thegtafreak Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 0.000001% av pengarna går till omsorg sjukvård och sånt medan resten går till fickpengar till regeringen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 0.000001% av pengarna går till omsorg sjukvård och sånt medan resten går till fickpengar till regeringen Hälsovård, sjukvård och social omsorg 39,8 Ekonomisk trygghet vid sjukdom och handikapp 129,7 = 169,5 Miljarder kronor kommer i år att gå till omsorg, sjukvård och sånt. Rikets styrelse: 7,8 Miljarder kronor går till "fickpengar till regeringen" Alltså går ungefär 23% av budgeten till sjukvården Lägg ner skitsnacket och håll dig till SA-forumet, biiiiatch! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thegtafreak Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Lägg ner skitsnacket och håll dig till SA-forumet, biiiiatch! men jag skojade bara Redigerad 23 juni, 2005 av thegtafreak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Hälsovård, sjukvård och social omsorg 39,8 Ekonomisk trygghet vid sjukdom och handikapp 129,7 = 169,5 Miljarder kronor kommer i år att gå till omsorg, sjukvård och sånt. Rikets styrelse: 7,8 Miljarder kronor går till "fickpengar till regeringen" Alltså går ungefär 23% av budgeten till sjukvården Lägg ner skitsnacket och håll dig till SA-forumet, biiiiatch! Hehe, litar du fortfarande på de siffrorna? Ja iof så får du föra som du vill med det men jag tror inte på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Sossarna förvandlar Sverige till ett "friland" där man kan tjäna pengar utan att jobba. Man tar från dom rika och ger till dom fattiga så dom slipper jobba... Det är så det funkar (tyvärr)! Sverige har Europas högsta skatter, världens mest kostsamma bidragssytem, nordens arbetsskygaste befolkning, är sämst på att utveckla nya företag i hela EU, utnyttjar inte sina resurser rätt, har dumma politiker som inte kan ett skit om sitt område, har en stor statsskuld som ökar hela tiden. Det här är knappast positiva saker - nästan allt detta har sossarna åstakommit. En del påstar att statsskulden (som vi mestadels fick i början på 90- talet) var Moderaternas fel. Men så är icke fallet. Det ekonomiska fallet startade redan under sossestyret i slutet på 80- talet och Yuppikrisen. Dessutom så kommer omsorgskostnaderna öka i framtiden. Med alla fyrtiotalister som ska pensioneras, den lata (och blivande arbetsskygga) ungdomen kommer nästan hälften av statsbudgeten gå till omsorg. Dom sjukskrivna kostar staten 20 miljoner - om dagen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 En del påstar att statsskulden (som vi mestadels fick i början på 90- talet) var Moderaternas fel. Men så är icke fallet. Det ekonomiska fallet startade redan under sossestyret i slutet på 80- talet och Yuppikrisen. Det påståendet är det sossarna själva som har kommit på för att vinna sympati hos folket. det är så sossarna jobbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Hörde att nån sa att det var kasst att bensinpriserna var höga.. ser det ganska positivt att folk väljer att cykla eller tar bussen istället för bilen för att dom inte har råd med bensin.. Man ska tänka på miljön. Sen är det en annan sak om man är grymt fattig. Sen så är ju etanolen billigare, då kanske folk väljer att köpa en sån bil för att man ska ha råd med bränsle. Redigerad 23 juni, 2005 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Jag vet inte mycket om ämnet men det vore konstigt om folk över lag blev sjukare och sjukare. Kanske är det så att man idag får sjukskrivas för mindre sjukdomar än vad man fick för 10 år sen, alltså kostar det mer pengar men vi mår också bättre. Behöver du dessutom 4000 i barndbidrag? Hade inte det varit att slösa på statens medel? Nej det behöver jag inte. Tycker dock att det skulle vara grymt skönt utan vårdköer. Redigerad 23 juni, 2005 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Snälla utveckla inte det här till en "jävla invandrare tar våra pengar" tråd. Precis... det är ju självklart att idéen till den här topicen kom från de andra topicarna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Precis... det är ju självklart att idéen till den här topicen kom från de andra topicarna... Det vet ju du som är kung här. Enligt mig har skattepengar och rasism inget gemensamt. Redigerad 23 juni, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Vad är det att tjafsa om. Jag litar på att Regeringens siffror stämmer. @SlewME: Har du några bevis för att Regeringen stjäl pengar ur statsbudgeten? Det känns som om du av någon anledning fått tvångstankar om att skylla på alla problem på vänsterblocket. Det ända du gör är att klaga och klaga. Säg hur du tycker att man ska göra för att få det bättre, inte bara sitta och gnälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) @SlewME: Har du några bevis för att Regeringen stjäl pengar ur statsbudgeten? Det känns som om du av någon anledning fått tvångstankar om att skylla på alla problem på vänsterblocket. Det ända du gör är att klaga och klaga. Säg hur du tycker att man ska göra för att få det bättre, inte bara sitta och gnälla. Har jag någon stans sagt att de stjäl pengar? Klart att jag klagar på hur Sverige ser ut idag, jag är starkt emot Sveriges regering och har planer på att flytta här ifrån då jag har pengar. Säg något som är bra med detta land som inga andra länder har? Det är ju du som gnäller då du inte heller har sagt något bra jag skrivit eller något som är rätt i denna topic som jag har skrivit, du kanske ska tänka på vad du skriver om? ------------------------------ xPisc kom med det första som Sverige är ganska ensamt om. 1. Välfärd.. Något mer? Redigerad 23 juni, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Har jag någon stans sagt att de stjäl pengar? Klart att jag klagar på hur Sverige ser ut idag, jag är starkt emot Sveriges regering och har planer på att flytta här ifrån då jag har pengar. Säg något som är bra med detta land som inga andra länder har? Det är ju du som gnäller då du inte heller har sagt något bra jag skrivit eller något som är rätt i denna topic som jag har skrivit, du kanske ska tänka på vad du skriver om? Välfärden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Välfärden är ju ganska så död.. Vila i frid kära välfärd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Hoppas moderatorna vinner och kan göra sverige bättre och inte mesigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flogiz Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Hoppas moderatorna vinner och kan göra sverige bättre och inte mesigare Tycker det skulle vara bättre om moderaterna vann än några moderatorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Hoppas moderatorna vinner och kan göra sverige bättre och inte mesigare Var det inte moderaterna som gjorde Sverige 50 miljoner fattigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Nej, det var socialdemokraterna om du menar krisen under moderaternas styre i början av 90-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Var det inte moderaterna som gjorde Sverige 50 miljoner fattigare? Det var inte moderaterna som låg bakom lågkonjukturen i början på 90- talet, som en del envisas med att tro. Den största orsaken var Yuppekrisen, och sen är lågkonjukturer nåt alla länder råkar utför. Jag tror inte vi hade kunnat undvika nedgången - oavsett regering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Det var inte moderaterna som låg bakom lågkonjukturen i början på 90- talet, som en del envisas med att tro. Den största orsaken var Yuppekrisen, och sen är lågkonjukturer nåt alla länder råkar utför. Jag tror inte vi hade kunnat undvika nedgången - oavsett regering. Om jag räknas med i "en del" där, så påstod jag inte det, jag frågade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts