Jump to content

Battlefield


KalleR
 Share

Recommended Posts

Jag har en fråga...

... Jag har snart låsit upp alla vapen för vanliga BF2, "vanilla" om jag har rätt? :ermm:

Och jag tänker nog köpa Special Forces någon gång snart, men behöver lite hjälp. När jag har alla vapen på vanliga BF2 och sedan loggar in på en dator med SF, får jag alla extra-vapen, d.v.s. den där svarta snipern L9A1 eller vad den heter, F2000 och Scar-L ect. då direkt? Tror det är det dem menar med den här texten från UBAR.com:

Special Forces Bonus – At each rank that grants unlocks, a bonus unlock is available for those who have played Battlefield 2: Special Forces. In other words, rather than receiving one (1) unlock at your promotion, you will receive two (2) unlocks. This bonus is retroactive, which means that whenever you play Special Forces, you will soon be granted the bonus unlocks for all previous ranks earned. By playing Special Forces, you are also eligible for the second tier of Battlefield 2: Special Forces Unlocks.

Och en sak till, man får ju 2 upplåsningar för varje "promotion", men tillslut när man har alla, hur får man då flashen, alltså Chock Grenaden? För man har ju redan 2 i Assault, G3 och F2000? Får man 3 st då eller? Vad händer? För jag har sett folk med både F2000 och flashen... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att spela projekt reality, måste man hämta 0.61 också? har hämtata 0.6 nu

0.61 är inte släppt än. Men om det är 1.41 patchen till BF2 du menar så är svaret ja.

Och, för bövelen, läs guiden som kommer med PR!! Annars kommer du inte ha det lätt för dig, åtminstone kommer du bli dissad av de andra spelarna eftersom du inte kan nåt.

Annars kan du ladda ned den här. Och här finns guiden i en webversion.

Och kom ihåg att vara en god spelare som är interaktiv. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0.61 är inte släppt än. Men om det är 1.41 patchen till BF2 du menar så är svaret ja.

Och, för bövelen, läs guiden som kommer med PR!! Annars kommer du inte ha det lätt för dig, åtminstone kommer du bli dissad av de andra spelarna eftersom du inte kan nåt.

Annars kan du ladda ned den här. Och här finns guiden i en webversion.

Och kom ihåg att vara en god spelare som är interaktiv. :cry:

Testade spela, det var ju skitsvårt, fattar inte hur man gör med medic om man har blivit skadeskuten

hittade bara en server också

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0.61 är inte släppt än. Men om det är 1.41 patchen till BF2 du menar så är svaret ja.

Och, för bövelen, läs guiden som kommer med PR!! Annars kommer du inte ha det lätt för dig, åtminstone kommer du bli dissad av de andra spelarna eftersom du inte kan nåt.

Annars kan du ladda ned den här. Och här finns guiden i en webversion.

Och kom ihåg att vara en god spelare som är interaktiv. :cry:

Har spelat det nu och håller på att läsa guiden nu, intressant läsning!

Edit: råkade skriva två gånger

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag har nyss köpt Call Of Duty 2, men jag tycker inte att det var värt pengarna. Jag ville ha ett bra multiplayer spel, men det sög totalt. Banorna är hur jävla tråkiga som helst. BF Vietnam såg roligt ut, men med tanke på att det är så gammalt så vet jag inte om grafiken är så vidare. Funderar nu på att köpa Battlefield 2. Banorna i MP är väl inte lika ''instängda'' som i COD2? Banorna i COD United offensive är också rätt så instängda och små, men betydligt bättre än i COD Där får man knappt någon plats att röra sig på.

Kan det vara värt att köpa BF2? Skulle vilja höra lite om spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyss köpt Call Of Duty 2, men jag tycker inte att det var värt pengarna. Jag ville ha ett bra multiplayer spel, men det sög totalt. Banorna är hur jävla tråkiga som helst. BF Vietnam såg roligt ut, men med tanke på att det är så gammalt så vet jag inte om grafiken är så vidare. Funderar nu på att köpa Battlefield 2. Banorna i MP är väl inte lika ''instängda'' som i COD2? Banorna i COD United offensive är också rätt så instängda och små, men betydligt bättre än i COD Där får man knappt någon plats att röra sig på.

Kan det vara värt att köpa BF2? Skulle vilja höra lite om spelet.

barnorna är helt klart inte instängda, eller vissa kan vara det. Man väljer själv ifall du vill spela de jättestora barnorna eller de små. självklart finns den en kompromiss mellan de två.

Spelet är i nuläget ganska billigt, men jag tycker inte att det är något långtidsspel. Det blir nästan bara samma visa om och om igen. men nog är spelet värt pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

barnorna är helt klart inte instängda, eller vissa kan vara det. Man väljer själv ifall du vill spela de jättestora barnorna eller de små. självklart finns den en kompromiss mellan de två.

Spelet är i nuläget ganska billigt, men jag tycker inte att det är något långtidsspel. Det blir nästan bara samma visa om och om igen. men nog är spelet värt pengarna.

Tycker att det såg lite tråkigt ut. Provade demot. Letade även efter ett demo på Battlefield Vietnam men hittade inget. Är grafiken där ungefär lika?

Skulle vilja se en screenshot med högsta grafik. Spelar hellre spel som utspelar sig i jungeln. Btw, vet du om det är många/någon som kör BT Vietnam multiplayer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det såg lite tråkigt ut. Provade demot. Letade även efter ett demo på Battlefield Vietnam men hittade inget. Är grafiken där ungefär lika?

Skulle vilja se en screenshot med högsta grafik. Spelar hellre spel som utspelar sig i jungeln. Btw, vet du om det är många/någon som kör BT Vietnam multiplayer?

har alldrig kört vietnam, men tror att det är ganska mycket skillnad i grafiken osv. Någon snäll lite forumit tar nog en bild åt dig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har alldrig kört vietnam, men tror att det är ganska mycket skillnad i grafiken osv. Någon snäll lite forumit tar nog en bild åt dig

Okej. Då får jag vänta på att någon lägger upp en bild med högsta grafik på.

EDIT: Köpte Battlefield Vietnam och det var riktigt dåligt. Tröttnade efter cirka sju minuter, ungefär lika kasst som BF2. Det fanns inte heller några MP- servrar, AI'n var urusel också. Får se om jag hittar något annat spel som utspelas i Vietnam.

EDIT2: Hur får man fram alla servrar I BF Vietnam?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Okej. Då får jag vänta på att någon lägger upp en bild med högsta grafik på.

EDIT: Köpte Battlefield Vietnam och det var riktigt dåligt. Tröttnade efter cirka sju minuter, ungefär lika kasst som BF2. Det fanns inte heller några MP- servrar, AI'n var urusel också. Får se om jag hittar något annat spel som utspelas i Vietnam.

EDIT2: Hur får man fram alla servrar I BF Vietnam?

Installerat nyaste patchen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelade BF2 för någon vecka sedan så funka det i 2-5 minuter på varje server. Sen blev jag kickad av punkbuster. Då ladda jag ner nå kladd från deras sida och efter det har det funkat bra. Men igår när jag spela så hände samma sak, jag vart kickad efter 2-5 min av punkbuster. Vad ska jag göra? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelade BF2 för någon vecka sedan så funka det i 2-5 minuter på varje server. Sen blev jag kickad av punkbuster. Då ladda jag ner nå kladd från deras sida och efter det har det funkat bra. Men igår när jag spela så hände samma sak, jag vart kickad efter 2-5 min av punkbuster. Vad ska jag göra? :whistling:

samma hände för mig förut.

Prova med att: Högerklicka på Iconen (ev. Exe filen) och välj "Starta som Administratör"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...