Jump to content

Battlefield


KalleR
 Share

Recommended Posts

Fixat, Patch 1.03 fungerar nu halvt iaf :P Men nu när jag försöker joina så står det "your cdkey is not valid" :'(

Lösning #1 om du patchingen misslyckas

Citat1. Starta patchningen

2. Välj språk, tryck nästa

3. Vid välkomstrutan, tryck INTE på någon av knapparna. Bara låt den vara uppe.

4. I startmenyn, välj "Kör" (alternativt "run")

5. Skriv %temp%

6. Gå in i en mapp med namnet {SKRÄPTECKEN}. Namnet på min folder är

{03A9E526-2B99-4AF2-BC50-D26A2CFB516D}\{F317E784-F31C-4F26-A610-2D7BD89FEC5F}, ditt lär vara annorlunda.

7. Väljs startmeny, Kör (alternativt Run) igen. Skriv där CMD och tryck enter

8. Du har nu fått upp ett en svart ruta (ett "command fönster"). Positionera din {SKRÄPTECKEN} mapp och den svarta rutan så att du ser båda samtidigt.

9. Dra filen PATCH.exe från {SKRÄPTECKEN} mappen till commandfönstret och släpp. Du skall nu ha fått sökvägen och filnamnet till patch.exe inkopierat i command fönstret.

10. Efter Patch.exe i command fönstret, skriv sökvägen till din BF2 installation inom " tecken. Följande är ett exempel på hur det kan se ut:

C:\TEMP\{SKRÄPTECKEN}\PATCH.exe "C:\SPEL\Bf2"

11. Tryck enter.

12. När patchningen är klar, tryck cancel i den rutan du först startade i punkt 1.

Lösning på CD key not valid:

Citat

Följ samma sak som i Lösning #1 men med annan punkt 12. Gör istället följande:

12. När patchningen är klar, gå in till din "temp" mapp igen (punkt 5.) Starta programet "BF2CDKeyCheck.exe" Programet kommer bara flimra till tvärt, efter det så är du redo för att starta spelet. Tryck sen cancel i den rutan du först startade i punkt 1.

Tack till [T-BoNe]

källa : www.bf2.se

Redigerad av T-ReeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lösning #1 om du patchingen misslyckas

    Citat1. Starta patchningen

    2. Välj språk, tryck nästa

    3. Vid välkomstrutan, tryck INTE på någon av knapparna. Bara låt den vara uppe.

    4. I startmenyn, välj "Kör" (alternativt "run")

    5. Skriv %temp%

    6. Gå in i en mapp med namnet {SKRÄPTECKEN}. Namnet på min folder är

    {03A9E526-2B99-4AF2-BC50-D26A2CFB516D}\{F317E784-F31C-4F26-A610-2D7BD89FEC5F}, ditt lär vara annorlunda.

    7. Väljs startmeny, Kör (alternativt Run) igen. Skriv där CMD och tryck enter

    8. Du har nu fått upp ett en svart ruta (ett "command fönster"). Positionera din {SKRÄPTECKEN} mapp och den svarta rutan så att du ser båda samtidigt.

    9. Dra filen PATCH.exe från {SKRÄPTECKEN} mappen till commandfönstret och släpp. Du skall nu ha fått sökvägen och filnamnet till patch.exe inkopierat i command fönstret.

    10. Efter Patch.exe i command fönstret, skriv sökvägen till din BF2 installation inom " tecken. Följande är ett exempel på hur det kan se ut:

    C:\TEMP\{SKRÄPTECKEN}\PATCH.exe "C:\SPEL\Bf2"

    11. Tryck enter.

    12. När patchningen är klar, tryck cancel i den rutan du först startade i punkt 1.

Lösning på CD key not valid:

    Citat

    Följ samma sak som i Lösning #1 men med annan punkt 12. Gör istället följande:

    12. När patchningen är klar, gå in till din "temp" mapp igen (punkt 5.) Starta programet "BF2CDKeyCheck.exe" Programet kommer bara flimra till tvärt, efter det så är du redo för att starta spelet. Tryck sen cancel i den rutan du först startade i punkt 1.

    Tack till [T-BoNe]

källa : www.bf2.se

Det funkade nu, löste sig bara jag re-startade BF2, men det går fortfarande inte att spela online på en server med 2.0 ADSL....men finns det en svensk server? rankad. ge ip isf :P

btw, hur unlockar jag nya vapen? ;)

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det funkade nu, löste sig bara jag re-startade BF2, men det går fortfarande inte att spela online på en server med 2.0 ADSL....men finns det en svensk server? rankad. ge ip isf :unsure:

btw, hur unlockar jag nya vapen? ;)

Vet faktist Inte :P

Men en sak e BRA ! :blink: !!

Eriksson-Metoden bekräftad!

Jag avinstallerade BF och installerade efter det Service Pack 2.

Installerade därefter BF igen och patchade (1.03) upp manuellt. Körde EJ .exe-filen för att fixa CD-key.

Direkt efter manuell patchning körde jag patchningen (1.03) igen MEN på det sätt man ska. Dvs dubbelklicka på filen.

Valde Svenska som språk och klickade nästa och sedan Installera. Fick meddelande att Uppadateringen misslyckats.

Startade BF och allt fungerar!

Har även testat detta i Service Pack 1 och det fungerar även där!

Hoppas ni andra får fart på spelet!

See you on the Battlefield. ;)

Källa : BF2.se // Forums.

Edit : Funkade på mig också !! Hell YEAAAH !

Redigerad av T-ReeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well....Vilken server brukar du spela på? jag har spelat på en Scandinavian, en Dansk, UK resten dunno, men alltid loosar jag connection, har även vart inne på BBB's server #9

jag kan ju lika gärna skita i att spela online :P

edit: varför gick det så bra på demot då? ;)

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja finns rätt så många svenska rankade servrar. Blandannat bbb och så.. Filtrera servrarna så du kör med dom på lägst ping så borde det gå utan lagg.

Få nya vapen så får du lira på rakande servrar och gå upp i rank helt enkelt. Tror det är vid 800 points du går upp någon rank och då kan låsa upp ditt första vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...