Jump to content

Battlefield


KalleR
 Share

Recommended Posts

Fick tag i det här spelet precis. (fick låna det av en polare, om det är bra så kommer jag inte lämmna igen det muhahaha *elakt skratt* :rolleyes: )

Har aldrig spelat det här innan och jag bara undrar vilken server man bör spela på (jag är på jobbet nu men skall installera och spela det så fort jag kommer hem)?

Finns det någon, seriös, bra server som ni kan rekomendera eller har ni några bra nybörjar tips?

Det är BF 2 + expansionspaket jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick tag i det här spelet precis. (fick låna det av en polare, om det är bra så kommer jag inte lämmna igen det muhahaha *elakt skratt* :rolleyes: )

Har aldrig spelat det här innan och jag bara undrar vilken server man bör spela på (jag är på jobbet nu men skall installera och spela det så fort jag kommer hem)?

Finns det någon, seriös, bra server som ni kan rekomendera eller har ni några bra nybörjar tips?

Det är BF 2 + expansionspaket jag har.

Vilket Expansionspaket? Special Forces?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick tag i det här spelet precis. (fick låna det av en polare, om det är bra så kommer jag inte lämmna igen det muhahaha *elakt skratt* ^_^ )

Har aldrig spelat det här innan och jag bara undrar vilken server man bör spela på (jag är på jobbet nu men skall installera och spela det så fort jag kommer hem)?

Finns det någon, seriös, bra server som ni kan rekomendera eller har ni några bra nybörjar tips?

Det är BF 2 + expansionspaket jag har.

Beror på vad du menar med "seriösa" spelare. "Seriösa" på det viset att de verkligen går in för att spela i grupp, kommunicerar och inte låter sitt ego ta över - nja... Då är tyvärr chanserna små att du hittar bra spelare. ^_^

Och glöm inte bort att ladda ned och installera patchen. Postar den för att jag har en känsla av att du skulle glöma nåt sånt och undra varför du inte kommer ut på några servrar. :rolleyes:

http://www.fz.se/filer/?id=910

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på vad du menar med "seriösa" spelare. "Seriösa" på det viset att de verkligen går in för att spela i grupp, kommunicerar och inte låter sitt ego ta över - nja... Då är tyvärr chanserna små att du hittar bra spelare. ^_^

Och glöm inte bort att ladda ned och installera patchen. Postar den för att jag har en känsla av att du skulle glöma nåt sånt och undra varför du inte kommer ut på några servrar. :rolleyes:

http://www.fz.se/filer/?id=910

Tack! Så jag hittar inga servrar utan patchen?

Vart skall jag lägga den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skumt, jag har installerat BF 2, inte expansionspaket, och när jag försöker konecta till ens erver blir jag kickad med meddelandet: Restiction; You are kicked via Punkbuster

Inadeqate o/s privileges

Vad betyder detta?

Högerklicka på BF2 ikonen och välj egenskaper och välj sedan att den ska köras som administratör och se till att du är administratören.

Källa.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerklicka på BF2 ikonen och välj egenskaper och välj sedan att den ska köras som administratör och se till att du är administratören.

Okej, jag såg att det allt. fanns nu, men jag vill inte skapa en egen server alltså. Jag vill spela på någon som finns på internet, precis som på counterstrike.

Ska jag ändå välja att spela som administratör? Funkar det då att spela på servrar?

Och patchen Jacker snackade om, är det bara till uppgraderingen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag såg att det allt. fanns nu, men jag vill inte skapa en egen server alltså. Jag vill spela på någon som finns på internet, precis som på counterstrike.

Ska jag ändå välja att spela som administratör? Funkar det då att spela på servrar?

Och patchen Jacker snackade om, är det bara till uppgraderingen?

Uppgraderingen? Patchen är till för både BF2 och SF. Och, ja, du behöver den för att komma ut på servrarna.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du, Vice, om du skulle få problem med att punkbuster kickar dig hela tiden efter nån minut så ladda ner det här: PunkBuster Setup. Ett manuellt program som uppdaterar Punkbuster med dem senaste "drivrutinerna". Den hittar till BF2 på egen hand, tror jag, den hittade dit automatiskt på min data iaf.

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du, Vice, om du skulle få problem med att punkbuster kickar dig hela tiden efter nån minut så ladda ner det här: PunkBuster Setup. Ett manuellt program som uppdaterar Punkbuster med dem senaste "drivrutinerna". Den hittar till BF2 på egen hand, tror jag, den hittade dit automatiskt på min data iaf.

Ah, tackar!

Är det någon här som fortfarande spelar BF och i så fall på vilken server? Tycker inte det är så skoj att bara spela med okända :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, tackar!

Är det någon här som fortfarande spelar BF och i så fall på vilken server? Tycker inte det är så skoj att bara spela med okända :/

Använd din mikrofon om du har en, köp en annars. :cry: Se till att spela i en grupp eller led en, och hälsa genom VoIP (röstkommunikationen) när du går med i en grupp. Har du tur så får du svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, tackar!

Är det någon här som fortfarande spelar BF och i så fall på vilken server? Tycker inte det är så skoj att bara spela med okända :/

Jag kmr få en ny dator den 31:a så då är jag gärna på och spelar, innan kan jag dock inte då min nuvarande dator är sepe och grafikkortet kracha. Sen min gamla dator klarar inte BF2 :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mew, köpte just bf1942 med div expansioner, men när jag startar något av spelen blir skärmen svart och ett litet meddelande kommer upp och säger nåt med "Input".

Kan man ändra några inställningar utanför spelet, eller är det bara In-game?

http://forum.telecharger.01net.com/telecha...messages-1.html

Översätt, någon? :lol:

BABELFISH:

Hello, Test to change connection between your PC and your screen (if you are in DVI passes in VGA, and vice versa) to see what Ca gives. If not désinstalles your drivers vidéos current then reboot and installs the most recent drivers of your video chart... Or then your two plays are configured ds a resolution too much high for this screen (but good Ca Ca would astonish me much) Perso I have the same screen on my second PC and it is excellent, that fact 14 month that I bought it and I ever had concern... Good courage!

Har testat detta, men det funkar inte, några tips?

Redigerad av DimpZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...