Jump to content

Postutlämmning på Fredag?

Guest CombatCraft90
 Share

Recommended Posts

Guest CombatCraft90

Nu är det såhär att jag har beställt San Andreas från Cdon. Jo, jag vet lite sent, men men ^_^. Iallafall så fick jag reda på att spelet skulle trillaner i brevlådan om 2-4 vardagar. Och det är ju midsommarafton på Fredag och ingen i min familj vet om det är postutlämmning då. Om det inte är det måste jag vänta tills måndag, och det orkar jag nog inte.

/Tack

Efter att ngn har svarat så får nån snäll/elak moderator låsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det såhär att jag har beställt San Andreas från Cdon. Jo, jag vet lite sent, men men ^_^. Iallafall så fick jag reda på att spelet skulle trillaner i brevlådan om 2-4 vardagar. Och det är ju midsommarafton på Fredag och ingen i min familj vet om det är postutlämmning då. Om det inte är det måste jag vänta tills måndag, och det orkar jag nog inte.

/Tack

Efter att ngn har svarat så får nån snäll/elak moderator låsa.

Tror inte att det är uppet då faktiskt=(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest CombatCraft90
Ganska säker

Hur säker? ... behöver ett direkt svar så jag kan gå och slänga mig på sängen och gråta.

Redigerad av CombatCraft90
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar inte vara röd dag i alla fall.

Edit: Din signatur

"Ken Olsen

"Det finns ingen anledning för en privatperson att ha en dator i hemmet."

1997""

Det låter otroligt att han skulle säga det 97, möjligtvis 87 men mer troligt 77.

Ines Uusmann

"internet är en fluga som kanske blåser förbi."

1966

- Det låter än mer otroligt! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest CombatCraft90
Edit: Din signatur

"Ken Olsen

"Det finns ingen anledning för en privatperson att ha en dator i hemmet."

1997""

Det låter otroligt att han skulle säga det 97, möjligtvis 87 men mer troligt 77.

Wiie, Off topic? Aja, googlade lite och har visst tagigt fel, 77 ska det va.

(Funnylinn)

Ines Uusmann

"internet är en fluga som kanske blåser förbi."

1966

Vet ärligt talat inte, men är ganska säker på att hon sa det då. Hitta inget på google.

MEN FORTFARANDE, ÄR DET NÅGON SOM HAR ETT DIREKT SVAR PÅ OM DET ÄR POSTUTLÄMMNING ELLER INTE?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest CombatCraft90
Hon var 18 år då, och inte i närheten av riksdagen.

För övrigt var inte internet fött då.

Jaaahaaa... well... *host* ...... ............ ........................ ^_^

Men nångång ska hon ha sagt det, och jag tror inte att jag har kunnat drömma något namn som Ines Uusmann... aja, den som lever får se.

MEN FORTFARANDE, ÄR DET NÅGON SOM HAR ETT DIREKT SVAR PÅ OM DET ÄR POSTUTLÄMMNING ELLER INTE?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja det utvecklades ju på 60-talet.

Jo föregångaren eller vad man ska kalla det började utvecklas 1969.

Att det var en fluga som skulle gå över kan tidigast ha sagts någon gång på 90-talet, är min gissning. ^_^

Edit:

"Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet."

12 maj 1996. Ines Uusman, IT-ansvarig minister -Vet hon kanske något vi inte vet?? /M.O.

NEW 97-12-09: Nu säger Ines Uusmann i tidningen 'Internetworld' (nr 10 -97, sid 6) att hon är felciterad! Hon säger att det var Svenska Dagbladets reportrar och rubriksättare som använde ordet "fluga". Hon menade: "Jag undrade om inte det planlösa surfandet var på övergående? Inriktningen i framtiden blir kanske mer specifik?" "Jag menar självklart inte att Internet är en övergående fluga."

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor