JSHC Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Den här "We're still into development on the game [battlefield 2142] and don't have a final number of maps yet, but I can guarantee we won't release anything unless it delivers the depth, balance and polish that you expect from DICE. The number will be in double-digits though" - EA Ahahahahaha Tror jag nästan sket på mig så som jag skrattade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2006 Den här tråden borde byta namn till "Battlefield", och blir en allmän BF- tråd. BF2142 släpps snart och sen kan det finnas intresse att disskutera andra BF- spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 1 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2006 Den här tråden borde byta namn till "Battlefield", och blir en allmän BF- tråd. BF2142 släpps snart och sen kan det finnas intresse att disskutera andra BF- spel. Medlemmarnas ord är moderatorernas lag. Eller inte, men tråden har fått ett uppdaterat namn iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2006 Medlemmarnas ord är moderatorernas lag. Låter bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Nån som har lust att köra lite flygplans krig med mig. är noob och skulle vilja öva på att flyga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 (redigerad) Nån som har lust att köra lite flygplans krig med mig. är noob och skulle vilja öva på att flyga. Vilket BF pratar du om? ^^ Nån som vill lira lite BF2142 över hamachi? Redigerad 14 oktober, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Vilket BF pratar du om? ^^ Nån som vill lira lite BF2142 över hamachi? Jo, ja.. eh, vänta lite.. ska.. håller på installlera det, kommer ta någon timma.. *går och bakar chocklad muffins* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 BF2142 flyter på bättre än BF2 *glad* Trodde det skulle lagga pung.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 BF2142 suger som fan, jävla mainstreamspel. EA har sabbat BF- serien, precis som med alla andra spelserier dem köper upp. Fittor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Så bara för att dice har gjort ett spel som varit dåligt (enligt vissa), det har blivit populärt och att ea har köpt dice så är det ett sugande mainstreamspel? gör oss alla en tjänst och kör postcount i nån annan tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Så bara för att dice har gjort ett spel som varit dåligt (enligt vissa), det har blivit populärt och att ea har köpt dice så är det ett sugande mainstreamspel? gör oss alla en tjänst och kör postcount i nån annan tråd. Har du kört BF 2142 demon än? Det var fan skit tråkigt Btw Jag tycker att BF2 är bra så jag hatar inte Ea (än) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Så bara för att dice har gjort ett spel som varit dåligt (enligt vissa), det har blivit populärt och att ea har köpt dice så är det ett sugande mainstreamspel? gör oss alla en tjänst och kör postcount i nån annan tråd. Gör oss alla andra en tjänst och låt oss ha våra åsikter. BF1942 och BFV är de BF- spel som är bra, sen kom EA och sabbade spelserien. BF2 var buggit när det släpptes, och istället för att lägga resurser på att fixa spelet börjar dem göra en massa fjantiga booster packs. Och nu 2142, tycker det är är ett löjligt, sterotypt framtidsspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Så bara för att dice har gjort ett spel som varit dåligt (enligt vissa), det har blivit populärt och att ea har köpt dice så är det ett sugande mainstreamspel? gör oss alla en tjänst och kör postcount i nån annan tråd. Ett forum är till för att dela åsikter med, och jag håller med Jacker om att BF2 släpptes buggigt. Motorn är riktigt jävla ooptimerad, och EA lyssnar inte på vad fansen säger. Och nu, efter inte allt för lång tid sen BF2 släpptes, släpps BF2142. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Jag tycker då BF2142 är skojj Visst, det är inte som dom andra BF spelen, men wtf, de kan inte alltid vara samma gamla spel.. Måste förnyas på nått sätt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Ja, genom att förbättra redan existerande spel. Vad skulle du säga om Blizzard släppte ett nytt WoW för varje ny gameplay- idé dem fick? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 (redigerad) Mjo, i WoW har dom ju ett konstant pengaflöde, dom behöver inte skapa nya spel hela tiden, utan bara lägga in nya grejer spelet genom patchar... Tar vi BF som exempel så måste dom pumpa ut nya booster packs för att få in pengar. Sen kanske det inte är så bra att ha 15st olika packs, så dom släpper nya spel istället edit: säger inte att BF har 15 olika packs, bara ett exempel Redigerad 14 oktober, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Alla ni som är arga på EA. Kan ni inte förklara varför? Det ända anledningen jag har försått är att dom gör flera expansions till ett spel, men what the hell, dom vill väl tjäna pengar, vem vill inte? Och vad gör dom för dom pengarna? Jo fler spel! Så ta er själva i arslet för EA är bäst. imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 (redigerad) Mjo, i WoW har dom ju ett konstant pengaflöde, dom behöver inte skapa nya spel hela tiden, utan bara lägga in nya grejer spelet genom patchar... Tar vi BF som exempel så måste dom pumpa ut nya booster packs för att få in pengar. Sen kanske det inte är så bra att ha 15st olika packs, så dom släpper nya spel istället edit: säger inte att BF har 15 olika packs, bara ett exempel Haha, du påstår alltså att EA, världens rikaste speldistrubutör och spelutvecklare, skulle gå under om dem inte pumpade ut booster packs, expansioner och uppföljare 24/7? Du har fel. Titta på CS, inte en enda jävla expansion (CZ och CSS är inga riktiga uppföljare) och det är fortfarande världens mest spelade onlineshooter efter ca 6 år. Det de har levt på är stor omtanke och fokus på spelarna från utvecklarna. Alla ni som är arga på EA. Kan ni inte förklara varför? Det ända anledningen jag har försått är att dom gör flera expansions till ett spel, men what the hell, dom vill väl tjäna pengar, vem vill inte? Och vad gör dom för dom pengarna? Jo fler spel! Så ta er själva i arslet för EA är bäst. imo. Ja, du gillar ju M$, så... Jag blir arg på EA av flera skäl. Alla företag måste gå med vinst, mycket korrekt. Men EA har helt tappat fokus på spelarna. Att dem skapar expansioner och uppföljare på löpande band är för att dem är snikna. Titta på The Sims, snacka om överflöd av expansioner. EA ser det bara som ett ypperligt sätt att mjölka sina produkter, och blåögda som folk är köper dem såklart skiten. Många andra spelutvecklare väljer istället att breda ut orignalprodukten genom att släppa nytt innehåll gratis. På så sätt håller dem produkten vid liv länge utan att behöva utveckla en enda expansion. Det inte lika stor vinst som en massa expansioner, men EA är, som sagt, jävligt giriga. Det behövs inte för att nå framgång. Ta BF, som tråden handlar om. På BF1942 och BFV- tiden var fortfarande DICE självständiga, och EA Games påverkade inte allför mycket. Sen köpte dem majoriteten av alla DICE- aktier och fick helt plötsligt en massa kontroll. BF2 släpptes buggigt. Patcharna skapade oftast mer buggar än vad dem fixade. Som jag skrev ovanför la EA alla energi på expansioner istället för att fixa spelet. Nu ska dem lämna BF2, som fortfarnde inte är klart, bakom sig för det kommersiellt inriktade spelet BF2142. Boomer, du är blåögd och vägrar se felen. Så gå och fortsätt slicka dina kära M$ och EA- rövar. Redigerad 14 oktober, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Haha, du påstår alltså att EA, världens rikaste speldistrubutör och spelutvecklare, skulle gå under om dem inte pumpade ut booster packs, expansioner och uppföljare 24/7? Du har fel. Titta på CS, inte en enda jävla expansion (CZ och CSS är inga riktiga uppföljare) och det är fortfarande världens mest spelade onlineshooter efter ca 6 år. Det de har levt på är stor omtanke och fokus på spelarna från utvecklarna. Nej, menar inte att dom kommer gå under, menar att dom inte kommer tjäna några pengar.. Dom är ju giriga och vill ha mer ja, CS är ju populärt, samma sak med BF, har inte sagt nått annat. Dock kan Dice/EA längre tjäna pengar på BF, eftersom inte så många köper det längre.. Därför måste dom komma med nya spel/packs för att få in mer pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Boomer, du är blåögd och vägrar se felen. Så gå och fortsätt slicka dina kära M$ och EA- rövar. Ja.. jag har blåaögon :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts