BroDD Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Svara bara om ni brukar spela o vet va ni tycker e skönast Plektrum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Kör gitarr med plektrum... Men hade jag haft bas hade jag kört bas med fingrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Kör bas med plektrum och fingrarna. står jag upp å rockar kör jag med plektrum om ja ska köra nått solo. om de är nått enkelt kör jag med fingarna. ska få en gura. klart man kör me pick då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 När jag lirar Bas så spelar jag med fingrarna men när jag lirar gitarr så spelar jag med plektrum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Gitarrister = plektrum Bassister = fingrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Votte: Plektrum ibland/fingrar ibland (Bas) Spelar man sakta/lungt: Plektrum Spelar man fort: Fingrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Jag brukar använda plektrum när jag spelar gitarr, men fingrarna använder man ju ibland me. Vad de gäller bas så är de helt klart skönast när de spelar med fingrarna. Ett riktigt skönt funkriff med massa slappar o sånt är svårslaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Spelar med fingrar, är bassist. 3 fingrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Plektrum, mycket lättare att spela och få skarpa toner, enligt mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Plektrum, mycket lättare att spela och få skarpa toner, enligt mig På? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 På? Låter som ha menar gitarr... När jag spelar bas beror det på vilken låt det är, och vilken "stil" man vill köra på låten... När jag spelar gitarr så spelar jag oftast utan plektrum, men ibland så kör man med plektrum... Vote:Ibland med fingarna och ibland med plektrum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Bas=fingrarna... Gitarr=fingrarna eller ibland dubbla plektrum ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Hur många fingrar då? 2? 3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Tom Morello kör med fingar ( Längtar tills konserten om 4 dagar. Dvs Audioslave ). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Hur många fingrar då? 2? 3? Ja kör med 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Plektrum ibland/fingrar ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Plektrum ibland/fingrar ibland Spelar du? viste jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Spelar du? viste jag inte Mmm... Elgitarr... EDIT: Min elgitarr.... Redigerad 24 juni, 2005 av Perlan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Morgonkröök Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Både och. Det beror på vad man ska spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts