Jump to content

14årig tjej tankade musik

RavenE
 Share

Recommended Posts

Det är ju klart att hon ska bli straffad om hon gör något olagligt? Fängelse är ju självklart att överdriva men det är klart att hon ska betala. Ni förväntar er att nedladning av musik och liknande ska vara gratis att få tag på men vem fan vill fortsätta att sjunga om han eller hon inte får något för det? Jag hade då inte gjort det. Jag har tankat runt 16000 (sexton tusen) mp3'or under det senaste halvåret och jag vet att det är olagligt, jag står för mina handlingar och vet att jag måste böta om jag har gjort något olagligt (nu så delar ju inte jag med mig av musiken så något olagligt har jag inte gjort). 500 av dom nyaste filmerna som kom efter julen 2004 har jag också fått tag på men som tur är så är inte det olagligt än. Man behöver kanske inte följa sitt lands lagar men man får åtminstonde ta konsekvenserna av sina handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju klart att hon ska bli straffad om hon gör något olagligt? Fängelse är ju självklart att överdriva men det är klart att hon ska betala. Ni förväntar er att nedladning av musik och liknande ska vara gratis att få tag på men vem fan vill fortsätta att sjunga om han eller hon inte får något för det? Jag hade då inte gjort det. Jag har tankat runt 16000 (sexton tusen) mp3'or under det senaste halvåret och jag vet att det är olagligt, jag står för mina handlingar och vet att jag måste böta om jag har gjort något olagligt (nu så delar ju inte jag med mig av musiken så något olagligt har jag inte gjort). 500 av dom nyaste filmerna som kom efter julen 2004 har jag också fått tag på men som tur är så är inte det olagligt än. Man behöver kanske inte följa sitt lands lagar men man får åtminstonde ta konsekvenserna av sina handlingar.

1. Mamman fick stå för dotterns brott.

2. Finns många som gör musik för musikens och sin egen skull.

3. Det är inte olagligt att ladda ner musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Än. men de blir den första juli. men som det stod på hemsidan är det ju liten risk tillemå för 48 åringen som atankade filmer och musik ofta.

sakta bara ned på tankningen tills polisen visat vad dom kan.. sen e de bara fortsätta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Mamman fick stå för dotterns brott.

2. Finns många som gör musik för musikens och sin egen skull.

1. Jag sa att straffet var överdrivet

2. Minst 70% av musiken som laddas ned är olaglig musik.

3. Jag sa aldrig att det var olagligt att ladda ned musik. Man ska följa sitt lands lagar och om man inte gör det så får man ta konsekvenserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag sa att straffet var överdrivet

2. Minst 70% av musiken som laddas ned är olaglig musik.

3. Jag sa aldrig att det var olagligt att ladda ned musik. Man ska följa sitt lands lagar och om man inte gör det så får man ta konsekvenserna.

1.

Det är ju klart att hon ska bli straffad om hon gör något olagligt?
2. Ja men det finns massor av artister som inte tjänar pengar på sin musik. Och i framtiden måste kanske artisterna åka på turné för att få in pengar t.ex.

3.

Jag har tankat runt 16000 (sexton tusen) mp3'or under det senaste halvåret och jag vet att det är olagligt

Men visst du sa sedan att du inte hade gjort något olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Artisterna, skådespelare eller vad det nu är tjänar fan för mycket ändå. Det ända de gör är att underhålla människor. Enligt min mening borde Läkare tjäna mest pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA3 freak

1. Notera OM. OM hon gör något olagligt så är det ju klart att hon ska bli straffad, eller? I sitt land har hon gjort något olagligt och hon ska därför bli straffad men att sätta morsan i fängelset är överdriver, dagsböter hade räckt.

2. Det fungerar inte i praktiken, tänk över själv. Om du måste turneea för att tjäna pengar, var ska du då få tag på pengar för att spela i lokaler? Vem orkar lägga ned massa tid och pengar på något som kanske endå inte fungerar? 10 års skrivande och spelande utan att komma någon vart är 10 år bortkastad tid, du måste börja studera och börja om från början.

3. Det olagliga jag gör är att dela ut musik och filmer.

kariya, där håller jag med dig. Att tjäna miljoner på ett album är sjukt överdrivet, dom pengarna kan man ge till behövande istället. Musiker gör oftast inget vettigt, läkare däremot hjälper ju världen. Artister SKA tjäna pengar på sitt arbete men varför inte ha en vettig svensson-lön?

Redigerad av Stian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor