RAKT IN I MÅLARBURKEN!! ännu mera panik. Jag såg att vattnet låg som ett "lager" över vitfärgen så jag trodde att jag kunde hälla ut vattnet bakom en kontainer. Så fel jag hade. Vattnet sög färgen och färg plus vatten åkte ut rakt över containern och det som kom bakom containern rann fram över makren. Jag hade mina hörlurar runt halsen så jag tänkte "nu måste jag ta av dom här så att dom inte skadas!" Då jag tog av mig hörlurarna så upptäckte jag en viktig sak: Mina händer droppade av vitfärg! Det gör nu också mina hörlurar. När jag skulle spola bort vattnet så fastnade sladden i grinden och jag ramlade baklänges ner i leran (som min förra vattning hade åstadkommit). Bästa sättet nu var att dölja färgen med löv och växter. Det var fullt med blad och sånt runtomkring. Jag kollade lite så att det inte fanns brännnässlor då jag sen tog en näve växter - trodde jag! BAKOM växterna fanns det däremot brännnässler! aj, aj där sved det! Jag bestämde mig att gå hem och dra nåt gammalt över mig (det var sista jobb-dagen) så jag bad en kompis att säga att jag var sjuk och nu sitter jag här och skriver med svullna fingrar. aldrig haft så mycket otur :'( Redigerad 23 juni, 2005 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 HAHA , Nej men det låter ju faktist inte speciellt bra Mer otur kan man väl knappt ha ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Aj otur JA Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Grinar med dig P-C. :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Oj,har nog alldrig haft mer otur Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Vardagssnack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts