Geten123 Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Läser man längre ner så står det ungefär vad straffen kan bli här i Sverige, inga större straff som man kommer få Puh. Min chans att åka fast är tydligen mycket liten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Ägd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Haha, fy fan vad fult, bilden på mamman och dottern på aftonbladet menar jag. Dottern försöker bara se sexig/snygg ut på kortet, verkar typ som hon inte bryr sig W0rd! Glad över att hennes mamma ska få sitta av straffet eller betala de där 54000 kronorna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 W0rd! Glad över att hennes mamma ska få sitta av straffet eller betala de där 54000 kronorna Haha tror re ne, men allså hon kan ju visa lite medlidande på kortet eller något... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stian Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Det är ju klart att hon ska bli straffad om hon gör något olagligt? Fängelse är ju självklart att överdriva men det är klart att hon ska betala. Ni förväntar er att nedladning av musik och liknande ska vara gratis att få tag på men vem fan vill fortsätta att sjunga om han eller hon inte får något för det? Jag hade då inte gjort det. Jag har tankat runt 16000 (sexton tusen) mp3'or under det senaste halvåret och jag vet att det är olagligt, jag står för mina handlingar och vet att jag måste böta om jag har gjort något olagligt (nu så delar ju inte jag med mig av musiken så något olagligt har jag inte gjort). 500 av dom nyaste filmerna som kom efter julen 2004 har jag också fått tag på men som tur är så är inte det olagligt än. Man behöver kanske inte följa sitt lands lagar men man får åtminstonde ta konsekvenserna av sina handlingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Det är ju klart att hon ska bli straffad om hon gör något olagligt? Fängelse är ju självklart att överdriva men det är klart att hon ska betala. Ni förväntar er att nedladning av musik och liknande ska vara gratis att få tag på men vem fan vill fortsätta att sjunga om han eller hon inte får något för det? Jag hade då inte gjort det. Jag har tankat runt 16000 (sexton tusen) mp3'or under det senaste halvåret och jag vet att det är olagligt, jag står för mina handlingar och vet att jag måste böta om jag har gjort något olagligt (nu så delar ju inte jag med mig av musiken så något olagligt har jag inte gjort). 500 av dom nyaste filmerna som kom efter julen 2004 har jag också fått tag på men som tur är så är inte det olagligt än. Man behöver kanske inte följa sitt lands lagar men man får åtminstonde ta konsekvenserna av sina handlingar. 1. Mamman fick stå för dotterns brott. 2. Finns många som gör musik för musikens och sin egen skull. 3. Det är inte olagligt att ladda ner musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 3. Det är inte olagligt att ladda ner musik. Än. men de blir den första juli. men som det stod på hemsidan är det ju liten risk tillemå för 48 åringen som atankade filmer och musik ofta. sakta bara ned på tankningen tills polisen visat vad dom kan.. sen e de bara fortsätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stian Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 1. Mamman fick stå för dotterns brott. 2. Finns många som gör musik för musikens och sin egen skull. 3. Det är inte olagligt att ladda ner musik. 1. Jag sa att straffet var överdrivet 2. Minst 70% av musiken som laddas ned är olaglig musik. 3. Jag sa aldrig att det var olagligt att ladda ned musik. Man ska följa sitt lands lagar och om man inte gör det så får man ta konsekvenserna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 1. Jag sa att straffet var överdrivet 2. Minst 70% av musiken som laddas ned är olaglig musik. 3. Jag sa aldrig att det var olagligt att ladda ned musik. Man ska följa sitt lands lagar och om man inte gör det så får man ta konsekvenserna. 1. Det är ju klart att hon ska bli straffad om hon gör något olagligt?2. Ja men det finns massor av artister som inte tjänar pengar på sin musik. Och i framtiden måste kanske artisterna åka på turné för att få in pengar t.ex. 3. Jag har tankat runt 16000 (sexton tusen) mp3'or under det senaste halvåret och jag vet att det är olagligt Men visst du sa sedan att du inte hade gjort något olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Det är ju klart att hon ska bli straffad om hon gör något olagligt? Fängelse är ju självklart att överdriva men det är klart att hon ska betala. Ni förväntar er att nedladning av musik och liknande ska vara gratis att få tag på men vem fan vill fortsätta att sjunga om han eller hon inte får något för det? Jag hade då inte gjort det. Jag har tankat runt 16000 (sexton tusen) mp3'or under det senaste halvåret och jag vet att det är olagligt, jag står för mina handlingar och vet att jag måste böta om jag har gjort något olagligt (nu så delar ju inte jag med mig av musiken så något olagligt har jag inte gjort). 500 av dom nyaste filmerna som kom efter julen 2004 har jag också fått tag på men som tur är så är inte det olagligt än. Man behöver kanske inte följa sitt lands lagar men man får åtminstonde ta konsekvenserna av sina handlingar. Artisterna, skådespelare eller vad det nu är tjänar fan för mycket ändå. Det ända de gör är att underhålla människor. Enligt min mening borde Läkare tjäna mest pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stian Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) GTA3 freak 1. Notera OM. OM hon gör något olagligt så är det ju klart att hon ska bli straffad, eller? I sitt land har hon gjort något olagligt och hon ska därför bli straffad men att sätta morsan i fängelset är överdriver, dagsböter hade räckt. 2. Det fungerar inte i praktiken, tänk över själv. Om du måste turneea för att tjäna pengar, var ska du då få tag på pengar för att spela i lokaler? Vem orkar lägga ned massa tid och pengar på något som kanske endå inte fungerar? 10 års skrivande och spelande utan att komma någon vart är 10 år bortkastad tid, du måste börja studera och börja om från början. 3. Det olagliga jag gör är att dela ut musik och filmer. kariya, där håller jag med dig. Att tjäna miljoner på ett album är sjukt överdrivet, dom pengarna kan man ge till behövande istället. Musiker gör oftast inget vettigt, läkare däremot hjälper ju världen. Artister SKA tjäna pengar på sitt arbete men varför inte ha en vettig svensson-lön? Redigerad 23 juni, 2005 av Stian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts