Jump to content

Battlefield


KalleR
 Share

Recommended Posts

Den här

"We're still into development on the game [battlefield 2142] and don't have a final number of maps yet, but I can guarantee we won't release anything unless it delivers the depth, balance and polish that you expect from DICE. The number will be in double-digits though" - EA

:wub::wub:

Ahahahahaha :wacko:

Tror jag nästan sket på mig så som jag skrattade :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Så bara för att dice har gjort ett spel som varit dåligt (enligt vissa), det har blivit populärt och att ea har köpt dice så är det ett sugande mainstreamspel? gör oss alla en tjänst och kör postcount i nån annan tråd.

Har du kört BF 2142 demon än? :rolleyes: Det var fan skit tråkigt

Btw Jag tycker att BF2 är bra så jag hatar inte Ea (än)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så bara för att dice har gjort ett spel som varit dåligt (enligt vissa), det har blivit populärt och att ea har köpt dice så är det ett sugande mainstreamspel? gör oss alla en tjänst och kör postcount i nån annan tråd.

Gör oss alla andra en tjänst och låt oss ha våra åsikter. BF1942 och BFV är de BF- spel som är bra, sen kom EA och sabbade spelserien. BF2 var buggit när det släpptes, och istället för att lägga resurser på att fixa spelet börjar dem göra en massa fjantiga booster packs. Och nu 2142, tycker det är är ett löjligt, sterotypt framtidsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så bara för att dice har gjort ett spel som varit dåligt (enligt vissa), det har blivit populärt och att ea har köpt dice så är det ett sugande mainstreamspel? gör oss alla en tjänst och kör postcount i nån annan tråd.

Ett forum är till för att dela åsikter med, och jag håller med Jacker om att BF2 släpptes buggigt. Motorn är riktigt jävla ooptimerad, och EA lyssnar inte på vad fansen säger. Och nu, efter inte allt för lång tid sen BF2 släpptes, släpps BF2142.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, i WoW har dom ju ett konstant pengaflöde, dom behöver inte skapa nya spel hela tiden, utan bara lägga in nya grejer spelet genom patchar...

Tar vi BF som exempel så måste dom pumpa ut nya booster packs för att få in pengar. Sen kanske det inte är så bra att ha 15st olika packs, så dom släpper nya spel istället ;)

edit: säger inte att BF har 15 olika packs, bara ett exempel >_<

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla ni som är arga på EA. Kan ni inte förklara varför? Det ända anledningen jag har försått är att dom gör flera expansions till ett spel, men what the hell, dom vill väl tjäna pengar, vem vill inte? Och vad gör dom för dom pengarna? Jo fler spel! Så ta er själva i arslet för EA är bäst.

imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, i WoW har dom ju ett konstant pengaflöde, dom behöver inte skapa nya spel hela tiden, utan bara lägga in nya grejer spelet genom patchar...

Tar vi BF som exempel så måste dom pumpa ut nya booster packs för att få in pengar. Sen kanske det inte är så bra att ha 15st olika packs, så dom släpper nya spel istället :lol:

edit: säger inte att BF har 15 olika packs, bara ett exempel ;)

Haha, du påstår alltså att EA, världens rikaste speldistrubutör och spelutvecklare, skulle gå under om dem inte pumpade ut booster packs, expansioner och uppföljare 24/7? Du har fel. Titta på CS, inte en enda jävla expansion (CZ och CSS är inga riktiga uppföljare) och det är fortfarande världens mest spelade onlineshooter efter ca 6 år. Det de har levt på är stor omtanke och fokus på spelarna från utvecklarna.

Alla ni som är arga på EA. Kan ni inte förklara varför? Det ända anledningen jag har försått är att dom gör flera expansions till ett spel, men what the hell, dom vill väl tjäna pengar, vem vill inte? Och vad gör dom för dom pengarna? Jo fler spel! Så ta er själva i arslet för EA är bäst.

imo.

Ja, du gillar ju M$, så... >_<

Jag blir arg på EA av flera skäl. Alla företag måste gå med vinst, mycket korrekt. Men EA har helt tappat fokus på spelarna. Att dem skapar expansioner och uppföljare på löpande band är för att dem är snikna. Titta på The Sims, snacka om överflöd av expansioner. EA ser det bara som ett ypperligt sätt att mjölka sina produkter, och blåögda som folk är köper dem såklart skiten. Många andra spelutvecklare väljer istället att breda ut orignalprodukten genom att släppa nytt innehåll gratis. På så sätt håller dem produkten vid liv länge utan att behöva utveckla en enda expansion. Det inte lika stor vinst som en massa expansioner, men EA är, som sagt, jävligt giriga. Det behövs inte för att nå framgång.

Ta BF, som tråden handlar om. På BF1942 och BFV- tiden var fortfarande DICE självständiga, och EA Games påverkade inte allför mycket. Sen köpte dem majoriteten av alla DICE- aktier och fick helt plötsligt en massa kontroll. BF2 släpptes buggigt. Patcharna skapade oftast mer buggar än vad dem fixade. Som jag skrev ovanför la EA alla energi på expansioner istället för att fixa spelet. Nu ska dem lämna BF2, som fortfarnde inte är klart, bakom sig för det kommersiellt inriktade spelet BF2142.

Boomer, du är blåögd och vägrar se felen. Så gå och fortsätt slicka dina kära M$ och EA- rövar.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du påstår alltså att EA, världens rikaste speldistrubutör och spelutvecklare, skulle gå under om dem inte pumpade ut booster packs, expansioner och uppföljare 24/7? Du har fel. Titta på CS, inte en enda jävla expansion (CZ och CSS är inga riktiga uppföljare) och det är fortfarande världens mest spelade onlineshooter efter ca 6 år. Det de har levt på är stor omtanke och fokus på spelarna från utvecklarna.

Nej, menar inte att dom kommer gå under, menar att dom inte kommer tjäna några pengar.. Dom är ju giriga och vill ha mer >_<

ja, CS är ju populärt, samma sak med BF, har inte sagt nått annat. Dock kan Dice/EA längre tjäna pengar på BF, eftersom inte så många köper det längre.. Därför måste dom komma med nya spel/packs för att få in mer pengar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...