Jump to content

Sveriges Skattepengar.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Jag kan lova dig att jag inte är den enda som inte litar på Sveriges regering. Jag är 90% säker på att de där siffrorna inte är helt korrekta.

Man kan inte kolla i fall dom är korrekta eftersom år 2005 inte är slut men något i den stilen. Om det visade sig att regeringen inte höll budgeten och smusslar bort 70% av pengarna tror jag dom skulle avsättas ganska fort :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Och jag skulle gärna vllja ha en förklaring till Européns påstående att 1/4 av budgeten går till invandrare. Jag skulle vilja påstå att det är dåligt skämt nån skrivit på ett forum som du blint gått på. Det är ju bara kolla tillbaka, det finns siffror på alla statliga utgifter, skulle tro att dom har rätt bra med revisorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte kolla i fall dom är korrekta eftersom år 2005 inte är slut men något i den stilen. Om det visade sig att regeringen inte höll budgeten och smusslar bort 70% av pengarna tror jag dom skulle avsättas ganska fort :)

Svenskarna är blinda, så fort det går neråt med Sossarna så kommer de med nya utlovande om diverse saker, nyss sade göran att det skulle bli lägre tandläkarvård för de gamla, har det de? Nej.

Varför regiering sitter kvar just nu är för att Svenskarna är blinda och ser inte deras fuffens, du är en utav dem.

Hoppas du ändrar din uppfattning tills valet nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag skulle gärna vllja ha en förklaring till Européns påstående att 1/4 av budgeten går till invandrare. Jag skulle vilja påstå att det är dåligt skämt nån skrivit på ett forum som du blint gått på. Det är ju bara kolla tillbaka, det finns siffror på alla statliga utgifter, skulle tro att dom har rätt bra med revisorer.

Nej, det är Nils Eric Hennix uträkningar, det är ganska grovt räknat men det är inte omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svenskarna är blinda, så fort det går neråt med Sossarna så kommer de med nya utlovande om diverse saker, nyss sade göran att det skulle bli lägre tandläkarvård för de gamla, har det de? Nej.

Varför regiering sitter kvar just nu är för att Svenskarna är blinda och ser inte deras fuffens, du är en utav dem.

Hoppas du ändrar din uppfattning tills valet nästa år.

Men det är liksom din åsikt. Vad säger att du vet bättre än 30% av sveriges befolkning?

Jag har varken till intresse eller uppgift att granska regeringen, det finns gott om folk sköter det. Och jag skulle tro att deras kritiska undersökningar är lite mer trovärdiga än dina antaganden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Men det är liksom din åsikt. Vad säger att du vet bättre än 30% av sveriges befolkning?

Jag har varken till intresse eller uppgift att granska regeringen, det finns gott om folk sköter det. Och jag skulle tro att deras kritiska undersökningar är lite mer trovärdiga än dina antaganden.

Hehe, Inte hängt med?

Det är många som har granskat regeringen och kommit fram till att pengarna går efl, men vad kan man göra?

Det har gått både debatt och spekulationer om detta.

Men jag skulle vilja veta mer om vart de gör. Får la gå med i någon förening som granskar. Ska bara gå ut plugget först.

Aja, vänder mig till ett annat forum med denna fråga, här tycks ingen vara intresserad.

Mod, kan någon låsa denna?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste i Metro förut att Göran Persson tog från skattepengarna för att kunna åka på semester till...några semesteröar, hur fan ska jag komma ihåg allt...

Aja, jag tycker vi slösar bort pengar på massvis med onödiga saker. Skickar iväg Göran Persson och flera personer till olika ställen runt i världen, vi ger kungafamiljen hur mycket pengar som helst utan att de drar in nåt själva, förutom Madeleine som drog in hela 1000 kr under ett år. En stor applåd till henne.

Bu för sossarna, slakta kungen och hans barn, och så tar vi in en ny ätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste i Metro förut att Göran Persson tog från skattepengarna för att kunna åka på semester till...några semesteröar, hur fan ska jag komma ihåg allt...

Aja, jag tycker vi slösar bort pengar på massvis med onödiga saker. Skickar iväg Göran Persson och flera personer till olika ställen runt i världen, vi ger kungafamiljen hur mycket pengar som helst utan att de drar in nåt själva, förutom Madeleine som drog in hela 1000 kr under ett år. En stor applåd till henne.

Bu för sossarna, slakta kungen och hans barn, och så tar vi in en ny ätt.

Gudrun hade ju skattefuskat, hun är vänster(var?) precis som sossarna. :)

Så ska ett samhälle se ut, partiledarna skall fuska med skatten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, vi ska inte göra detta till en ny rasist tråd nu. Eller? :(

Jag kan nu vara lite liberal och säga att dessa kostnader varierar.

EU kostar ju också en hel del vad jag förstått, några miljoner alternativt miljarder.

SlewME, hur som helst, vad du än tycker om frågan så kostar det extremt mycket pengar och en stor del av våra skattepengar går till detta, du undrade, jag svarade.

Nej, då kortsluts min hjärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Extremt många i Sverige är ju sjukskivna utan direkt anledning.

Men de allra flesta är det av en gilltig anledning och nu, tack vare all moderatpropaganda, ska man skämmas om man är långtidssjukskriven.

Sen undar jag: Vad är allas stora problem mer Göran Persons kroppsvikt. Är det argument för att han ska vara en dålig politiker? "Öö den fete jäveln bara snor våra skattepengar" Jag fattar inte vad hans fetma har med det hela att göra.

Kan tilläggas att jag inte sympatiserar med honom politiskt då han har blivit alldeles för högervriden men han tilltalar mig ändå.

Kan också tilläggas att jag inte skulle röstat på sossarna i dagens val. Vet faktiskt inte vad jag står men det är fan inte höger i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men de allra flesta är det av en gilltig anledning och nu, tack vare all moderatpropaganda, ska man skämmas om man är långtidssjukskriven.

Sen undar jag: Vad är allas stora problem mer Göran Persons kroppsvikt. Är det argument för att han ska vara en dålig politiker? "Öö den fete jäveln bara snor våra skattepengar" Jag fattar inte vad hans fetma har med det hela att göra.

1. Det kan jag hålla med om men om Sossarna utlovar massor med grejer som inte hålls så måste ju moderatraterna m.f. ligga på sossarna, som en motattack, det roliga är att alla går på sossarnas lurendrägerier. Moderatorpropaganda vet jag inte om jag skulle vilja kalla det, det är ju andra sidan inte propaganda, det ligger endel i det dem säger. Dock så har ju de flesta en tendens att överdriva.

2. Att han är fet är ju inget som säger att han är dålig, och det har jag inte sagt heller. Däremot så tycker jag att han ser läskig ut, han ser inte snäll ut, vilket inte ger ett så gott intryck då han leder Sverige. Det är ju som sagt min åsikt och tanke.

Det blir höger för mig i detta val, första gången jag får rösta ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir höger för mig i detta val, första gången jag får rösta ^_^

Och jag kan glädja dig åt jag inte FÅR rösta men alla min vänner gör det. Är nämligen född 89, började skolan ett år för tidigt. Det betyder också att när alla fyller 18 nästa år och ska ut på pubben och supa är jag bara 17 :S Fyller iofs 5 Januari men iaf, jag missar valet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du min doja? Ska vi gå tillbaka till stenåldern när alla sköter sitt? Du ska se att du bryter benet en dag och förvånas över att du inte behöver betala ett öre ^_^

Men saken var den att det gick ett program av Insider på TV3 om sjukskrivna. Det är väl inte världens bästa källa men de jämförde kostnaden idag och för tio år sedan när det gäller sjukskrivningarna. Det var en massiv ökning och med de pengarna skulle man kunna höja barnbidraget till 4000 eller öppna flera nya universitetssjukhus som skulle eliminera vårdköerna, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men saken var den att det gick ett program av Insider på TV3 om sjukskrivna. Det är väl inte världens bästa källa men de jämförde kostnaden idag och för tio år sedan när det gäller sjukskrivningarna. Det var en massiv ökning och med de pengarna skulle man kunna höja barnbidraget till 4000 eller öppna flera nya universitetssjukhus som skulle eliminera vårdköerna, etc.

Jag vet inte mycket om ämnet men det vore konstigt om folk över lag blev sjukare och sjukare. Kanske är det så att man idag får sjukskrivas för mindre sjukdomar än vad man fick för 10 år sen, alltså kostar det mer pengar men vi mår också bättre.

Behöver du dessutom 4000 i barndbidrag? Hade inte det varit att slösa på statens medel?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moderaterna är ju det största partiet :)

Enligt Expressen och DN.

Redigerad av flogiz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor